Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bussi ei ottanut kyytiin koska lipun hinnasta puuttui 20 centtiä!

Vierailija
01.06.2010 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

euro lipun hinnasta.

Vierailija
2/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni oli kylässä meillä Yhdysvalloissa ja meni paikallisella bussilla. Emme tienneet, että bussissa maksetaan joko tasarahalla tai kortilla, joten veljeni tyrkytti kuskille 10 dollarin seteliä (maksu oli reilut 2 taalaa). Bussikuski heilautti kättään ja sanoi, ettei maksa mitään, tuo ensi kerralla tasaraha. Palvelua on niin monenlaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi tulla hattarasta mieleen..

Vierailija
4/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisalta vois vähän käyttää harkintaa.

Mun lapselle kävi kerran samoin. Oltiin sovittu että tulee vikalla sen vuorokauden bussilla kotiin. 20 senttiä puuttui ja kuski ei kyytiin huolinut, seuraava bussi lähti yöllä yhden jälkeen. Onneksi lapsella oli saldon millä soittaa ja kävin hakemassa sen sitten kotiin.

Pikkasen ihmetytti kun kuitenkin lapsi, vaikkakin teini kyseessä, niin eikö kukaan voinut auttaa. Mä olisin varmasti itse antanut sen puuttuvan 20 senttiä pussistani jos olisin huomannut että joku on sellaisessa tilanteessa. Mutta ei, lapsi jätettiin kamppiin.

Vierailija
5/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pieni koululainen oli aamulla matkalla kouluun ja matkakortista uupuikin 50 senttiä. Lapsi parka oli itku kurkussa siinä jäyhän bussikuskin armoilla.

Vierailija
6/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita puuttuvia pennosia olisi nimittäin joka reitille. Sen sijaan kanssaihmisiltä väärin. Minä olen useammankin kerran korvannut teinien puuttuvia hiluja, jotta päästäisiin vain joutuisasti jatkamaan matkaa.

Vierailija
7/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän teini on pari kertaa unohtanut bussikorttinsa kotiin ja vasta bussissa kouluun mennessä huomannut sen, aina on kuski koululaisen kyytiin ottanut. Tosin vakkarikuskit oppivat varmaan tuntemaan jonkin verran päivittäisiä matkustajia?

Vierailija
8/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa mukaan niin, että kotiin pääsee ja kännykkään soittoaikaa. Ei luulisi olevan liian vaikeaa mutta nähtävästi joillekin on.

Mulla oli nuorena aina bussilipun ja silloin myös puhelinkioskin verran jemmarahaa jossakin farkun taskussa tai muussa jemmassa.

Onhan se hirveän kiva jos sattuu ystävällisiä ihmisiä vastaan, jotka auttavat mutta itse en jättäisi sen varaan.

Vierailija
9/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarpeeksi rahaa ja joku tyyliin 20 snt jäi uupumaan. Mamukuski sanoi iloisesti äidille et pyydä ens kerralla. Ollaan naurettu tota iät ja ajat. Ja rahaa ei ikinä saanut;)

Vierailija
10/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varustan, mutta on nuoren itsekin otettava vastuuta. Jos pistää kaikki menemään ja hukkaa sitten vielä rahaa, niin kyllä se on loppupeleissä sen nuoren itsensä syy.

T: se jonka lasta ei bussiin huolittu uupuneen 20 sentin takia ja joka lapsensa kampista pois haki.

Vierailija
11/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyytiinottamatta ymmärrän, kun niitä 20snt vajaita matkustajia pysrii kyytiin aika monta vuorokaudessakin, mutta jos olisin bussikuski en pystyisi jättämään pientä lasta kyydista 20snt takia.

Vierailija
12/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikuisillekaan mitään harkintaa käytetä, eikä tarvi. Kaikkien pitäisi tietää mitä kyyti maksaa.

Toisalta vois vähän käyttää harkintaa. Mun lapselle kävi kerran samoin. Oltiin sovittu että tulee vikalla sen vuorokauden bussilla kotiin. 20 senttiä puuttui ja kuski ei kyytiin huolinut, seuraava bussi lähti yöllä yhden jälkeen. Onneksi lapsella oli saldon millä soittaa ja kävin hakemassa sen sitten kotiin. Pikkasen ihmetytti kun kuitenkin lapsi, vaikkakin teini kyseessä, niin eikö kukaan voinut auttaa. Mä olisin varmasti itse antanut sen puuttuvan 20 senttiä pussistani jos olisin huomannut että joku on sellaisessa tilanteessa. Mutta ei, lapsi jätettiin kamppiin.

