G:Työpaikalla, mitä asiakkaat eivät näe?
Kommentit (395)
- henkilökunta ryyppää pentterissä estottomasti työaikana
- eräältä sammuneelta nais ihmiseltä lainattiin kamera ja miehet kävivät vähän ottamassa kuvia elimistään siihen (nais raukalla oli vielä sormus kädessä)
- työaikana oli sallittu käydä vähän lemmiskelemässä
- alkoholi ongelmaisilla oli yleensä pidemmät pestit kuin meillä " nipolla"
- puhumattakaan edellä jo niin useasti mainituista pihvien putoamisista ja viinien sekoittamisista
- A la carte annoksia siistittiin ( jos kastiketta oli roiskunut väärään paikkaan) kokki nuolaisi servettiin ja pyyhki puhdasta tuli
Onneksi en enää ole laivoilla töissä, enkä mene.
alaisuudessa. Hän ja hovirouvansa pilkkasivat aina vanhempainiltojen jälkeen vanhempien VAATTEITA. Yh-isistä puhuttiin insestisävyyn.
Monena kesänä kaupassa kassana olleena voin sanoa, että porukkaa arvostellaan ihan sikana. Ystävällisimmät ihmiset saa parhainta palvelua.
Nykyisessä työssäni opettajana keskustelemme opettajanhuoneessa oppilaista ja vanhemmista. Yleensä kuitenkin täkeän asian puitteissa. Mieluummin päästän inhottavan päivän höyryt opettajatovereille, kuin olen koko illan vihainen kotona jonkun oppilaan vuoksi.
Minä ainakin tiedostan sen, että asiakaspalveluammateissa puhutaan paskaa asiakkaista. Siksi yritänkin olla ystävällinen kaikille joka paikassa. Vois käyttää vanhaa sanontaa: " Sitä saa, mitä tilaa...."
Vanhentuneen ruuan kanssa leikkimistä en ymmärrä ollenkaan. Siinä on jo asiakkaiden terveys vaarassa.
Itse olen ollut koulussa sijaisena ja siellä kyllä eräs opettaja selitti antavansa numerot pärstäkertoimella, siis antoi huonompia numeroita oppilaille joista ei pitänyt. Päihde- ja mielenterveystyössä hoitajat todellakin matkivat potilaitaan, puhetapaa ym. Eräässä tietyssä päihdehoitopaikassa henkilökunnassa on pariskuntia joiden suhde näkyy myös asiakkaille (jotka eivät saa pariutua hoitonsa aikana) siis lääppimistä, pussailua ym.. Saman paikan työntekijät ryyppäävät todella, siis todella rankasti. Ja gynekologituttuni juttuja kuunnellessa kyllä korvia kuumottaa ronskimmallakin tyypillä...
päivä sulkemisajan jälkeen kaupan roskiksesta myynnistä poistettua ruokaa raaka-aineeksi! Alkoi todella ällöttää, olen miettinyt pitäisikö ilmoittaa jonnekin? Joka ilta hänen autonsa kaartaa tuon marketin taakse jäteastioille.
Tiedän, ettei tuotteet vielä oikeasti ihan pilalla ole, mutta kuitenkin henkilökunta on luokitellut ne poistettaviksi...
Ja sitten jannu rahastaa sikamaisesti pitojen pidosta asiakkaitaan, suuri osuus ruuista tehty roskiin heitetyistä aineista!!
YÖK!
itse olen huoltamolla töissä missä tehdään myös paljon ruoka-annoksia. Me kyllä viedään vanhat tuotteet heti roskiin ja todellakaan mitään ei säilytellä ainakaan liian kauaa,pikemminkin esim. salaatteja viskellään roskiin jo ennen viim.kpv, jos ovat jo huonon näköisiä. Eipä tulisi mieleenkään asiakkaalle hommata vatsatautia omaa typeryyttään. Onneksi meidän pomo ei vaadi pihistämään viimeiseen asti. Myöskään ruoka-annoksiin ei laiteta mitään lattialla käyneitä pihvejä. Ja me kuitenkin ollaan huoltamo eikä mikään hieno ravintola!!! Tai oikeastaan liikenneasema.
huumorintaju, että hyvinkin sijaiselle voidaan reaktioiden toivossa sanoa jotain merkillistäkin...
Ja miksi ihmeessä opet ei saisi höyrytä opehuoneessa oppilaista ja heidän toilailuistaan! Jonnekin se on pakko purkaa, työnohjausta tms. ei ole ja esim. yläasteella meno on tunneilla sellaista, että pakkohan se on jutella kollegoiden kanssa jo vinkkienkin toivossa + jos jollain oppilaalla on monen open tunnilla jotain häikkää, miten siihen muuten tiedettäisiin puuttuakaan, jos ei keskenään puhuttaisi. (Ja tiedän, että ulkopuolisten korvissa kuulostaa opehuoneen jutut kauheeltakin, mutta ensinnäkin siivoojia yms. yritetään vältellä, kun on oppilasasioita ja toisekseen sijaista kyllä koskee vaitio-olovelvollisuus siitä, mitä op.huoneessa kuulee.)
