Bussi ei ottanut kyytiin koska lipun hinnasta puuttui 20 centtiä!
Kommentit (23)
Veljeni oli kylässä meillä Yhdysvalloissa ja meni paikallisella bussilla. Emme tienneet, että bussissa maksetaan joko tasarahalla tai kortilla, joten veljeni tyrkytti kuskille 10 dollarin seteliä (maksu oli reilut 2 taalaa). Bussikuski heilautti kättään ja sanoi, ettei maksa mitään, tuo ensi kerralla tasaraha. Palvelua on niin monenlaista.
Olin menossa hakemaan lasta tarhasta, enkä ollut muistanut ladata matkakorttia (teen töitä kotoa käsin ja tuona päivänä mies oli vienyt lapsen tarhaan). Lompakossakaan ei ollut kuin 2 e (maksan melkein aina kortilla). ONNEKSI ihana bussikuski antoi PYYTÄMÄTTÄ mulle vaihdottoman kertalipun, niin pääsin perille ja nostamaan rahaa tarhan läheisen kaupan automaatilta!
Kiitos sille kuskille tosi paljon, melkein pussasikin häntä kun oli niin ihana :)
Mulla oli viime keväänä Helsingin sisäistä aikaa matkakortilla ja muistin väärin, että mulla olis arvoakin siinä. Olin menossa Vantaalle ja hoksasin vasta siinä bussissa, että ups, ei olekaan arvoa eikä ollut käteistäkään ostaa seutulippua. Sanoin kuskille, että jään seuraavalla pois ja ajan takaisin päin hommaamaan kortille arvoa tai käteistä, niin kuskipa sanoi, että ei tarvitse. Ajoin sitten ilmaiseksi yli kaupungin rajan perille asti ja kävin hoitamassa paluumatkalle kortilleni arvoa.