PARAS JENGI/ KESÄKUU
Kommentit (55)
Mammamuori, tervetuloa! :) Toivottavasti ne muutkin sieltä kohta tulevat perästä!
Sukupuolesta: mä en halua tietää sukupuolta ennakkoon, pääasia että tulis mahdollisimman terve lapsi, sukupuolella ei väliä. Ja kun se ei kuitenkaan oo 100% varmaa, ystävälle sanottiin että tyttö tulee, ja kuinkas kävikään: poika. Enkä oikein edes osaa toivoa kumpaa sukupuolta tuleva lapsi olisi, pääasia että syntyy. :)
Inkku: hienoa tuntea jo liikkeitä! mä olen kans jonkun viikon verran tainnut tuntea jotain pientä liikehdintää.
Ihmettelen kyllä vieläkin miks mun maha on niin pieni, no hyvä että on, kun menee vielä normaalit vaatteet päälle. Ja viime viikolla kun kävin ostoksilla tajusin, että meilläpäin ei äitiysvaatteita myy enää kuin H&M. Lindexillä niitä oli viimeksi, mut ei oo enää. Ja kalliista nettifirmoista en malta tilata. No, jos loppukesästä ostaa vähän reilumman kokoisen hameen... :)
Mulla ei ole tukiliivistä kokemusta, haluaisin myös kuulla jos jollakulla on. Itselläni vaivasi viime raskaudessa joskus rv 20 paikkeilla SI-nivel lonkassa, ja pelkkä ylösnouseminen tai kävely oli välillä mahdotonta. Silloin oli fysioterapiasta lainassa SI-tukivyö. Toivottavasti nyt säästyy siltä vaivalta, ainakin hyvältä vielä näyttää.
Nyt nukkumaan.
jonttu
Me eilen ukon kans sovittii ettei kysytä kumpi tulee.. Saa nähdä kuinka kauan päätös pitää :D Esikoisesta näin kyllä ihan itse sen pippelin ennen kun se ehti sanoo että poika on, sillo oltii 4D:ssä ja näky kyllä niin hyvin.. Siihen en luottaiskaan jos sanottas et tyttö tulee, harvemmin - joskus tietty - menee väärin kun pojaksi sanotaan..
Tekis mieli kamalasti alkaa penkoo jo noita vauvan vaatteita :D
Kaveri käytti tukiliiviä loppuraskauden, sano että se on tosi hyvä.. en muista enää perusteluja, tsori..
ninnininnuli 12+0
Taas käytiin ultrassa, ja laskettu aika vaihtui, on nyt 30.12:) Toisaalta kyllä toivoisin, että pikkuinen syntyisi tammikuun puolella, vaikka asialla sinällään nyt ei ole hirveästi väliä.
Kova oli taas meno masussa, pikkuinen yritti tarttua varpaistaan pikku käsillä kiinni:') Ja oli jotenkin juhlallista mennä ultraan tulevaan synnytyssairaalaan..Siinä käytävillä kävellessä vain ajattelin, että talvella sitä sitten ollaan täällä!
ninnininnuli: Me päätettiin, että kysytään kyllä, kumpi mahtaa olla tulossa. Itse olen ainakin niin utelias, etten millään pystyisi olemaan vilkuilematta ultrassa! Rakenneultra saatiin elokuun puoliväliin, sittenhän sen tietää:)
Olo on oikein hyvä, enää ei huomaa olevansa raskaana kuin mahan kasvusta. Ja ehkä vähän siitä, ettei työvaatteet oikein meinaa mahtua, en ole vielä viitsinyt kysyä sponsoroisiko työpaikka mulle uudet työhousut tälle ajalle..
LilleLobster & Urpo-Ilari 11+1
sateista sellaista:/ täällä on alkanut se kuuluisa pahoinvointi jota ehdinkin jo "kaivata". esikoisesta oli ainoastaan aamuisin, nyt eilen koko päivä meni etoessa. sama mitä suuhunsa laittaa niin etoo. en edes kahvia pystynyt juomaan ja se on paljon minunlaiselta kahvikissalta:) onneksi ensi torstaina alkaa kesäloma ja pääsee hölläämään tahtia.