HAUKKUU LAPSIA!HAUKKUKAA NIITÄ VANHEMPIA;MUTTA JÄTTÄKÄÄ LAPSET RAUHAAN;HYI HELVETTI MITÄ PORUKKAA. MENKÄÄ ITTEENNE.
Mikä saa ihmisen tekemään tässä ketjussa mainittuja asioita? Ei ollenkaan hauskaa, sairasta touhua! Kateellisuudestako kaikki johtuu? Kyllä tosiaan me suomalaiset olemme liian vähän aikaa olleet sivistyksen parissa!!
Arvostellaan ja aliarvioidaan toistemme ammatteja? Jokainen tekee sarallaan arvokasta työtä! Kannattaisi aina muistaa että kun alentuu muita arvostelemaan että itsestäänhän siitä puhuu....
haukuttua. Eikä edes tunnu kauheen väärältä... Miettikää nyt itsekin, saisiko teidän työpaikalla asiakas noin vaan tehdä tommoisia juttuja ja sotkea, rikkoa paikkoja yms. ja te vain ottaisitte ammatillisesti ettekä kahvitauolla taivastelisi kollegoillenne?
Vierailija:
HAUKKUU LAPSIA!HAUKKUKAA NIITÄ VANHEMPIA;MUTTA JÄTTÄKÄÄ LAPSET RAUHAAN;HYI HELVETTI MITÄ PORUKKAA. MENKÄÄ ITTEENNE.
Siis kuinka me todellakin parhaamme mukaan, aina asiakkaan ongelman kuultuamme, koetamme etsiä ratkaisua, aina heti delegoimme ongelmat, joihin emme itse voi vaikuttaa, soittelemme toisille osastoille ja seuraamme jokaista meille tullutta kyselyä ja ongelmaa parhaamme mukaan. Ilmeisesti tämä ei sitten valitettavasti näy asiakkaille asti, kun niin usein tulee kommenttia vain siihen tyyliin, että tekin prkle siellä vaan istutte peukaloitanne pyörittelemässä, ettekä tee millekään mitään :(
Oma kokemukseni tukee juuri sitä, että vähemmän koulutettu on katkerampi ja tekee törkeitä temppuja, halveksii esimiestään.
Olen tehnyt siivous- ja varastotyötä ja hoitoalan työtä. Em. ammattikunnissa on aika alhaista käytöstä. Hoitajat saattoivat tehdä sellaisia asioita, joista mielestäni pitäisi saada rangaistus!
Nyt akateemisena, koulutetussa porukassa (sairaalassa) puhe potilaista ja esimiehistä on ihan eri luokkaa. Samoin edellisessä työssäni eri sairaalassa.
Tämä siis oma kokemukseni, joka kattaa sentään aika monta paikkaa.
Meillä lastensairaalassa kun mikään ammattiryhmä ei puhu törkeyksiä potilaista. Väsymystä ja vitutusta puretaan kollegoille, muttei koskaan puhuta pahaa potilaista!
Kuten mainitsin, kirjoitin omasta kokemuksesta enkä väitä, etteikö muualla voisi olla toisin. Olin hoitotyössä aikanani sairaalassa ja siellä oli aika alhaista meininkiä.
292
Niinpä sitten joskus pieraisen tuhnuja potilashuoneessa, eikä kukaan ihmettele hajua. Joskus kaadan potilaan jälkiruoat omaan kurkkuuni.
Sillä minä arvostan omaa työtäni sekä asiakkaita - noin yleisesti ottaen. Terveisin tarjoilija-kokki-esimies, joka ei nostele lattialta ruokaa takaisin lautasille. Ja lennättää sen kokin korvista pihalle varoituksen kanssa, joka niin tekee.
Esim ns. " hienojen" firmojen asiakaspalvelua ja monikaan ei ulkonäöltään kelpaisi näihin paikkoihin edes siivoojaksi..
Siellä sitten hienosti teitittelevät asiakkaita jajat pöydällä luureissa..
Vois niillä hienoilla täteillä mennä naama happamaks jos näkisivät asiakaspalvejijansa.. hih
niin täytyy tunnustaa, että niitä huoneita ei kotiinlähtijöiden jäljiltä TODELLAKAAN ehtinyt siivota niin hyvin kuin oli tarkoitus.. jos näytti siistiltä, niin annettiin olla. Ja entäs ne vessat, joissa jakuvasti oli verta ym. lattialla.. hyi olkoon, ei niissä potilasvessoissa kyllä itse saattanut käydä. Vaikka tarkoitus oli hyvä, mutta aikataulu oli liian tiukka.
Siihen loppui Mäkkiruokien syönti.
lähinnä hänen elämäntapaansa, tai alkoholin kanssa maksansan ja haimansa pilannutta. Mutta eipä tulisi mieleen kenenkään alapäätä tosiaan arvostella, itsehän en kyllä alapäässä edes työskentele, mutta enpä ole kuullut muidenkaan arvostelevan. Taitaa joku täällä keksiä juttuja, tai on sitten itse niin sairas, että tällaista harrastaa. Kaikkiin ammattiryhmiin mahtuu kaikenlaista, mutta ei mielestäni ole tavallista. Joten ihan turvallisin mielin leikkaukseen vaan. Itsekin olen ollut monesti leikkauksessa, eikä tule edes mieleen pelätä tuollaista.