PARAS JENGI/ KESÄKUU
Kommentit (55)
chili, minäkin kyselen perään, miten meni ultrassa??
ninnininnuli: soita ihmeessä neuvolaan, voivat varmaan antaa hyviä neuvoja! Onko tuhrua tullut lisää? Jos on ihan pientä niin voi ihan hyvin olla vaan limakalvoilta, en kyllä usko että tarvitsee olla huolissaan. Mutta ymmärrän ihan täysin huolesi!
Täällä pahoinvointi vihdoinkin antaa vähän periksi, väsymys sen sijaan on ihan valtava edelleen... Mutta pikku hiljaa, kyllä tämä tästä :) Elämä voittaa! Ihan kiva kun jaksan jo jotain tehdäkin, ei tarvitse jatkuvasti kyhnyttää kotona neljän seinän sisällä.
Hauskaa juhannusta kaikille ja voikaahan paksusti :)
Sabriina 16+2 (meniköhän oikein?)
Chilin ultrakuulumisia minäkin täällä odottelen kieli pitkällä...tpoivottavasti kaikki oli hyvin kun ei mitään kuulu?
Huih virva kuinka raju tauti teidän pikkusella oli. Toivottavasti on ohi jo! Meidän tyttö on onneks ollut aina tosi terve. Normaaleja flunssia vaan. Kyllä tollanen raju tauti on tosi kurja pienelle!
Hassua Jonttu että ollaan synnytty niin samaan aikaan. En nyt viitsi aivan tarkkaa päivää laittaa, kun vuosikin on kaikilla tiedossa ;-) Ollaan samaan aikaan oltu sairaalassa vastasyntyneinä :-) Mä olin kuulemma meinannut syntyä jo uudenvuoden aattona ja äiti oli joutunut sairaalaan. Seuraavana päivänä äiti oli kävellyt kaupungilla kun isä oli ollut töissä ja nähnyt tämän. Oli vähän ihmetellyt, että eikös ton vaimon pitäis olla siellä sairaalassa synnyttämässä :-) Ei ollut mitään kännyköitä niin äiti oli vaan hypännyt bussiin ja huristellut kaupunkiin :-D
Toivottavasti ninnininnuli se vuoto oli aivan viatonta! Onko tullut vielä lisää? Neuvolaan vaan soittoa jos alkaa tulla enemmän. Mutta eiköhän kaikki ole ihan kunnossa :-)
Tänne ei kuulu kummempia. Tunnen liikkeitä joka päivä aika paljon. Oikea vipeltäjä taitaa olla kyseessä. Eipä paljoa tarvitse käydä kuuntelemassa sydänääniä. Pitää äidin mielen tyynenä :-) IHANA!
Oon jotenkin niin onnellinen tästä raskaudesta ja esikoisesta ja kaikesta. En muista esikoisen odotuksesta tälläistä valtavaa onnen tunnetta. Nyt ehkä tietää jo kuinka paljon tulee rakastamaan tätä uutta tulokasta. Tunteet on jo jotenkin niin valmiina :-) Eikä haittaa lainkaan että kroppa muuttuu ja muistutan jo hyljettä ;-)
P.S. tähän onnellisuuteen saattaa pienesti myös vaikuttaa se että jäljellä on enää KAKSI työpäivää ennen kuukauden lomaa!Ah ihanaa!
Olipa mukava lukea Inkun onnenhuuruista viestiä :)! Se on niin ihanaa, kun liikkeet alkaa olla jokapäiväisiä eikä tartte murehtia koko ajan vauvan hengissä pysymistä.. Ja oikein hyvää Kesälomaa!!
Chiliiiiiii?!
Ninnininnuli, miten sen vuodon kanssa, tuleeko sitä vielä? Mä suosittelen aina ja kaikille soittoa neuvolaan, jos yhtään mikään huolettaa. Osaavat vastata kaikenmaailan kysymyksiin? Voin kypllä kuvitella miten hermona olit/olet.. Mulla oli eilen aamulla mahanpohja vähän kipeä, niin hetihän sitä ajattelee, et nyt se vauva on kuollu.. Eikä se ajatus oo mulla oikeestaan vieläkään helpottanut, kun en oo iltaisin tuntenut yhtään liikkeitä. Joita EHKÄ tunsin viikko sitten parina iltana.