Mammamuori 6+4
mammamuori, voi ei, tää pahoinvointi on kyllä kamalaa! Mulla edelleen illat kamalia! Tänään saikun viiminen päivä ja huomenna tarvis mennä töihin, itkettää ihan kun tietää ettei siitä tuu mitään kun on viä iltavuorokin. :( onneks tiistai aamuna on neuvola niin tiedän että saan kyllä lisää saikkua jos ei siitä työn teosta mitään tuu vielä.. Toivottavasti kuitenkin pääsisit etomisella ettei kamalasti alkaisi oksu lentään..
Mulle on tullu ihan kamalan vahva poika olo tästäkin pienestä, vaikka mein 2vee sano aamulla että "tyttö se on" kun kysyttiin siltä, mut sit hän sano et "pikkuvejjen haluaisin". Voi kun pystyis olee kysymättä..
Nyt tilaileen kutsuja häihin.. Plääh..
ninnininnuli 12+3
Mitäs tänne kuuluu? Hiljentynyt hieman täällä taas.. Sain sitten tänään lisää saikkua, juhannukseen asti.. Töihin ku soittelin niin yks sano että hän kun odotti toistaan niin oksensi KOKO raskaus ajan! Sitten päälle raskausmyrkytys jne ja synty kamalan etuajassa lapsi.. hui.. kaikkee sitä on, ehkä ei pitäs valittaa vaikka olo onki paska..
Perunan keittoon.. Niin ja mies lähti tänään viikoks reissuun! :( plääh..
ninnininnuli 12+4
ollaan. Ei vaan kerkee muka koskaan mitään kirjottamaan :-)
Onnea ninnininnulille hyvistä ultrakuulumisista :-) Toivottavasti myös pahoinvointi menee ohi pian. On kyllä joillakin sellasia raskauksia, että itse en kyllä kestäis, vaikka pakkohan se sitten olisi. Mulla myös yksi kaveri oksensi molemmista lapsista monta kuukautta ja oli useaan kertaan sairaalassa tiputuksessa kun mikään ei pysynyt sisällä. Karmeeta!
Mä en myöskään suostu tässä raskaudessa kulkemaan missään rytkyissä. Viime raskaus meni YKSISSÄ housuissa loppukuukaudet. Nyt en taida edes pystyä niitä samoja päälle laittamaan :-D Oon jo ostellut vähän masulle sopivia kesävaatteita, mutta kovin on vielä viileät ilmat ;-) Joten toistaseksi aika normivaatteita käytän. Lyhyempiä paitoja ei kyllä kertakaikkiaan enää voi päälle laittaa. Täytyy sentään muitakin ajatella :-D
Lillelobsterillahan siirtyy LA vuodesta toiseen :-D Onhan se varmasti jännää että kummalle puolelle menee. Itse olen syntynyt ihan alkuvuodesta ja välillä olen ajatellut, että jos olisinkin syntynyt viikkoa aiemmin olisin mennyt eri vuonna kouluun ja elämä voisi olla aivan erilaista.
Mulla on ollut päänsärkyä aika paljon viime aikoina. Uskon kuitenkin, että syynä on jumissa olevat hartiat. Verenpaineet taitaa olla ok, kun vähän lainasin isän mittaria kotiin.
Nyt täytyy lähteä viemään tyttö kylpyyn. Mukavaa viikkoa kaikille!
Inkku 16+0
Mammamuorilla on alkanut sitten oireet :), tietää ainakin olevansa raskaana.
Ninnininnulille ihan hirveesti tsemppiä! Toivottavasti vaikka jo viikon päästä elämä olis parempaa... Onneks sait saikkua, vaikka voin kuvitella että syyllisyyttä kannat siitä, kun raskaus ei ole kuitenkaan sairaus.. Hoitoalalla se on aina semmosta, kun tietää että toiset joutuu kiven alta ettimään sijaisen ja koittavat sitten vaan pärjätä. Jospa sulla menis loppuaika sitten aivan mahtavasti ja olisit elämäsi kunnossa!
LilleLobsterilla kestää jännitys kyllä loppuun saakka :D. Mekin aluksi eläteltiin toiveita, et vauva syntyis alkuvuoden puolella, kun ollaan molemmat joulukuun lapsia, niin toisaalta toivois lapselle toisin. Vaikkei siitä joulukuussa syntymisestä sinänsä ole kärsinytkään, mutta aina oli se nuorin luokallaan ja synttäreiden järjestäminen oli vähän hankalaa, kun ihmisillä oli niin paljon kaikenlaista ja se syntymäpäivä oli merkitykseltään jotenkin vähäisempi kuin esim. siskolla joka oli syntynyt helmikuussa. Tai ainakin musta tuntui siltä, ettei mun synttäreitä niin monet muistaneet. Onhan asiassa aina se toinenkin puoli ja muistan kuinka oman luokan alkuvuonna syntyneet olivat olevinaan jotenkin niin isoja ;). Mutta kyllä meillä tämä napero syntyy väkisinkin joulukuun puolella eli asia on ollut hyväksyttävä :))).
