Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Lokakuunlahjat kesäkuussa2010**

01.06.2010 |

30.9.

Ruusis

vm -71, mies -69

poika 03/07

Kerava

1.10.

Tantor

Minä 31-v. ja mies 35-v.

Minulla ennestään 7- ja 5-vuotiaat lapset ja miehellä teini.

Paikkakunta?

sini3

kumpikin vm -74

lapset -04 ja -05, tyttö ja poika

paikkakunta Vantaa

piiperoinen

vuosimallia -80 ja mies -75

Esikoinen 04/06

paikkakunta ??

tarutao

vm ?

paikkakunta ?

3.10.

Jes os

Minä ja mies vm -77

lapset T04 ja P06

paikkakunta ?

4.10.

peikotus

Olen vm -88 ja mies -79

asuinpaikka Helsinki

kareen2

vm-76, mies vm-73

lapset: poika -03 ja poika -04

paikkakunta Lahti

5.10.

JicarillaGirl

-79 ja mieheni -74

paikkakunta ?

6.10.

iltavilli

vm-84,mies -84

paikkakunta Oulun lähellä

7.10.

tinztinz

minä -86 ja mies myös -86,

paikkakunta Turku

kahdenäiskä

vm. -76,

lapsia on kaksi vm -02 ja -07

paikkakunta Kainuu

8.10.

outoelämä

vuosimallia -86 ja -84

paikkakunta ?

neitinasu

minä -79 ja mieheni -77

paikkakunta Espoo

9.10.

cool bigmama

vm -75 ja mies vm -67

lapset ovat syntyneet -92 ja -98

paikkakunta Pori

10.10.

lily09

molemmat vm-89

paikkakunta Helsinki

11.10.

mouhou

neiti 20 ja mies 21v

asuinpaikka Hyvinkää

Nigi

vm ?

lapset 2,5v tyttö

paikkakunta ?

12.10.

sande75

-75 ja mies -73

lapset 09

paikkakunta ?

13.10.

Näppis84

minä vm-84,mieheni vm-82.

Lapset syntyneet: 3/02(tyttö),7/03(tyttö), 4/06(poika)(3 vanhinta edellisestä avioliitosta) ja 6/09(tyttö)

ja nyt odotan viidettä lasta.

-pippuri

molemmat vm.-75

paikkakunta ?

14.10.

minni

-76 (minä) ja -73.

Lapset -04 ja -06.

PK-seutu / Kätilöopisto

emilys, odottaa onnellisesti esikoistaan

vm. 76, mies vähän vanhempi

paikkakunta Espoo

15.10.

Jadessa

minä -86 ja avomies -85

paikkakunta ?

Magdaliina

vm -82 mies -80

lapset -00 ja -03 tytöt

paikkakunta Jkl

17.10.

Ninnana

-82 ja mieheni -84

lapset -02, -05 ja -09

paikkakunta Jyväskylä

19.10.

riksutes

vm -88, mies -81

paikkakunta Etelä-Pohjanmaa

jane88

minä vm 88 ja mies 87

lapset poika 02/09

paikkakunta Pori

beluga

vm ?

paikkakunta Helsinki

ollikolli

minä -76, mies -73

lapset tyttö 01 ja poika 04

paikkakunta Turku

22.10.

MiniUnikko

-78 äippä, mies -79

lapset -99, -01 ja -04 edellisestä avioliitosta

paikkakunta Espoo

23.10.

lokamamma88

minä vm-88,avopuoliso vm-85

paikkakunta ?

Elise

27v. ja mies 30v

la 23.-25.10

paikkakunta ?

24.10.

Snow2010

26 v ja mies 32

lapset 2 lasta

paikkakunta ?

Viljamiina09

26v, mies 32

syyskuussa 07 syntynyt poika

paikkakunta Jyväskylän kupeessa

Anneli13

minä -75, mies -72

Pori

28.10.

Nuppu74

Minä 35, mies 40

v.1996 ja v.2000 synt. lapset

Etelä-Suomi

Samasu-74

Olev vm.-74

lapset -02 poika ja -05 tyttö

paikkakunta Kerava

Elmiira

vm.83, mies vm.82

paikkakunta Vantaa

30.10.

mimmi74

vm minä 36,mies

Paikkakunta Helsinki

31.10.

LeeLoo

Minä -76, mies -73.

Pojat -00 ja -03

paikkakunta ?

HelmiOlivia

84-vuosmallia olen ja mieheni hieman nuorempi

lapset poika 06

paikkakunta ?

la ?

poketius

minä olen vm -81,

mies vm -79

Pojat syntyneet 09/05 ja 03/07

paikkakunta ?

sannri

lapset 6 ja 8 vuotiaat

asuinpaikka Kuopion lähistö

riepu

-82 ja mies -83

paikkakunta Helsinki/Vantaa

Emyne

-88-syntyneitä molemmat

paikkakunta ?

dano

Olen -86

paikkakunta ?

sunset

vm ?

lapset -05 tyttö ja -08 poika

paikkakunta ?

Mama Alligator

vm-84 ja mieheni vm-82

paikkakunta ?

an-nu86

vm-86

paikkakunta ?

Kommentit (29)

1/29 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et toivottavasti siel on nyt sit kaikkien tiedot oikein:)

-näppis & vempula 20+6??

Vierailija
2/29 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä tajunnuilmoittaa omia juttuja. Mutta siis:

Tunkku82 la 21.10.2010

pohjoinen

mies, eka vauva molemmille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli

poketius

la 30.9.10

paikkakunta epävarma :)

Rakenneultrassa kävin tuossa toukokuun puolessa välissä ja sain tietää, että kolmas poika olisi meille tulossa. Salaa olin poikaa toivonutkin :) Istukan reuna oli vielä hiukan kohdunsuun edessä ja siitä syystä haluaavat ultrata rv 30-32 uudelleen. On kuulema rajatapaus tällä hetkellä, voiko synnyttää alakautta vai ei.

Ollaan tosiaan vaihtamassa paikkakuntaa, mutta nähtäväksi jää ennätetäänkö myydä asunto ajoissa, vai pitääkö miehen ajaa 100km suuntaansa työmatkoja päivittäin.

poketius & nyyrikki 22+6

Vierailija
4/29 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

30.9.

Ruusis

vm -71, mies -69

poika 03/07

Kerava

1.10.

Tantor

Minä 31-v. ja mies 35-v.

Minulla ennestään 7- ja 5-vuotiaat lapset ja miehellä teini.

Paikkakunta?

sini3

kumpikin vm -74

lapset -04 ja -05, tyttö ja poika

paikkakunta Vantaa

piiperoinen

vuosimallia -80 ja mies -75

Esikoinen 04/06

paikkakunta ??

tarutao

vm ?

paikkakunta ?

3.10.

Jes os

Minä ja mies vm -77

lapset T04 ja P06

paikkakunta ?

4.10.

peikotus

Olen vm -88 ja mies -79

asuinpaikka Helsinki

kareen2

vm-76, mies vm-73

lapset: poika -03 ja poika -04

paikkakunta Lahti

5.10.

JicarillaGirl

-79 ja mieheni -74

paikkakunta ?

6.10.

iltavilli

vm-84,mies -84

paikkakunta Oulun lähellä

7.10.

tinztinz

minä -86 ja mies myös -86,

paikkakunta Turku

kahdenäiskä

vm. -76,

lapsia on kaksi vm -02 ja -07

paikkakunta Kainuu

8.10.

outoelämä

vuosimallia -86 ja -84

paikkakunta ?

neitinasu

minä -79 ja mieheni -77

paikkakunta Espoo

9.10.

cool bigmama

vm -75 ja mies vm -67

lapset ovat syntyneet -92 ja -98

paikkakunta Pori

10.10.

lily09

molemmat vm-89

paikkakunta Helsinki

11.10.

mouhou

neiti 20 ja mies 21v

asuinpaikka Hyvinkää

Nigi

vm ?

lapset 2,5v tyttö

paikkakunta ?

12.10.

sande75

-75 ja mies -73

lapset 09

paikkakunta ?

13.10.

Näppis84

minä vm-84,mieheni vm-82.

Lapset syntyneet: 3/02(tyttö),7/03(tyttö), 4/06(poika)(3 vanhinta edellisestä avioliitosta) ja 6/09(tyttö)

ja nyt odotan viidettä lasta.

-pippuri

molemmat vm.-75

paikkakunta ?

14.10.

minni

-76 (minä) ja -73.

Lapset -04 ja -06.

PK-seutu / Kätilöopisto

emilys, odottaa onnellisesti esikoistaan

vm. 76, mies vähän vanhempi

paikkakunta Espoo

15.10.