Vierailija
13/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varustan, mutta on nuoren itsekin otettava vastuuta. Jos pistää kaikki menemään ja hukkaa sitten vielä rahaa, niin kyllä se on loppupeleissä sen nuoren itsensä syy. T: se jonka lasta ei bussiin huolittu uupuneen 20 sentin takia ja joka lapsensa kampista pois haki.

Eli sulla ei ole vastuuta lapsestasi, mutta bussikuskilla pitäisi olla :O ?

Vierailija
14/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varustan, mutta on nuoren itsekin otettava vastuuta. Jos pistää kaikki menemään ja hukkaa sitten vielä rahaa, niin kyllä se on loppupeleissä sen nuoren itsensä syy. T: se jonka lasta ei bussiin huolittu uupuneen 20 sentin takia ja joka lapsensa kampista pois haki.

palstamamman lapsesta kuin mamman itsensä! No johan nyt!

Vierailija
15/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi täällä sitten avaudut, kun kerran on lapsesi oma syy. :D

Ja miksi lapsesi ei ostanut lippua puhelimella, kun kerta pystyi soittamaan kotiin..?

Taitaa olla sitä hattaraa korvien välissä :P

Vierailija
16/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa mä sanoin että kuski on vastuussa mun lapsesta?

Helvetti että te osaatte vääntää. Minä hain lapsen pois, silti olen sitä mieltä että harkintaa voisi kuskikin käyttää tai joku aikuinen olisi voinut auttaa. Niin minä olisin tehnyt jos olisin huomannut että joltain nuorelta uupuu 20 senttiä.

Sitten seuraava asia. Mun lapsi 15-vuotta, oli sinä iltana britneyn konsertissa. 11 bussilla piti tulla kotiin.

Vierailija
17/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa mä sanoin että kuski on vastuussa mun lapsesta?

Helvetti että te osaatte vääntää. Minä hain lapsen pois, silti olen sitä mieltä että harkintaa voisi kuskikin käyttää tai joku aikuinen olisi voinut auttaa. Niin minä olisin tehnyt jos olisin huomannut että joltain nuorelta uupuu 20 senttiä.

Sitten seuraava asia. Mun lapsi 15-vuotta, oli sinä iltana britneyn konsertissa. 11 bussilla piti tulla kotiin.

Kun kerran voit auttaa, etkä ole mullan alla.

Vierailija
18/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi täällä sitten avaudut, kun kerran on lapsesi oma syy. :D Ja miksi lapsesi ei ostanut lippua puhelimella, kun kerta pystyi soittamaan kotiin..? Taitaa olla sitä hattaraa korvien välissä :P

Ventoniemen busseihin ei mitään kännykkälippuja ostella.

Juu ja anteeksi "avautuminen", mä luulin että tää on keskustelupalsta.

Huomauttaisin vielä että olen edelleen sitä mieltä että se oli nuoren oma syy. Olisi pitänyt pitää huolta rahoista, myös siitä uupuneesta 20 senttisestä.

Mun lapsi enkä minä, me ei olla täydellisiä. Mutta me yleensä opitaan virheistä, voi tietysti olla vaikeaa täydellisten ihmisten ymmärtää että joskus käy vahinkoja. Inhimillisyyskään tuntuu uupuvan täydellisiltä.

Vierailija
19/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa mä sanoin että kuski on vastuussa mun lapsesta? Helvetti että te osaatte vääntää. Minä hain lapsen pois, silti olen sitä mieltä että harkintaa voisi kuskikin käyttää tai joku aikuinen olisi voinut auttaa. Niin minä olisin tehnyt jos olisin huomannut että joltain nuorelta uupuu 20 senttiä. Sitten seuraava asia. Mun lapsi 15-vuotta, oli sinä iltana britneyn konsertissa. 11 bussilla piti tulla kotiin.

Kun kerran voit auttaa, etkä ole mullan alla.

Jätinkö auttamatta?

Joo, mä lähden menee. Tää palsta on täynnä taas jotain imbesillejä jotka ei ymmärrä edes lukemaansa. BYEBYE!

Vierailija
20/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, jos ei ota aikuista kyytiin, mutta jos jättää lapsen pois kyydistä on kusipää. Oma lapseni kulkee kouluun bussilla ja hänellä on aina matkakortti, jossa on aikaa ja arvoa, mutta varalta myös rahaa mukana, jos se kortti vaikka katoaa. No, voi tietysti käydä niin, että katoaa sekä kortti, rahat että kännykkä, jolla soittaa apua, mutta olen sanonut, että menee sitten lainaamaan koulun vieressä asuvalta kaverilta rahan tai kännykkää tai jos ei kaveri ole kotona, marssii sitten koulun viereiseen päiväkotiin, jossa on ollut pienenä ja pyytää niiltä apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme