G:Työpaikalla, mitä asiakkaat eivät näe?
Kommentit (395)
haukkuvat lasten vanhempia ja väheksyvät lapsia. Lasten pukeutumista ja siisteyttä arvostellaan
Ja tuo pukeutumisen ja siisteyden arvostelu kohdistuu lähinnä niihin vanhempiin, monesti vanhemmat ovat NIIN tiptop ja lapsilla risat ja vanhat vaatteet ja vielä likaisetkin. Tuntuu ettei niistä lapsista ehditä omalta uraltaan välittää.
Vierailija:
haukkuvat lasten vanhempia ja väheksyvät lapsia. Lasten pukeutumista ja siisteyttä arvostellaan
Ja lisään vielä, että itsekin olen pienen lapsen äiti ja työelämässä. Enkä halua mitenkään yleistää työssäkäyviin äiteihin, mutta joukosta löytyy aina näitä " helmiä" .
uskonpa että monet näistä on oman mielikuvituksen tuotetta.
t:hoitaja
mulle on ihan sama mitä ajattelet työstäni. itsehän minä itseäni arvostan..jos siis huomaan että joku haluaa nöyryyttää minua juuri esim.tuollaisella asenteella, teen varmasti jonkun veemäisen jäynän. kauneinta koko jutussa on se, ettet itse edes tajua tulleesi höynäytetyksi!
paistettu!
hoito-alalla naureskeltu vanhuksilla ja heidän omaisia haukuttu.
koskaan ei olla kyllä ketään potilasta inhottu tai jätetty hoitamatta huonosti jonkun persoonaan liittyvän ( siis potilaan ) asian vuoksi!
päiväkodissa : hyvän näköisiä isiä katseltu ja kuolattu. kerran yksi työntekijöistä jopa iski yhden isukin.. nyt ovat olleet monta vuotta jo onnellisesti yhdessä :D
Vierailija:
mulle on ihan sama mitä ajattelet työstäni. itsehän minä itseäni arvostan..jos siis huomaan että joku haluaa nöyryyttää minua juuri esim.tuollaisella asenteella, teen varmasti jonkun veemäisen jäynän. kauneinta koko jutussa on se, ettet itse edes tajua tulleesi höynäytetyksi!
T. Järkevä Lentoemo
Itse en koskaan alennu arvostelemaan potilaitani/asiakkaitani. Joskus saattaisi olla ihan syytäkin minunkin sanoa jotain, mutta katson, että se ei ole kovinkaan ammatillista käytöstä. Vapaa-aikana voi niitä höyryjään päästellä sitten jotenkin muuten. Itse olen ammattini valinnut ja haluan todellakin suoriutua siitä hyvin.
Terveydenhoitaja
Opettajan lapsena ja sijaisuuksia tehneenä, voin sanoa että kyseisessä lafkassa oppilaista puhuminen on käsittämättömän alhaisella tasolla. Äitini on paskanjauhaja pahimmasta päästä. Ja tietysti kun opettajapiireissä ikänsä kasvanut ja ollut tekemisissä, niin kyllä se irviminen seuraa monia opettajia vapaa-ajallekin.
Itse hoito-alalla tiedän kyllä, että potilaista ja omaisista puhutaan tiettyyn sävyyn, mutta hoitoja en ole huomioinut sen tähden laiminlyötävän. Onneksi hoitsut saavat työhönsä koulutuksen ja siinä painotetaan nykyaikana etiikkaa ja aseptista omaatuntoa melkoisesti.
Karmeinta on ollut kuitenkin nähdä, miten ruumishuoneella vainajia kohdellaan.
Aikoinani tein hommia tarjoilijana, kun en keksinyt mitä muutakaan elämälläni tekisin siinä vaiheessa, kun koulut loppuivat. Eikä mieleeni tullut kertaakaan tehdä ketjussa esille tulleita asioita tai haukkua keittiön puolella asiakkaita. Tiedän kyllä, ettei tarjoilijan ammatti ole kovinkaan korkealle arvostettu, eikä kyllä siitä nousekaan, jos ammattikunta käyttäytyy näin kuvottavasti. Turha sitä on palkkojen ja arvostuksen perään nurista, jos ei itsekään omaa työtä sen vertaa arvosta, että pitäisi turpavärkkinsä kiinni ja hoitaisi hommansa tyylikkäästi sen ajan, jonka työpaikalla viettää. Ja vaikka tämä viestiketju onkin " huumorilla" väännetty, ei kyllä jaksa huvittaa, ei tipan tippaa.