Jadessa

minä -86 ja avomies -85

paikkakunta ?

Magdaliina

vm -82 mies -80

lapset -00 ja -03 tytöt

paikkakunta Jkl

17.10.

Ninnana

-82 ja mieheni -84

lapset -02, -05 ja -09

paikkakunta Jyväskylä

jane88

minä vm 88 ja mies 87

lapset poika 02/09

paikkakunta Pori

19.10.

riksutes

vm -88, mies -81

paikkakunta Etelä-Pohjanmaa

beluga

vm ?

paikkakunta Helsinki

ollikolli

minä -76, mies -73

lapset tyttö 01 ja poika 04

paikkakunta Turku

22.10.

MiniUnikko

-78 äippä, mies -79

lapset -99, -01 ja -04 edellisestä avioliitosta

paikkakunta Espoo

23.10.

lokamamma88

minä vm-88,avopuoliso vm-85

paikkakunta ?

Elise

27v. ja mies 30v

la 23.-25.10

paikkakunta ?

24.10.

Snow2010

26 v ja mies 32

lapset 2 lasta

paikkakunta ?

Viljamiina09

26v, mies 32

syyskuussa 07 syntynyt poika

paikkakunta Jyväskylän kupeessa

Anneli13

minä -75, mies -72

Pori

28.10.

Nuppu74

Minä 35, mies 40

v.1996 ja v.2000 synt. lapset

Etelä-Suomi

Samasu-74

Olev vm.-74

lapset -02 poika ja -05 tyttö

paikkakunta Kerava

Elmiira

vm.83, mies vm.82

paikkakunta Vantaa

30.10.

mimmi74

vm minä 36,mies

Paikkakunta Helsinki

31.10.

LeeLoo

Minä -76, mies -73.

Pojat -00 ja -03

paikkakunta ?

HelmiOlivia

84-vuosmallia olen ja mieheni hieman nuorempi

lapset poika 06

paikkakunta ?

la ?

poketius

minä olen vm -81,

mies vm -79

Pojat syntyneet 09/05 ja 03/07

paikkakunta ?

sannri

lapset 6 ja 8 vuotiaat

asuinpaikka Kuopion lähistö

riepu

-82 ja mies -83

paikkakunta Helsinki/Vantaa

Emyne

-88-syntyneitä molemmat

paikkakunta ?

dano

Olen -86

paikkakunta ?

sunset

vm ?

lapset -05 tyttö ja -08 poika

paikkakunta ?

Mama Alligator

vm-84 ja mieheni vm-82

paikkakunta ?

an-nu86

vm-86

paikkakunta ?

Ja hiukan kuulumisia.. Eli huomenna olis lääkäri ja katotaan että onko kohdunsuulla tapahtunut mitään (toivottavasti ei) kun on ollut noita supistuksia tässä.. On vähän siitä kiinni viittiskö perjantaina lähtee rakenneultran jälkeen mökille.. Sinne en kyllä lähde jos jotain on tapahtunu kun se ei oo mikään lepokoti! Kauheet siivoomiset odottais siellä ja pojan perässä täytyis juosta ihan eri tavalla kun kotona, siellä kun noi vaarat on tietysti hiukan eri tyyliset..

Mutta juu, koittakaahan nyt innostua kirjottelemaan kuulumisia että olis jotakin luettavaa :)

5/29 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

la 31.10

nippu

olemme molemmat vm -90

esikoinen

Helsinki

Vierailija
6/29 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme synnytyspainajaisia taas tuli nähtyä viime yönä. Synnytin ihan katkaravaun näkösen vauvan joka muuttui pupujussiksi ja pinkaisi karkuun, sitten sen kanssa rynnättiin vauvateholle kun huomattiin että vasta 20rv menossa. Onneksi heräsin, kun kaveri lähetti viestin KESKELLÄ YÖTÄ ja lupautui vahtimaan vanhinta lasta täksi päiväksi että päästiin isukin kanssa katsomaan Sex and the city 2. Oli kyllä varsinainen persettä puuduttava pettymys.

Kesätyöt alkoivat maanantaina ja lomalle olisi jo kiva päästä. Tänään olikin jo ensimmäinen vapaapäivä. "huokaus". toivottavasti pääsisi vaikka sairaslomalle kesäkuun jälkeen niin sais palkkaa ja lomaa...äh..tulisin vaan hulluks kotona kuitenkin makoiluun..

