Gastroskopia / mahakatarri / ärtynyt suoli
Ihan vaan kyselen, että onko kellään tietoa tai kokemusta gastrokopiasta..Sain tulokseksi hieman gastriittia ja koepalat tulevat kahden vkon päästä. En nyt tajua, että onko mulla katarri vai ärtynyt suoli, jota oma työterveyslekuri väittää..Mutta onko lievä gastriitti sitten hyvä tulos kopiasta?
Kommentit (11)
Mulla oireina aluksi aivan kamala ylävatsakipu ja sellainen tunne, kun vanne ylävatsassa, enkä pystynyt syömään mitäään. Kipu säteili voimakkaasti selkään. Alotin kaksi vkoa sitten Somacin ja nyt päälle Libraxia (Työterv.lekuri kun väittää tätä ärtyeeksi paksusuoleksi)
Mutta sitä ihmettelin, kun gastroskopiassa kirurgi vain sanoi, ettei mun tarvi syödä somacia. Miksi sitten tuloksessa lievä gastriitti? Mä en tajua :( eikä lääkärit selitä ja oma lekuri vähättelee koko vaivaa.
Koko ajan ylävatsakipua ja aamulla pahinta..
Miten nopeasti sait vatsasi kuntoon ja mitä lääkettä määrättiin?
ap
että oireet jatkuu, vaikka somacia syöty jo toista viikkoa. Se kuulemma tehoaa jo yhdestä pilleristä :(
ap
mulla ihan samat oireet, aamuyöstäkin saatoin herätä ns tyhjämahakipuun, oli pahoinvointia joskus koko päivän, ylävatsakipua ja närästystä. ensin sain nexiumia, auttoi vähän, söin sitä yli kuukauden kuurin, sitten vaihdettiin somaciin 40mg, se auttoi, nyt olen syönyt lääkkeitä yhteensä reilu 2 kk ja nyt on olo ollut ok muutaman viikon. ( somacia siis yli kuukauden ja se on auttanut.) lääkäri oli sitä mieltä että oli katarria, ja kehotti vielä syömään tän toisen somac kuurin loppuun. labroissa oli kaikki ok, ja lääkäri oli nyt sitä mieltä ettei tartte tähystää. onneks,mutta kaipa siihen on suostuttava jos oireet vielä palaa. mutta nyt siis olo hyvä, kattelen kyllä mitä suuhun laitan ja kahvin ja alkoholin oon jättäny kokonaan pois. tsemppiä!
Mutta tosiaan se nexium oli mulle huono lääke.
"Kiva" kuulla, etten oo vaivojen kanssa ainoa..Taidan kylä sitten syödä somac-kuurin loppuun, sillä on se vienyt närästyksen ja pahimman olon pois. Aamuolo on kyllä kamala, mutta kun saa kaurapuuron syötyä, niin vähän helpottaa. Se kamala vannemainen kiristys ja ähkyn tunne ikävä, vaikkei olisi syönyt yhtään mitään. Välillä vaiva unohtuu, mutta jokapäiväistä. Selkää särkee vielä myös, muttei niin pahasti. Mutta lohduttavaa kuulla, että se voi kestää kuukaudenkin, niin omakin tila varmaan paranee...
ap
samanlaisia oireita on muillakin.. mä myös aluksi kuvittelin että lääkkeet auttaa heti, mutta tosiaan voi kestää kyllä viikkoja. Kannattaa kyllä varmasti syödä kuuri loppuun. Mulla kanssa ensin loppui närästys, mutta huono-olo oli pitkään. Mutta ajan kanssa kyllä sullakin varmasti helpottaa!!
Mukavaa kesää :)
Palleatyrään se ei sinänsä auta, mutta pitää sentään hapot kurissa. Leikkaukseen tyrä on kuulemma liian pieni, mutta miten ihmeessä sen kanssa muka pärjää, koska se oireilee ikävästi!
Kärsin itse samoista vaivoista ja minua auttoi itse puristettu sellerimehu tyhjään vatsaan aamulla. Medical Medium Anthony William puhuu tästä.
Vannemainen kipu mulla johtui sappikivistä. Hävisi, kun poistettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vannemainen kipu mulla johtui sappikivistä. Hävisi, kun poistettiin.
Mistä tiedät, ettö sappikivivaiva?
Kysyttiinkö siitä?
vaan mahalaukkua, eli varmasti gastriitti on oikea diagnoosi. happosalpaajalla paranee. saitko reseptin? minkälaisia oireita sulla on ollut? mulla myös gastriittia, ei tähystetty, diagnoosi vaan oireiden perusteella.