Sabriina, siis parempaa elämää odotellessa :). Onneksi pahoinvointi on alkanut hiljalleen helpottamaan, kauan se kestikin! Ollaanko me jo 17. viikolla??
Olin viime viikonlopun pojan kanssa siskon luona lastenvahtina, olihan äkkiseltään aikamoista organisointia oman vuosikkaan ja 2, 4 ja 6 vuotiaiden tyttöjen kanssa :). Poika mielissään leikkii serkkutyttöjen kanssa, mutta oli niin onnessaan kun maanantai-iltana palattiin kotiin :). Vanhempiinsa tullut pikku kotonakökkijä
Osa tekstistä näemmä jäi taas jonnekin...
Siispä omaa napaa vielä :). Mulla on tosiaan ollut epäilyksiä tämän raskauden suhteen tai siis vauvan elossa olemiseen liittyen. Mutta yritän pitää pään kylmänä.. 9 kuukautta on niiiiin pitkä aika olla huolissaan ja odottaa.. Rannekanavaoireyhtymä on ruvennut antamaan ensi merkkejä olemassaolostaan, mies muisteli että näin aikaisin oireet alkoi esikoistakin odottaessa. Kunpa oireet nyt pysyis kohtuudessa, kun talvea kohti mennään loppuraskaudessa.
Tämän viikon työt on pulkassa ja ens viikollakin on vaan 2 työpäivää, joten aion nyt olla niiiiin RASKAANA :)
Chili, miten menee? Tässähän jo huolestuu. :o
Ihania kuulumisia jotenkin tuntuu kaikkialta tulevan, onnenpyrähdyksiä ja loman alkuja. :)
Meilläkin mies jää huomenna kotiin kuukaudeksi, ihanaa! Olen kyllä nyt taas jaksanut varsin hyvin tätä kotiarkea, mutta on se vaan mukava saada mies kotiin. Hänen jalkapallossaankin alkaa kuukauden tauko, jessss, kuukauteen ei iltamenoja (paitsi soittotreenit mutta ne on paljon harvemmin)!
Esikoinen voi jo paljon paremmin. Oli kyllä hurja tauti, eikä meiän tyttö ollut ennen ollut kuin kerran nuhassa. Vieläkin maha vähän löysä, mutta kun ruokaa ja juomaa menee hyvin sisään ja tyttö pirteä kuin peipponen, ei olla sitten enää oltu huolissaan. Takapuoli on välillä kovilla kylläkin.
Maha näkyy jo naapuripitäjään. Bussipysäkillä viimeksi joku vieras rupesi kyselemään miten pitkällä raskaus on. Eli kyllä se sitten on selkeä vauvamaha, mikä on tosi kiva verrattuna siihen läskikumpuun miksi pelkään että sitä luullaan. :D
Kävin tänään katsomassa veljen päivän vanhaa vauvaa, ja voi ihme miten pieni se oli! Samat mitat kuin omalla tytöllä, mutta ei meiän tyttö varmasti KOSKAAN ollut niin pieni.. ja kun miettii miten pienen ajan päästä on meilläkin tuommoinen rääpäle taas.. oi voi. :)
virva, 17+2
Sori että olette joutuneet odottelemaan mutta netti on tehnyt kiusaa eikä ole toiminut odotetulla tavalla. Mutta nyt tietoa ultrasta: Mystis voi ihan hyvin oli muutamaa päivää pienempi joten laskettu siirtyy siis 10.1.2011. (ennen oli 6.1.2011)Siellä se pikkunen ilakoi ja välillä näytti siltä että olis kontannu kohdun pohjalla ku hätisteltiin liikkeelle.. :D
Sydän löi vaikka en vieläkään ole niitä ääniä kuullu kun ei kuulemma kuulu ultran yhteydes kuunnella ja neuvolaa saa odottaa elokuun loppuun.
Kätilö oli onneksi kiva ja rento eikä valitellut mistään ja toivotti vain jaksamista kun sanoin että välillä ei jaksais olla 1v. pojan kanssa kun väsyttää niin paljon.
Nyt odotellaan et on sokeri rasitus ja toinen ultra ja et vauva kasvais normaalisti ja vois hyvin.