Rakenneultraan vielä 8pvää. Haluisin tietää sukupuolen, mutta mies on nyt ruvennut jo empimään. Luulee että jotain pahaa tapahtuu jos saa tietää. Itse haluaisin tietää jotta voisin tehdä jonkun kivan pienen henkilökohtaisen ostoksen vauvalle. Noita neutraaleja kolttuja kun löytyy runsainmäärin ja vanhimman lapsen säästöistä.

Potkuja tuntuu runsaasti vaikka hyvin iltapainotteisesti. Eilen pääsi mieskin tuntemaan ensimmäisen voimakkaan potkin kun tähän mennessä on ollut vähän epävarmaa.

Vkonloppuna oltiin sukujuhlissa ja siellä sitten tuli yhdelle jos toisellekkin kerrottua eli toisin sanoen nyt kaikki tietävät jo tulokkaasta.

Täänään on ystävllä laskettuaika ja esikoistaan odottavat. Muistuttelin pitämään puolensa synnytyksessä ja sen jälkeen sairaalassa ollessaan. Ehdotin myös lukaisemaan pari hyvää tutkimusta vauvamyönteisyydestä.

Itselläni on ainakin melkoiset toiveet synnytykseen ja siihen kuinka perheeni kanssa toimitaan sen jälkeen. :)

Minkäs verran itse olette päättäneet puuttua asioiden kulkuun sairaalareissulla ja onko millaisia toiveita?

Möykky 18+4

Vierailija
7/29 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ois odotusta jäljellä;) Hieman malttamattomana odotan jo, että saadaan käärö syliin ja omaan kotiin. Maanantaina käytiin katsomassa vuorokauden ikäistä kummityttöämme ja voi minkä vauva-kuumeen pieni vauveli saikaan aikaan.

Väsymys on ollut parin viimeisen viikon ajan taas alkuraskauden kaltaista; töiden jälkeen voisin vaan nukkua. Toivottavasti tämä tästä taas jossakin vaiheessa helpottaa kun tuo kesäkin näyttää taas parhaita puoliaan;)Ja oman pihan laittoakin olisi enemmän kuin vaan ehtii tehdä!

Viime viikolla oltiin rakenneultrassa ja kaikki oli niinkuin pitikin. Kovasti vaan tuntui kaveri olevan aamu-uninen (vanhempiensa tapaan). Oli ihmeellisessä linkku-asennossa peppu lantion pohjalla ja mittojen ottamisesta ei meinannut tulla mitään. No pienen heiluttelun jälkeen suostui sen verran oikomaan itseään, että mitat vihdoin saatiin. Sukupuoli jätetään arvoitukseksi loppuun asti. Jännitin aivan valtavasti tuota rakenne-ultraa ja voi mikä helpotuksen huokaus kun kaikki olikin hyvin. Vaikka eihän sekään vielä mitään takaa.

Eipä sitten muuta kuin vauva-tarvikkeiden hankintaan. Vauvan nuttu on jo työn alla (neuloen) ja suunnitelmissa on vielä vaikka mitä ihanuuksia itse tehden. Katsotaan mitä ehdin/jaksan saada aikaiseksi ennen lokakuuta.

Aurinkoista viikon jatkoa kaikille!

Mönkiäinen 21+5

8/29 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeks ku yritin nostoa tehhä,niin nää sivut meni johki korjaushommaan,ja ei pystyny mitään tekeen....

-näppis&vempula-

Vierailija
9/29 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen sitten ultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin! Tuli kyllä tosi onnellinen olo kun näki vauvan olevan kunnossa ja touhuavan kovasti :) Ei kysytty sukupuolesta, joten voin vielä elää siinä uskossa että siellä voisi olla tyttö.. ;)

Olo on kyllä muutenkin parantunut nyt viikon aikana niin paljon että tunnen olevani ihan elämäni kunnossa. Ihanaa tehdä koiran ja pojan kanssa pitkiä lenkkejä kun on kauniita ilmojakin, vaikkakin hiukan viileitä.. :)

jane & masuvaavi 20+6

Vierailija
10/29 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitinkin saada jo viime kuun ketjussa keskustelua aikaiseksi, mutta se jäi sinne loppuun, ni koitetaan uudestan :)

Eli kiinnostais tietää että miten teillä muilla on mennyt paino ja muut arvot, kuten hemoglobiini?

Itsellä noussut paino jo reilu 5kg ja se tuntuu aika hurjalta. Hemoglobiini kanssa laskee ku lehmän häntä, mutta 1,5 viikon päästä neuvola ja saan toivottavasti rautaa sitten.

Ootteko alkanut ostelemaan mitään vielä? Me tilattiin netistä sitteri, kapalo ja semmoinen "kengurupussi" eli liina mihin saa vauvan että se roikkuu tossa mukana sitten, rintareppu-tyyliin. Yhdistelmävaunuista käydään kiistaa, mä haluan Stokken Xploryt ja miehen mielestä se hinta ei tule kuuloonkaan :D myös nimiä ollaan alettu miettimään ja mihinkään yhteisymmärrykseen ei olla päästy :D

Meinaako kukaan muu mennä 3D/4D-ultraan?

Vierailija
11/29 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voidaan hyvin. Vähän harmittaa, kun en vauvan liikkeitä vieläkään tunne. Tosin olen niin kärsimätön, etten niitä juuri jaksa hiljaa paikallani kuulostellakaan :) Neuvolassa terveydenhoitaja epäili istukan olevan etuseinässä, kun kohdun verenkierron syke kuului niin vahvana päällä ja vauvan vain siellä taustalla. No sekin selvinnee rakenneultrassa ensi perjantaina.

Jännittää hiukan tuo ultra ja myös se, että suostuuko pikkuinen paljastamaan sukupuolensa. Ei sillä sinänsä mitään väliä ole kumpi tulee, mutta koska mies veikkaa poikaa ja mimnä tyttöä, niin pitäähän se saada tietää kumpi on oikeassa :D

Jadessa: Mulla nousi paino ensimmäisen 17 viikon aikana vain 2 kg. Sitä sitä tulikin reilussa viikossa 1,5 kg lisää, kun rupes karkki ja jätski maistumaan vähän liiankin hyvin. Nyt en ole uskaltanut käydä vaa´assa. HB puolestaan oli ekassa neuvolassa maaliskuussa 136 ja sitten huhtikuussa, kun ihan toisessa yhteydessä mitattiin se oli 118. Kävin oma-aloitteisesti ostamassa pullollisen Kräuterblut-Saft rautavalmistetta. Mut mä taisinkin tästä jo kirjoitella aiemmassa ketjussa.

Meillä on myös hankintoja tehty pikkuhiljaa. Olen vallan hurahtanut ostamaan vauvanvaatteita huutonetistä ja niitä alkaa jo olla kaapissa mukava varasto. Sitten ostin Emmaljungan city-kopan vaunuihin, kun oli niin hyvässä alennuksessa (puoleen hintaan). Tarkoitus siis hankkiä Emmaljungan city cross -yhdistelmät. Ostetaan itse ratasosa vasta myöhemmin, jos sattuis senkin löytämään sopuhintaan käytettynä tai sitten jos sais tämän vuoden värejä syksyllä halvemmalla, kun uusi mallisto tulee kauppoihin. Paljon on kuitenkin vielä ostettavaa, mutta onhan tässä vielä aikaa.

Meilläkin on nimestä keskusteltu ja pojalle nimi jo päätetty. Tytön nimestä ei olla päästy mihinkään sopuun. Mä ihastuin itse Elsa nimeen, mutta mies tyrmäsi sen täysin. Täytyy siis jatkaa pohdiskelua (paitsi jos ultrassa selvästi näkyy, että poika on tulossa).

Elmiira rv 19+3

Vierailija
12/29 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kävin sit torstaina sokerirasitustestissä. ja perjantaina soitin tuloksista. ne ei valitettavasti olleet hyvät. kaksi arvoista oli raja-arvojen ulkopuolella, joten ensi viikolla pitää neuvolasta hakea sokerimittausmittari ja liuskoja. eli sokeriarvoja pitää ruveta itse mittailemaan. en tiedä tuleeko nyt automaattisesti lähete äitiyspolille synnytyssairaalaan vai riippuuko se kotimittauksen tuloksista. ja tiedä vaikka tässä joutuisi vielä insuliinille...

harmittaa!

hemoglobiinia multa ei ole mitattu ekan neuvolakerran jälkeen. silloin se oli 132, mutta nyt en sit tiedä minkä verran olisi muuttunut. painoa on tullut jonkin verran. tarkkaa en osaa sanoa kun meidän kotivaaka ei ole kovin kummoinen. veikkaisn +5kg alkutilanteesta. vatsa on alkanut toimimaan kiusallisen laiskasti, joten sekin varmasti tuohon vaikuttaa.

meillä on melkoisesti esikoisen vauvajuttuja vielä tallessa. joten paria bodyä lukuunottamatta hankintoja ei olla tehty. pinnasänky on ainoa isompi juttu joka pitää hommata.

kolme viikkoa olisi vielä kesälomaan. yhtään en jaksaisi enää odottaa. ihanaa kun ei sit tartte aamuisin lähteä liikenteeseen. pitkistä aamu-unista en haaveile, niistä kun ei viime aikoina ole muutenkaan saanut nauttia. neljän aikoihin heräämiset on tulleet jo liiankin tutuiksi. inhottavaa herätä siihen aikaan kun sitten ei uni enää tule... ja sit ollaan taas koko päivä väsynyt.

ja sitten pesukoneen tyhjennykseen.

mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

ruusis + appe (viikot vähän hukassa... olisikohan 23+3)

13/29 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, melko hiljaista tässä lokakuisten ketjussa, ehkä se sitten syksyä kohden piristyy. Toivotaan!

Itsekään en ole aikoihin kirjoitellut, kun toi yksivuotias lopetti päiväunet ja olin iltaisin jo hiukan väsynyt, tyyliin "ei mitään ylimääräistä". Onneksi kai vain tilapäisesti pariksi viikoksi.

Vauvasta. Meillä siis oli rakenneultrassa kaikki hyvin, kuten pitikin. Tulossa olisi pojalle kaveriksi tyttö. Pari päivää piti sulatella, kun en ole koskaan kuvitellut olevani tytön äiti. Hämmentävää :) Onnellisia tietysti ollaan.

Toinen kolmannes on ollut ihan hyvää aikaa, muutamana päivänä vielä huono olo iskenyt ja pari ikävää närästystä. Väsymystä on myös ilmassa, mutta saattaa johtua myös elämästä yleensä. :)

Masu on ihan ok, omiin silmiin jo aika iso, mutta kuitenkin "söpö". Turvotus on laskenut ja painoa varmaan tullut 4 kiloa. Esikoisesta keräsin 22, joten eiköhän ne sieltä vielä tule.

Pari ikävää virtsankarkailua on ollut. Meinasin toissapäivänä tukehtua karkkiin ja kun yritin yskiä sitä pois, lirahti housuun. Samoin joskus aivastellessa tulee, jos ei muista "pidättää". Jee jee. Noh, ehkä se korjaantuu itsestään synnytyksen jälkeen. Ei mulla tämmöistä aiemmin ole ollut.

Liikkeet olen tosiaan tuntenut jo pari kuukautta. Nyt jo tosi selvästi ja masun päältä näkee ja mieskin tuntee. Aika vilkas Iitu siellä mellertää. Mulla on istukka takaseinässä, joten siksikin tuntuu hyvin. Se on kyllä tosi kiva, kun päivittöin useampaan otteeseen ilmoittelee itsestään.

Hankintoja. Hmmmm...oon käynyt paljon kirppareilla, mutta pystynyt pidättäytymään vaateostoksista. Ajattelin, että on sitten loppuodotuksestakin jotain tekemistä. Monet tavarathan meillä jo on. Ainoastaan sisarusrattaat tarvitaan. Suosituksia ja ostovinkkejä vastaanotetaan!

16. päivä olisi toinen neuvola, Helsingissä vähän supistettuja noi neuvolakäynnitkin. Meinaan nyt ainakin siihen asti sinnitellä ilman lisärautaa, kun ei vaan todella sovi mahalle. Mutta katsellaan sitten.

Iloa odotukseen, hemmotelkaa itseänne jäätelölle, pitäähän sen kasvavankin saada kalkkia :)

Sande 21 + 6

Vierailija
14/29 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En läytänyt itseäni listalta, olenko jossain välissä pudonut? Eli

Eea -85, mies -80

esikoista odotetaan syntyväksi 22.10

Mutta nyt kuulumisia. Paino on noussut koko aikana vajaat neljä kiloa ja Hb laskenut kuin aurinko, hitaasti mutta varmasti alun 145:sta nyt 108:aan. Rauta kuuri aloitettiin viime viikon neuvolan jälkeen, niin jospa tämä väsymys tästä..? Oon siis kyllä ollut tosi väsynyt. Jalat on ihan maitohapoilla jo pienenkin kävelyn tai rappusten jälkeen. Päivällä meinaa väkisin nukahtaa kesken työpäivää, ja autossa (jollei itse aja) uni tulee melkein välittömästi. On vaan niin vetelä olo ajoittain, mutta josko se tästä:)