Esikoisen 1-vuotissynttärit on nyt juhlittu ja mua väsyttää niiiin paljon. Tänään oli lääkärineuvola ja sinnekin vaan pölähdin enkä osannut kysyä yhtään mitään, kun ei tässä oo joutanut olemaan ollenkaan raskaana. Mut kaikki oli ok, sydänäänetkin kuului niin sievästi, mut mitäs siinä viitti kiireisen ja asiallisen lääkärin kanssa alkaa fiilistelemään. Että ei muuta kuin kuukauden päästä uudelleen mittailemaan..
kuulla kuulumisia!! Jännää miten täällä ihmiset tuntuu niin tutuilta.. Mies ihmettelee että miks tänne kirjottelen ja sit ku vauveli syntyy niin sitten en enää kirjottelekaan taas jostai syystä mut nyt tää on joku ihmeellinen henkireikä.. :)
Vettä sataa kamalasti, hiukan pelottaa että mahtaako noi pressut pitää veden pois, nyt kun tuo katto on aivan auki :/ Mää en ees tiä mitä tekisin ja kelle soittaisin jos yöllä alkas vettä tulee sisällä, kyllä mää niin oon onneton ilman tota miestä, ikävä myöntää..
hohhoijaa, nyt meen lukeen kirjaa hetkeks sänkyyn.. en oo kahteen vuoteen lukenu!!! Tarvii vaan lamppu vaihtaa ensin yöpöydän valaisimeen, sekin ollu pimeenä jo puol vuotta *aikaan saamaton* mutta sen sentään osaan tehdä itsekin ;)
Niinpä, saas nähdä miten Urpo-Ilarin kanssa käy, kun ensimmäinen syntyi viikoilla 41+3, eli meni 10 päivää yli.
Anoppikin kertoi, että hällä oli ollut laskettu aika juuri 1.1. ja hän oli toivonut sitten saavansa vuoden ensimmäisen lapsen. Mutta vielä mitä, tasan viikolla 42 oli sitten päättänyt ipana tulla maailmaan:D
Mies tokaisi tietävänä pari päivää sitten, että eikö se lapsi voisi nyt syntyä, kun sitä olisi niin paljon helpompi hoitaa tulitikkulaatikon kokoisena:D Ehkä ei nyt kuitenkaan ihan vielä, vaikka tietysti miehelle tämä odottaminen on niin erilaista, kun kaikki tapahtuu äidin ympärillä.
ninnininnuli: meillä myös mies ihmettelee mitä oikein täällä teen, ja miten paljon asiaa mulla voi muka olla vieraille ihmisille. Mutta ehkä tämä on sitten asia, jonka vain naiset käsittävät:)
LilleLobster & Urpo-Ilari 11+5
En voi muuten uskoa, että aika on mennyt näin nopeasti! Kohta täällä ollaan jo toisella kolmanneksella.
Jonttu, sepä se siinä sukupuolessa, että sitten joutuu koko lopun raskautta olemaan että "se on varman tyttö mutta ehkä silti poika" tai toisinpäin. Siksi en itekään tahdo tietää, ja onhan se joululahjamainen odotus sukupuolessakin. :)
ninnininnuli, senkus pengot niitä vaatteita. :) Tosta oksentamisesta, hyvä kun sait saikkua. Mun äiti kans oli ekassa raskaudessa oksentanut loppuun asti, toivottavasti sulla ei kuitenkaan niin käy.
LilleLobster, ihana toi kun varpaista piteli.. niin suloista! Mäkin kyllä aattelin koittaa kattoa ultrassa ite, mutten aio kysyä. esikoisesta ei kyllä oltais arvattu, mutta ehkä pojasta näkis sitten paremmin.
mammamuori, "onnittelut" pahoinvoinnista, vaikka oikeasti olen kyllä pahoillani sun puolesta. Toivottavasti helpottaa pian!
Inkku82, mua vaivaa kanssa päänsäryt, mutta ne on kyllä jumahtaneista harteista. Isä osaa hieroa akupisteitä, ja saa sen säryn aina joksikin aikaa pois. Suosittelen hierojaa siis.
Timantti76, hyvä kumminkin että oli kaikki neuvolassa hyvin, vaikkei niin mitään antia sieltä tullutkaan. Tai ehtinyt olemaan raskaana, sama juttu täälläkin kyllä.
Meille kuuluu aika vaihtelevaa. Esikoinen on ollut ihan hirveässä vatsaviruksessa, jonka seurauksena käytiin sairaalassa nesteytyksessä. Raukalla oli kuumetta 40astetta ja oksenti ja ripuloi. Nyt on raasun pylly niin kipeä että itkee joka pesulla.. Pikkuinen reppana. Normaalisti kun tahtoo hinata pyllyllään ympäri asuntoa, niin nyt mielelään makoilee sohvassa katsomassa lastenohjelmia ja pyörittämässä jotain lelua käsissään.
Neuvola oli taas. Raskausdiabetes on tälläkin kertaa, jippii. Silti joudun toiseen sokerirasitukseen, äh. Paino ei ole vielä noussut ensimittauksesta yhtään, ja sanoivat että saisi pikkuhiljaa alkaa vaikka jo noustakin. Kerrankin niin! :D Sydänäänet hyvät, ja hemppa vielä kohtalainen. Kaikki siltäosin hyvin siis. Liikkeitä tuntuu aina joskus, jos on aivan hiljaa ja sopivasti lapsi liikahtaa. Aika harvoin silti.
Virva, 16+1
Inkku: mikäs päivä oot syntynyt? Mulla sama juttu, jos oisin syntynyt 1vko aiemmin, oisin syntynyt eri vuonna. :) Ja äitini on oikein lahjan saanut, kun hällä on synttärit samana päivänä kun mulla.
Esikoinenkin on alkuvuodesta syntynyt, mut eipä sitä oikein voi synttäriään päättää, tai siihen vaikuttaa. Keskenmenot kyllä opetti. Toivottavasti lapsi nyt marraskuussa tulis, eikä kauheesti ennen. Serkulle syntyi lapsi keskosena rv28, ei ollut hienoa asua toisella paikkakunnalla sairaalan lähellä, kun pieni joutui siellä keskososastolla olemaan pari kuukautta. Enkä usko että sillä enää vanhempana on merkitystä, missä kuussa kukin on syntynyt. :)
Mut tää oli vaan nyt pikakirjoitus, pitää lähtee pihalle kun vaihteeks ei sada. ainakaan ihan just. Ja yöks töihin. :(
jonttu 18+1
...ainakin täällä meillä tuntuu, että on jatkuvasti vaan kylmää, harmaata ja sateista. Plääh.
mammamuorille voimia pahoinvonnin kanssa, tiedän just kuinka rankaa se on! Minullakin jäi kahvi pois todella nopeasti, eikä vielä ainakaan ole tehnyt mieli. Esikoisen kanssa aloin jossain vaiheessa kyllä taas kahvia litkimään, mutta kohtuudella, korkeintaan pari kuppia päivässä.
ninnininnulillakin on pahoinvointia, toivottavasti kohta jo helpottaa!
virvan pikkusiella onkin llut kova tauti! Toivottavasti jo helpottaa, eikä tule takaisin! Vatsataudit on kyllä ihan hirveitä, varsinkin pienillä kun ne kuivuu niin herkästi.
Täällä väsymys on tullut takaisin - ja näköjään jäädäkseen! Tosi tylsää kun ei mitään jaksa, kun vielä pahoinvointikin pysynyt matkassa. Onneksi en sentään enää ole oksentanut, mutta pahoinvointi on kyllä jokapäiväistä. Ja yleensäkin on jotenkin huono olo koko ajan, ei vaan jaksa eikä pysty oikein mitään tekemään. Mälsää. No, ainakin vatsassa on todistetusti elämää ja kaikki sen puolesta vaikuttaa hyvältä, sen yritän muistaa ja pitää mielessä että vähän piristyisi. Valitettavasti on välillä vaikeaa olla iloinen tästä raskaudesta vaikka kuinka onnellinen oikeasti olenkin... Mutta eiköhän tämä tästä! Pari päivää olen jo ollut tuntevinani liikkeidentapaisia vatsanpohjassa, kuin joku kutittelisi sisältäpäin :) Uskon kyllä, että kunhan liikkeistä tulee selvempiä ja niitä tuntee useammin, niin muistan myös olla iloinen :)
Sukupuolesta oli keskustelua... Me tiesimme esikoisesta, että hän on poika, hän esitteli rakenneultrassa haaraväliä niin auliisti, ettei ollut epäilystäkään :) Joten kyllä me varmaan tälläkin kertaa kysytään, että näkyykö jotain. Jos ei näy, niin ei näy ja sitten jännäillään loppuun asti. Ei mulla oikein ole mitään tyttö- tai poikafiilistä tällä kertaa, viimeksi oli kyllä vahva poikatunne jo ennen ultraa. Mutta eihän se ultra mikään satavarma ole, mekin sanottiin kaikille viimeksi, että meille ehkä tulee poika :)
Minustakin on kiva kirjoitella tänne, vaikken niin usein olekaan jaksanut viime aikoina... Jotenkin aina unohdan, että tätähän voi lukea kuka vaan, kun tuntuu että meillä on kiva tiivis ryhmä. Sopivan kokoinen niin muistaa kuka on kukin! Mutta tokihan toivon, että kaikki sieltä kuumeilupuoleltakin pääsisivät tänne :) Ihan hauskaa, kun on vähän eri vaiheessa olevia.
Pitäis näköjään kirjoittaa useammin, niin ehkä ei tarvis olla romaani joak kerta :) mutta ehkä joku jaksaa lukea! Ainakin oli kiva lukea teidän kuulumisia!
Aurinkoa kaikille, toivoo
Sabriina 14+2
Virva, voi sitä sun pikkusta, toivottavasti pian paranee!! On aina sydäntäsärkevää katsella ku oma lapsi on kamalan kipeenä.. Meillä onneks ei vielä kovin pahoja oo ollut, entero- ja vesirokot oli mut ei pahana ja pari flunssaa, kerran pieni oksennustauti.. Kuume ei oo viä kertaakaan kovin korkeeks noussu hällä..
Olin tänää neuvolassa, 150 oli lapsosen syke. Hb oli 148 eli taidan olla hiuka kuiva kiitos oksentelun, vaikka ite aattelisin et juon iha kauheesti kaiken aikaa ku janottaa, mut ilmeisesti en tarpeeks.. Vaikka mun Hb normaalisti hyvä onkin niin ei ihan tota luokkaa kuitenkaan.. Verenpaine oli edelleen aika matala, mut ei mua enää sillai huimaile ku aiemmin.. Seuraava aika onkin joskus heinäkuun lopulla!! Olis kyllä kamalan kiva kuulla niitä sydänääniä hiuka useemmin!! Aatella jos jotai sattuis ja vasta 6viikon päästä sais tietää.... Nooh, kai sitä osais epäillä..
Hurjia juttuja et joku oksentaa koko raskauden :o Sais luvan kyllä olla oikein ihana ja valloittava lapsi sitten siitä hyvästä!! ;) eikös ne kaikki oo...
taidan mennä tekee yhdestä vaatekaapista pienelle oman.. Isukin vaatteet saa nyt luvan mahtua neljään kaappiin!! (hei miettikää nyt kuinka paljon voi miehellä olla vaatteita!! - no okei, niistä 3/4 on urheiluvaatteita, mut SILTI!) Ja meitsin vaatteet on tungettu väkisin 1 1/2 kaappiin!! On se väärin..
ninnininnuli 12+5 (?)
...ja LA siirtyi 5 päivää aikaisemmaksi! Aika jännä että varhaisultrassa rv 7+1 vastasi täysin viikkoja, mutta nyt oli tullut kasvupyrähdys. Eli laskettu aika oliskin jo 16.12 (saa päivittää listaan). Muutenkin masussa kaikki hyvin, vilkasliikkeinen vintiö siellä polskutteli. Niskaturvotusta 1,6.
Vahva poikaolo mulla on, ja aion sukupuolenkin selvittää jos mahdollista. Esikoinen suostui vilauttamaan vasta synnytystapa-arvioultrassa joskus rv 36.
ninnininnuli ja LilleLobster: meillä kanssa miestä suuresti kummastuttaa kun kirjoittelen kuulumisiani nettiin ja käyn monta kertaa päivässä lukemassa mitä muille kuuluu... Ehkä miehet ei vaan tajua vertaistuen merkitystä?