Lisää kuulumisia päivitellään jos netti suostuu toimimaan.. Hyvää juhannusta kaikille ja voikaa hyvin!
Chili 11+jotain
Ninnininnuli: Toivottavasti kaikki on hyvin! Itse kun olen noita keskenmenoja kokenut, niin olen todennut että soittelut neuvolaan tai sairaalaan ovat ihan turhia! Siellä ne lähes aina on sanoneet (oma kokemus ja parin kaverin) että "ei noin pienen vuodon takia kannata tulla, että jos kivut tulee niin pahaksi että et voi kotona olla, niin sitten pääset tutkimuksiin. Ei me voida sille mitään tehdä, jos se kesken on mennyt". HOH HOIJAA! Siinä todella koetellaan omia hermoja ja mielenrauhaa, kun pitäis kotona monta päivää pähkiä että tuleeko sitä verta nyt sen verran että on keskenmeno, vaiko ei. Ja onko siellä vielä elämää, vai ei. Joten mun neuvo on, että suoraan vaan jonnekin päivystykseen ultrattavaksi, jos vähääkään epäilyttää ja verta tai tuhrua tulee. Itsellä on tosiaan kaks keskeytynyttä keskenmenoa ollut, toisesta menin sairaalaan kun tuli pyyhkiessä verta paperiin, ja ultrassa todettiin keskeytynyt km. Toisesta tuli vähän tuhrua, mutta en mennyt minnekään, kun ajattelin että se ois ollut harmitonta (sitä tuli tosi vähän ja vain yhden kerran), ja siitä parin viikon päästä np-ultrassa todettiin että sikiö on kuollut pari viikkoa sitten. Kolmas kokemani keskenmeno oli sit ihan spontaani, verta tuli kerralla ja kunnolla niin paljon, ettei ollut epäilykselle sijaa. Mut toivottavasti sulla on kaikki hyvin! Ja me taidetaan muistaakseni asioida vielä samas keskussairaalas, joten sieltä tuntuu että sitä apua saa välillä oikeen pyytämällä pyytää, asiassa kuin asiassa.
Huomenna taitaa paljastua mun raskaus osalle lähisuvusta, kun mennään juhannuksen viettoon. Tosiaan oma äiti ja yks kaveri vasta tietää. No, nyt tuntuu toi mahakin kasvaneen sen verran, että ei sitä voi oikeen enää piilotella. H&M:ltä löysin halvalla äitiyshousuja, jopa capreja (10-15e/kpl). Oli pakko ostaa sieltä, kun täältä ei muualta tunnu löytyvän.
Aurinkoista juhannusta kaikille!
jonttu rv 19+
ohhoh, maanantaina ois jo 20+0. Aika menee äkkii. =/ Toisaalta hyvä, mutta toisaalta esikoinen kasvaa ihan liian nopeaan.
Rentouttavaa lomaa kaikille lomalaisille! :D
Chili, että kaikki oli ultrassa kunnossa! Ihan jo aloin huolestua ;-)
Mä tässä just tajusin, että parin viikon päästä meillä onkin jo rakenneultra. Taas uutta jännitettävää :-)
Niin sitä mun piti pikaisesti tulla sanomaan, että lähdetään huomenna 1-2 viikoksi mökille netin ulottumattomiin. Että ei kuulu minusta vähään aikaan mitään. Alkoi vaan tää loma tosi ihanasti. Ollaan nimittäin tytön kanssa järkyssä flunssassa, mulla nousi ihan kuume :-( Saa nähdä jaksetaanko vielä huomenna lähteä kun ajomatkaa on kuitenkin 550km. Jos tuon matkan kestäisi niin sitten voisi siellä rauhassa sairastaa. Eli yritetään:-)
Hyviä vointeja kaikille!
Inkku 17+6
chili, kiva kuulla vihdoin susta ja että kaikki hyvin =)
ON: en siitä tuhrusta mitään soitellu mihinkään.. On taas iha luottavainen olo kun on vatsakin yhtäkkiä kasvanu kunnolla, kuvittelen tuntevani liikkeitä ja paha olo on edelleen iltaisin hurja! Joten eiköhän se kaveri matkassa vielä oo.. Itseaisassa tänäänkin tuli tuhrua hiukan mutta uskoisin olevan limakalvoilta kun kutittelookin sihe malliin että mahtaako joku hiiva taas olla (taas siis esikoista odottaessa on ainoon kerran ollu ennen) että liittyiskö toi tuhruki siihen.. who knows.. Olin ekan kerran pe. töissä kuukauteen, ihan hyvin tuo meni, työpäivän jälkeen olin kyllä niiiiin väsyny, ja onneks nyt ei tarvii hetkeen tehä ku aamuvuoroja..
Jonttuko kirjotteli et asioidaan samas sairaalas, Poris? Mä en siä käy kun noissa np ja rakenneultrassa mutta muuten on muualta kotoisin ja mein omas neuvolassakin kyllä tehään "tavis" ultrat sit et jos tulee pahoja epäilyksiä niin täällä ne sen kattoo eikä tarvi lähtee poriin.. Ite oon kyllä kovasti tykänny siä porissa käydä, sillon edellisestä kun siihe keskeytykseen päädyttiin niin kaikki suju hyvin!
Nyt ei jaksa enempää rustata.. Palataas!
ninnininnuli 14+3
Ninnininnuli: Joo, sama Satks. Ei mullakaan oo siellä kuin np- ja rakenneultra, mut jos päivystystä tarvii niin sit sinne. Meen omas neuvolas ei oo ultralaitteita.
jonttu
Soitin kuitenkin tuhrusta neuvolaan tänään, huomenna aamulla käyn kuuntelemassa sydänäänet niin saa sit rauhottua.. Terkkarikin veikkas et on jotai tulehduksen poikasta vaan kun kerran kutiaa ja semmosta.. Mutta ei sit tarvii ressata ainaka..
siis olemme ninnininnulin tilanteesta viisaampia :), onpa mukava kun pääset sydänäänet kuuntelemaan niin saat (hetkeksi) rauhoittua. Rasittavaa, kun sitä on puolet ajasta jännityksestä ja peloissaan.
Chilille onnea iloisista ultrakuulumisista! Pidit hulluja jännityksessä :D.
Virvallakin on elämä hetkeksi helpottanut, kun sait miehen lomalle, kunpa vielä tyttö pysyis terveenä :).
Jontulla on ollut vastoinkäymisiä raskausrintamalla. Ootko ihan hermona koko ajan vai pystytkö nauttimaan raskaudesta?
Eilen tunsin ihan varmasti vauvan möyrinnän illalla nukkumaan mennessä. Pari viikkoa sitten tunsin kans parina iltana, mut rupes epäilyttämään kun tuntemukset ei olleet ollenkaan perhosen lepatuksen kaltaisia. Mut ihan selvää möyrimistä oli eilen. Kunpa siis jo tulis nukkamaanmenoaika ja pääsis tunnistelemaan :).
Oon pitänyt nyt muutaman päivän tavallisia vaatteita ts. en ole yrittänyt piilotella mahakumpua. Mut ei kukaan uskaltanut kysyä töissä tänään mitään :)!
Kaikki oli kunnossa niinku aattelinkin kyllä.. Kaverikin mylläs taas kamalasti, dopplerissa kuulu hauskoja mulahduksia..
Mun on vatta kasvanu iha sikana! Näyttää että olisin jo yli puolenvälin raskaana, tää kasvo ihan parissa päivässä tälläseks.. Aamulla on hauska ku makaa selällään ja rakko on täynnä niin siks ilmeisesti kohtuki nousee kovaks möykyks tohon navan alle ja si ku käy pissal niin laskee monta senttiä :) Hienoja havaintoja x)
Tarvis lähtee ostaa vaatteita kavereiden häihin! Ens viikolla kattoo hametta omiin häihin.. miten niin viime tingassa? :o
ninnininnuli 14+5 (?)
iski stressi.. oli aamulla tullu verituhrua hiukan.. ja on kyllä vatsaa poltellu eilen ja tänään aamulla hiukan, siis ihan vähän mutta kuitenkin.. On mulla iha alussa tullut ennenkin, mut nyt kuitenkin on 14. viikko menossa jo. Onkos muilla ollu? Vähä vaa säikäyttää tollanen, mutten tiä viittiikö sitä sitten sen takia neuvolaanka soitella.. ??
ninnininnuli 13+5(?)