Rakenne ultra oli viime viikolla. Ei mitään vikaa löytynyt, eikä sukupuolta kyselty, kun ei kumpikaan pitänyt sitä tärkeänä tietona ja mies haluaa jännittää;)

Toivottavasti jaksais jo ensiviikolla sit paremmin, kun loma alkaa ja nyt lauantaina lähdetään etelään viikon matkalle. Pieni vaatekriisi on tässäollut, kun tuntuu, et kaikki vaatteet näyttää ihan hölmöltä päällä, ja osa vielä ahdistaa. Mut kai sitä rannalle kehtaa sit bikineissäkin mennä, eipä siellä tunne ku oma porukka (vaikka siinäkin tuntuu vaikealta esiintyä vatsa paljaana)...

Hankintoja ei olla paljon tehty, eikä varmaan paljon tehdä, aika paljon saadaan kavereilta lainaan tai omaks vaatteita ja tarvikkeita, niin ei paljoa tarvita. Hyvä näin, jää sitä aina kuitenkin jotain menoreikää;)

Aurinkoista kesän jatkoa kaikille!

Eea 20+3

Vierailija
15/29 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on maha alkanut kasvaa oikein vauhdilla ja kunnon potkuja tulee. Olossa ei valittamista, paitsi joskus silmissä sumenee alhaisen verenpaineen takia. Neuvolassa käskivät syödä lakua ja salmiakkia tuohon vaivaan. Sehän sopii mulle :D

Eilen oli neuvola ja sain kaikki paperit. En vaan oikein tiedä, mitä työnantaja lähettää Kelaan ja mitä mun pitää itse viedä. No eiköhän se selviä.

Työnteko vähän jo ahdistaa, kun muu perhe on jo kesälomalla. Vielä pitäis kuitenki pitkälle heinäkuuuhun jaksaa. Sit oiski edessä yli vuoden loma. Sitä odotellessa... Hyvää kesää kaikille!

Kareen 23+1

Vierailija
16/29 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sit kävin tiistaina hakemassa neuvolasta sokerinmittausmittarin. nyt ensin ollaan viikko tarkemmalla ruokavaliolla ja sit sen jälkeen viikon mittailen sokeriarvoja. ja sit odottelen kutsua äitiyspolille...

mitattiin samalla hb. ja huh-huh. olipas se tullut ryminällä alas. viimeksi oli 134 ja nyt 109. eli lisärauta piti aloittaa heti. meikäläisen vatsa ei oikein kestä rautavalmisteita, mutta ferroforte b- on "juoma" jota aikaisemmin ainakin olen pystynyt nauttimaan. ja se kun on vielä oikeastikin ihan hyvän makuista, ihan kuin viinimarjamehua joisi. toivottavasti vaikuttaa arvoihinkin.

ensi viikolla on aika neuvolalääkärille. saa nähdä mitä siellä sit "tapahtuu" vai tapahtuuko yhtään mitään...

ruusis

Vierailija
17/29 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen sitten käytiin ultrailemassa. Kaikki mahassa hyvin, arvio paino oli 275g ja muut arvot viitearvojen sisäpuolella. 3D kuvaa emme saaneet mukaan kun vauva piti niin tiukasti naaman kiinni istukassa että näytti aivan alienilta, mutta eipä tuo haittaa kun kyllä sitä kerkeää livenäkin (toivottavasti) vuosi tolkulla katsomaan. :) Sukupuolikin kysyttiin vaikka mies ei sitä vielä toissapäivänä olisikaan halunnut tietää, mutta tulikin sitten uteliaaksi. Pyysimme kätilöä kirjoittamaan lapulle sukupuoli "arvauksen" ja halusimme kahdestaan lukea lapun kun siltä tuntuu. Menimme kahville ennen töihin lähtöämme paperi taskussa syyhyten, aivan kuin joululahja yllätystä odottaessamme. Lukaistiin lappu yhdessä ja nyt sitten vaan jännitetään oliko kätilö oikeassa. :)

Kovasti potkuja tuntuu ja näkyy päivän mittaan, mukavaa ainakin vielä.