Mindy ja mötkylä 13+5 (viis päivää loikattiin eteenpäin)
mäki haluaisin yhtäkkiä ees 5 päivää eteenpäin :) Olis aina lähempänä pahoinvoinnin loppuminen.. 3 päivää vanhempaa vastas sillo mein ultras mut ei sen takia mitää muutettu..
Tarvis raahautua suihkuun ja raahata toi mukelo mukaan, plääh.. Ja koirallaki alko juoksu tänään, miks aina sillo ku mies ei oo kotona.. Minen viittisi niitä tippoja luuttailla..
ninnininnuli 12+6
Kirjoitin eilen pitkät litaniat, vaan ei tänne oo tullukaan mitään.. Mua niiiiin ottaa päästä tämä tekniikka, kun se ei toimi niin kuin pitäis!!!!! No, nyt musta ei oo kirjoittamaan, kun tympäsee niin paljon..
Sabriinalle ja Ninnininnulille voimia pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa, jokainen päivä vie teitä lähemmäs niiden loppumista..
Mindylle onnea ultrakuulumisista! Se on niin ihanaa, kun yhtäkkiä loikkaa paaaaljon eteenpäin :).
Timantti 14+5
Huomenna on eka ultra enkä meinaa saada nukutuksi kun jännittää niin kovasti et mitä näkyy ja onko sielä mitää.. huomenna ultra kuulumiset päivitän!
Chili 11+3
No kerro jo miten meni ultrassa? Oliko kaikki hyvin?
Sabriina, on aina mukavaa kun huomaa olevansa pitemmällä kuin luulikaan. :) Kait ne kasvukipuja ne säryt on, mulla ainakin tulee välilä tosi ikäviä pistoja jotenkin niinkuin lihaksiinkin mahassa, esimerkiksi jos kävelen paljon. Mun mielestä se on sitä kun ne lihakset raukat taas joutuu venymään.
Inkku82, juu munki pitää aina tarkistaa raskauslaskurista mikä viikko olikaan meneillä. :D IHana kun tunnet jo liikkeitä! Mä olen parin viimeviikon aikana kuulostellut että olikohan tuo nyt liike, mutta en voi kyllä olla varma. Välillä tulee olo, että tuo nyt varmaan oli potku, mutta sitten kun yrittää tunnustella tuleeko niitä lisää niin hiljaista on. :) Esikoisesta tunsin liikkeitä jostain 15-16-viikoilta.
Timantti76, toi sukupuoliasia on kyllä superkiinnostava. Tekis hirveesti mieli tietää kumpaa odottaa, mutta jotenkaan en silti tahdo kun se oli niin kiva juttu odottaa loppuun asti. Ja sit lähettää kaikille perheessä viesti että tyttö tuli. :)
ninnininnuli, Onnittelut ultrasta! sitä liikkumista on kyllä niin suloista katsella. :) Mun pitäis kanssa käydä veljen vaimolla pyytämässä raskausvaatteita lainasta takasin, mutta taidan oottaa vielä vähän. :) Sillä on laskettu ensiviikolla, ni ehdin ne sitten lapsen synnyttyäkin pyytää. Seinän väristä olen sitä mieltä, että ihan hyviä poikia kasvaa vaaleanpunaisilla seinilläkin. :D Äiti kertoi just miten oli maalannut tyttöjen huoneen seinään koristeita, ja veli oli itkenyt että enkö minää saa koskaan mitään kaunista. Voih.. :) Oli se silti pyssyjäkin äitiltä anellut, äiti sitten leipoi niitä sämpylätaikinasta kun ei halunnut tukea sotimista.
Tänään ekan kerran ihan vieras arvasi raskauden. Oltiin kaupassa kalatiskillä, ja tiskin ukkeli sanoi "tämä kala sopii sitten myös raskaana" ja mulle tuli niin hyvä mieli että hyppelin kotiin. Olen pelännyt, että näytän siltä kuin olisin vain tosi lösähtäneessä kunnossa entisen raskauden jäljiltä, mutta ilmeisesti näytänkin ihan raskaanaolevalta, jee. Sitten vertasin miehen kanssa viimeraskaudessa otettuja kuvia, ja tajuttiin että maha on isompi nyt kuin viimeraskaudessa 17+3. Mutta semmoista se on!
Ajattelin hankkia kohta tukiliivin, onko teillä niistä kokemusta?