Juhannus mökillä, miten vauvan soseet mukaan?
Mökillä kyllä sähköt ja jääkaappi/pakastin, mutta matka sinne kestää reilu tunnin. Teen soseet aina kotona syötäväksi itse, ja reissuun mukaan ostan valmiita. Nyt kuitenkin mökillä ollaan viikko, ja valmissoseita on tasan 3 erilaista, joita meillä syödään, joten kovin tulee yksitoikkoista, jos niillä joutuu viikon menemään. Eli onko hyviä ideoita, miten nuo pakastetut saan mökille? Joo, kylmälaukkuun, mutta... Teenkö valmiita annoksia johonkin rasioihin, vai miten? Miten muut olette tehnyt?
Kommentit (14)
Pakastat kerta-annokset. Nehän varmasti säilyy kaksi ekaa päivää kylmälaukussa kun jäisenä otat mukaan. Sitten loppuviikon annat kaupan ruokia.
että olen tehnyt soseet kotona, pakannut ne pienehköihin pakastusrasioihin niin että yhdessä rasiassa on kaksi annosta ruokaa. Sitten ne pakastetaan.
Kun lähdetään mökille, otetaan pakastetut sosepurkit, kääritään ne sanomalehteen (eristää ja pitää kylmää ja hidastaa sulamista) ja pakataan kylmälaukkuun kylmäkallejen kera. 3-4 päivän soseet voi pakata näin ja loppuviikolle varata sitten niitä valmiita.
Mökillä laita jäiset (eivät ehdi tunnissa vielä sulaa, jos ovat hyvin sanomalehteen käärittyjä) soseet jääkaappiin. Ovat kunnolla sulaneita vasta tulopäivästä seuraavan päivän iltana. Eli jos maanantaina menette mökille, soseet on kunnolla sulia vasta tiistaina illalla. Siitä eteenpäin käsittele kuten tuoreita, säilyvät vielä ainakin 2 vrk jääkaapissa.
Minä tekisin soseita paikan päällä. Niin siis teen meidän mökillämme.
joko turvautuisin niihin valmissoseisiin taikka tekisin soseet itse mökillä - jos siellä sähköt on olemassa. Helppoa.
sähän voit tehdä niin ku parhaaksi näet
perunat, lihat ja porkkanat kattilassa kiehuu, jos kerran aikuisetkin saa syödäkseen? Otat sauvasekoittimen mukaan.
Ehdit totuttaa vauvan vielä yhteen tai kahteen uuteen makuun. Kyllä vauva muutamalla maulla viikon pärjää. Pärjääväthän vauvat monta kuukautta pelkällä äidinmaidollakin eivätkä yhtään protestoi yksitoikkoista makua. Ei kannata tehdä asioita liian hankaliksi.
Kylmälaukku mukaan, niitä on jopa sellaisia jotka pysyvät kylmänä auton sytkäri-johdolla.
mikä on ongelma?
meidän mökillä on ainoastaan kynttilänvalo ja maakellari ja ei mitään ongelmaa vauvan kanssa ja ai niin vesi tuodaan kyliltä..pesuvesi otetaan joesta
Sellainen, jonka saa tupakansytyttimeen kiinni.
Teet ja pakastat soseet kotona, ja pakkaat laukkuun matkan ajaksi.
Myös kaikki edelliset olivat hyviä vinkkejä.
pieniin kerta-annospusseihin. Ota juuri ennen lähtöä kylmälaukkuun kylmäkallejen viereen. Kyllä ne tunnin verran jäässä pysyy..
Minä tekisin soseita paikan päällä. Niin siis teen meidän mökillämme.
Jos on auto käytössä ei kaupassakäynti varmaan ole mökilläkään hankalaa.
Meillä syötiin vauva-aikana sekaisin kaupan soseita ja itsetehtyjä, kylmälaukku oli käytössä. Kotitekoiset soseet survottiin ihan haarukalla ja lusikalla ennenkuin älyttiin viedä mökille sauvasekoitin. :)
Mökillä on siis sähköt ja jääkaappi jossa pakastelokero. Vesi ei tule eikä mene. En muista että olisi ollut mitenkään vaikeaa.
vaikeita olemalla niin ehdoton? Eikö vauva voi syödä kaupan soseita?
se on helpointa