Töissä en ole vielä kenellekkään kertonut raskaudesta kun ei se työvaatteiden läpi näy. Hieman tämän päivän aikana on alkanut supistella kun liian kovia punnerruksia on töissä joutunut tekemään. Nyt kolmen päivän vapaat edessä.huh....

Pikkuhiljaa pitää alkaa vaunukuvastoja selailemaan ja turvakaukaloa miettimään (ihan niin kuin en olisi vielä päätöstä muka tehnyt ;) .)

möykky 19+6

Vierailija
18/29 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rakenneultra viikko sitten takana myös ja kaikki hyvin! Saatiin tietää että poika sieltä tulossa :-) Heti piti alkaa nimeö pohtimaan ja yksi mukava löytyikin onneksi! Me kun ajateltiin että tyttö tulee niin sinne päin ollut ajatukset, heh! Rakenneasioissa kaikki oli kunnossa!

Painoa mulla tullut reilut 5kg, ja nyt 530g viikossa joka aikas paljon, viime nlassa mitattuna, vähän ahdistaa itseä.. en mielestäni niin paljoo oo herkutellut tms :-(

Hemppa laskenut heti alussa 114 eli nyt vedetään 2x Obsidan päivässä.Muistakaa kaikki rautaa popsivat että pitäis pidättäytyä maitotuotteista 2h ennen ja jälkeen raudan oton!

Tuvaistuimia vertailtu miehen ansioista. Suosittelen kaikkia tutustumaan autoliiton turvaistuin vertailuun: kaikki istuimet eivät läpäisseet tuvallisuus testejä!!!!

Sänky ostettiin vaaville, jotain vaatteita katsellut olen, meillä kun ei enää mitään jäljellä kun pieninkin muksu täyttää jo 6v eli vähän niin kun alusta aloitellaan. Vaunuja olen netista ihaillut mutta osto jää varmaan syyskuulle..

Muuten mennyt mukavasti, vauva potkii jo pontevasti ja säännöllisesti. Olo ihan suht energinen ja massu musta ihanasssa vaiheessa kun kaunis pallo mutta vielä jalkapallo eikä rantapallo ;-D

Mukavaa ja hyvinvoivaa viikonloppua kaikilllle!!

MiniUnikko ja OmppuPomppu 21+1

Vierailija
19/29 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis tilaa vielä yhdelle mahakkaalle tulijalle niin liittyisin joukkioon =)

Jokaisessa raskaudessa täällä olenkin keikkunut eriryhmissä.. kotiloissa, neliapiloissa, mutta kertaus on opintojen äiti ja viidennen kerran täällä taas.. tosin yllätyksenä itsellenikin... vähemmän miehelle =D

4 poikalapsen äiti siis pirkanmaalta ja ikää 28, mies pari vuotta vanhempi.. lapset vuosimalleja 02,05,07,09.. eli tasaseen tahtiin X)

TAYS:n menossa synnytteleen ja laskettu on 14.10 (aluksi oli 10.10.2010? mutta tirppana on sen verran pienempi ollut ultrissa että siirtyi tuo laskettu hurjalla 4 päivällä)

Alku väsymyksen, ällötyksen jälkeen vointi ollut ihan ok, mitä nyt jatkuva, rasittava päänsärky vaivaa aika ajoin.. ja sitä ei saa tapettua norm. sallituilla raskausajan lääkkeillä, koska kärsin muutenkin migreenistä =(

Työelämässä vielä keikun lähihoitajana (onneksi nytten fyysisesti kevyessä hommassa hengityshalvausyksikössä), mutta kuinka kauan niin se on mysteeri koska tässä hommassa vain sijaisena.

Ultria takana jo 3 kpl, koska raskauden alku oli arvoitus epäsäännöllisten ja outojen menkkojen ansioista ja sitten oli norm. np-ultra ja nyt viimeisin sitten oli rakenne viikko takaperin.

Kaikki oli kunnossa ja tirppanan painoksi saatiin rapiat 300g.

Pitänee jatkaa toisella kerralla ettei kehittele romaania näin alkuunsa tähän!

Mukavaa ja nautinnollista viikonloppua kaikille mahakkaille =)

Mani ja tirppis 22+2

Vierailija
20/29 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA 11.10 (poika)

-70, mies -68

pojat: -93, -04

paikkakunta Helsinki