Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten kaverisynttärit ja perussairaudet (mm. diabetes, astma, epilepsia, sydänvika tms)

Vierailija
02.06.2010 |

Kertoisitko lapsesi perussairaudesta kaverisynttäripaikan vanhemmille vaikka tauti olisi sillä hetkellä hyvällä hoitotasapainolla?

Tahtoisitko, että teille synttäreille tulevien lasten vanhemmat kertoisivat lastensa perussairauksista ja mahd. hoito-ohjeita (epätodennäköisen) kohtauksen varalta?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdet synttärit hoidu ilman mitään kohtauksia. Puhelinnumeron jättäisin varalle.

Vierailija
2/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toivon myös että minulle kerrotaan. Vaikka mahd kohtaus ei ole todennäköinen niin haluaisin, että lastani voidaan hoitaa asianmukaisella tavalla. Samoin minä haluan osata toimia oikein tilanteen niin vaatiessa.

Better safe than sorry...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittää, että jättää omat yhteystietonsa, jos kerran tauti ei ole akuutti eivätkä kohtaukset tms. ole todennäköisiä.

Vierailija
4/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle, jos jotain tapahtuu. Jos olisi mahdollista, että esim. synttäreiden aikana tulee apilepsia kohtaus, kertoisin sairaudesta, jotta kyläpaikassa tiedettäisiin, mistä on kyse.

Vierailija
5/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla ettei esim. keliaakikolle ole mitään syötäväksi sopivaa tarjolla.

Omalla tytölläni diabetes, eikä todellakaan saa mitään kohtauksia synttäreillä. Mutta osaapa järkkääjä ainakin varata sokeritonta juotavaa tarjolle, kun etukäteen ilmoittaa. Hop lopissa ainakin pitää erikseen pyytää light-limua tarjolle

Vierailija
6/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jotain sattuisi, niin vanhemmat tietäisivät heti, että mikä sen voisi aiheuttaa eikä menisi ihmettelyyn aikaa

Vierailija
7/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi minusta törkeyden huippu jos joku pimittäisi noinkin tärkeän tiedon tuodessaan lapsen huomaani!

Vierailija
8/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidossa olevasta epilepsiasta?

Vierailija
9/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidossa olevasta epilepsiasta?

ei ollut tullut 1,5v ollenkaan. Oltiin sitten shoppailemassa kun se yhtäkkiä iski ja oli todella raju. Oletko kuullut koskaan sanontaa, että vahinko ei tule kello kaulassa?

Vierailija
10/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin lapsen kaikkien kavereiden vanhemmat tietävät lapseni diabeteksestä, eikä se ole aiheuttanut mitään 'hylkimisrektioita' kutsuje/kaverivierailujen kanssa. Asian kertominen lisää lapsen omaa turvallisuutta jos jotain sattuisi tapahtumaan. Itsekin olen turvallisella mielellä kun tiedän viiteryhmän olevan tietoisia asiasta.

Vierailija
11/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rehellisesti että lapsella on epilepsia, mutta ei ole saanut kohtauksia 1,5 vuoteen?

Jätä numero ja saatteeksi että soittaa jos tulee kohtaus niin neuvot ensiapua ennenkö ehdit paikalle.

Ja ennen lähtöä vielä pikanen sana että juhlitte ihan normaalisti, ei tartte erityisiä rajotuksia -jos semmosia ei tartte.

Vierailija
12/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kertonut itse diabeteksesta halutessaan, kun on mennyt synttäreille. En ole etukäteen ilmoitellut, kun sairaus ei vaadi erikoistarjottavia.

Vierailija
13/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saisin kuulla, että vieras voi saada epilepsia- tai sydänkohtauksen. Mutta ehkä vielä enemmän tulis, jos saisi kohtauksen ilman, että etukäteen asiasta tiesin.

Vierailija
14/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli erikoinen tilanne, kun diabeetikkolapsi oli 7v. synttäreillä (emme tienneet tästä) ja rupesi sitten ruuan jälkeen "napsauttelemaan pumppua". Ei siinä mitään, lapsi selvästi osasi homman, mutta kun se kyseli meiltä: laitanko yhden vai kolme naksautusta? No juu, ei harmainta aavistusta!

Vierailija
15/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapauksessa vanhempien olisi pitänyt kyllä kertoa, ei juhlien järjestäjä voi/tarvitse tietää "naksautuksista". Kun oma diabeetikkolapsi on mennyt juhlimaan, hänelle on annettu kunnon ohjeet kuinka toimia ja tarvittaessa vielä itse soittaa puhelimella lisäohjeita.

Meillä oli erikoinen tilanne, kun diabeetikkolapsi oli 7v. synttäreillä (emme tienneet tästä) ja rupesi sitten ruuan jälkeen "napsauttelemaan pumppua". Ei siinä mitään, lapsi selvästi osasi homman, mutta kun se kyseli meiltä: laitanko yhden vai kolme naksautusta? No juu, ei harmainta aavistusta!

Vierailija
16/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

95% ei jätä edes puhelinnumeroa josta tarvittaessa tavoittaa!

Sitten ei kerrota edes ruoka-aineallergioista etukäteen vaan se ilmenee vasta ruokapöydässä suklaakakun äärellä sitten kun lapsi toteaa että "ai teil on suklaakakku, mä en voi syyä suklaata ku oon sille allerginen". Kivapa kiva.

Eli ehdotonta plussaa jos kertoo etukäteen ja jättää yhteystiedot!

Vierailija
17/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe syytä miksi en kertoisi. Eihän tuollaissa ole mitään häpeällistäkään. Kyllä itsekin toivoisin tietäväni että osaa etukäteen vaikka vähän varautua jos on tarvetta.

Vierailija
18/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

95% ei jätä edes puhelinnumeroa josta tarvittaessa tavoittaa!

Sitten ei kerrota edes ruoka-aineallergioista etukäteen vaan se ilmenee vasta ruokapöydässä suklaakakun äärellä sitten kun lapsi toteaa että "ai teil on suklaakakku, mä en voi syyä suklaata ku oon sille allerginen". Kivapa kiva.

Eli ehdotonta plussaa jos kertoo etukäteen ja jättää yhteystiedot!

Minä pyydän aina kustussa ilmoittamaan etukäteen allergiat, ettei joku lapsiaukka vaan joudu katsomaan kun muut herkuttelevat. Ja oman lapsen erityisruokavalion aina kerron etukäteen sankarin vanhemmille vaikka sitä ei kysyttäisi. Minusta se on reilua kaikkia kohtaan.

Vierailija
19/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska hoitotasapaino oli hyvä, siitä kerrottiin muistaakseni vain opettajalle ja jos olin yökylään menossa (lääkkeiden oton takia) mutta ei nyt ihan muutaman tunnin kyläilyn takia.

Vierailija
20/21 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi minusta törkeyden huippu jos joku pimittäisi noinkin tärkeän tiedon tuodessaan lapsen huomaani!