Vierailija:
Olin hampurilaispaikassa töissä ja jos esim. pihvi tippui lattialle ja karsea jono kassalla ja asiakas valitti, että on kiire niin menin henk.kohtaisesti sanomaan ja pahoittelemaan, että haluan paistaa uuden pihvin enkä laittaa lattialle tipahtanutta.
Jos meidän hampurilaispaikassa olisi lähtenyt keittiöstä huitelemaan asiakkaan luokse ja kertomaan, että pihvi putosi lattialle, olisi kyllä saanut kenkää. Sitä paitsi, olet rikkonut hygieniasääntöjä jos olet lähtenyt keittiövaatteissasi salin puolelle! Se määrä bakteereja, jonka kannoit sieltä takaisin keittiöön, vastaa varmaan aika jetsulleen sitä määrää mitä ois ollu bakteereja siinä pihvissä minkä pudotit lattialle. Joten ei taida tämä hygienia sinulle kuitenkaan ihan sydämenasia olla, vaikka niin annat ymmärtääkin.
jos potilas on kuollut sairaalassa tai leikkauspöydälle.
Olin kerran apulaisena kaverin kotona pussittamassa irtokarkkeja, (heillä on makeisten maahantuontifirma). Koirat oli samassa huoneessa ja karvoja joka paikassa, koirat haisteli karkkilaatikoita ja " ystäväni" uitti paljaita varpaitaan yhdessä karkkilaatikossa!!!!!!!!
Arvatkaa tuleeko ostettua valmiiksi pussitettuja irtokarkkeja kioskeilta...
Vierailija:
Arvatkaa tuleeko ostettua valmiiksi pussitettuja irtokarkkeja kioskeilta...
Ei tule?
Oliko maahantuonti- ja muuttaja-ystävä kaiken lisäksi?
gynet juoruaa kotona ukoilleen et sillä ja tällä oli sellanen pimpsa...vaikee kuulemma joskus pitää pokka kun tulee haiseva ja iso torttu josta pitäis papa koe ottaa...
Hyvin usein vanhemmille on keksitty " kutsumanimet" ja näitä keskusteluja käydään kahvihuoneessa. Mukavaa kuunnella mitä kaikkee puhutaan! Ette ikinä uskoisi, mitä sinunkin lasten päiväkodissa teistä puhutaan...
Vierailija:
..vaikee kuulemma joskus pitää pokka kun tulee haiseva ja iso torttu josta pitäis papa koe ottaa...
Ja kuolemansyyn tutkijat perässä:
" Vide, et tänään oli tosi pahan näköinen palokroppa, Oikein sellainen palanut raato ja siitä piti ottaa DAN...Hehheh"
Älkää nyt viittikö, jonkin alan ammattilaisia olette itsekin.
en kyllä jaksa kiinnittää huomiota siihen, minkälainen pimpsa kelläkin on. Viittaan siis kirjoittajan nro 172 viestiin.
Jostain syystä tämä aihe aina jaksaa kiinnostaa, mutta sen voin sanoa, että homma on puhdasta rutiinia, kuten niitten pimpsojen tutkiminenkin. Ei se ole sen kummempaa, kuin suuhun kurkistaisi. Ja harvoinpa sitä minkäänlaisia mielikuvia toimenpiteen jälkeen jää. Ei muuta kuin seuraava peremmälle ja housut pois. Että se siitä " eksotiikasta" .
Vierailija:
Että se siitä " eksotiikasta" .
Eikö koskaan ole ollut vaikkapa sellaisia niin runsaita häpyhuulia että olisi jäänyt mieleen?
Samaten lääkärit naureskelevat potilailleen kyynisesti ja ylimielisesti. Lähinnä kyse siis näistä " turhaan vastaanotolle tulijoista" . Sairaaloitten kahvihuoneessa vältellään omaisia ja puhutaan heistä pahaa.