Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduttajan iltapala?

Vierailija
31.05.2010 |

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkumaton. Itse syön aamuapalan, lounaan, välipalan, päivällisen, treenin päälle palautusjuoman ja vielä iltapalan. Toki annoskoot on kohtuulliset ja ruokavalio on kunnossa. Herkkuja en viikolla kaipaa, lauantaina saatan syödä jäätelöä tai jotain muuta hyvää.

Olen itsekin kestävyysurheilija, juoksen 10-15 km lenkkiä 3-4 kertaa viikossa ja lihaskuntotreeni päälle. Silti en tarvitse välipaloja, vaan urheilun jälkeen riittää rasvaton maito ja banaani tms. iltapalaksi. En ole liian laiha, vaan lihaksikas ja sopusuhtainen. Käytän ilmeisesti ruokani tehokkaasti.

t. edelleen se 38-vuotias, joka syä 3 kertaa päivässä vähän (ja urheilun jälkeen pikku iltapalan)

Vierailija
22/32 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tms ravintolisä. saat kaikki elimistölle tarvittavat tärkeät aineet ilman turhaa rasvaa ja kaloreita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkumaton. Itse syön aamuapalan, lounaan, välipalan, päivällisen, treenin päälle palautusjuoman ja vielä iltapalan. Toki annoskoot on kohtuulliset ja ruokavalio on kunnossa. Herkkuja en viikolla kaipaa, lauantaina saatan syödä jäätelöä tai jotain muuta hyvää.

Olen itsekin kestävyysurheilija, juoksen 10-15 km lenkkiä 3-4 kertaa viikossa ja lihaskuntotreeni päälle. Silti en tarvitse välipaloja, vaan urheilun jälkeen riittää rasvaton maito ja banaani tms. iltapalaksi. En ole liian laiha, vaan lihaksikas ja sopusuhtainen. Käytän ilmeisesti ruokani tehokkaasti.

t. edelleen se 38-vuotias, joka syä 3 kertaa päivässä vähän (ja urheilun jälkeen pikku iltapalan)

olen lihaksikas ja tarkoitus on kasvattaa sitä lihasta edelleen. Palautusjuoma on ehdoton, koska muuten en ehdi palautua, tämä on ihan käytännössä todettu juttu.

Vierailija
24/32 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin kestävyysurheilija, juoksen 10-15 km lenkkiä 3-4 kertaa viikossa ja lihaskuntotreeni päälle. Silti en tarvitse välipaloja, vaan urheilun jälkeen riittää rasvaton maito ja banaani tms. iltapalaksi. En ole liian laiha, vaan lihaksikas ja sopusuhtainen. Käytän ilmeisesti ruokani tehokkaasti. t. edelleen se 38-vuotias, joka syä 3 kertaa päivässä vähän (ja urheilun jälkeen pikku iltapalan)

olen lihaksikas ja tarkoitus on kasvattaa sitä lihasta edelleen. Palautusjuoma on ehdoton, koska muuten en ehdi palautua, tämä on ihan käytännössä todettu juttu.

5-6 salitreeniä viikossa kuulostaa tosi paljolle. Teetko vain yhden lihasryhmän kerrallaan? Muuten tuo ei ole lihasten kannalta optimaalinen tahti, tulee liikaa treeniä ja palautuminen ei tosiaan riittävää.

t. se sama 38-vuotias

Vierailija
25/32 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin kestävyysurheilija, juoksen 10-15 km lenkkiä 3-4 kertaa viikossa ja lihaskuntotreeni päälle. Silti en tarvitse välipaloja, vaan urheilun jälkeen riittää rasvaton maito ja banaani tms. iltapalaksi. En ole liian laiha, vaan lihaksikas ja sopusuhtainen. Käytän ilmeisesti ruokani tehokkaasti. t. edelleen se 38-vuotias, joka syä 3 kertaa päivässä vähän (ja urheilun jälkeen pikku iltapalan)

5-6 salitreeniä viikossa kuulostaa tosi paljolle. Teetko vain yhden lihasryhmän kerrallaan? Muuten tuo ei ole lihasten kannalta optimaalinen tahti, tulee liikaa treeniä ja palautuminen ei tosiaan riittävää.

t. se sama 38-vuotias

on kunnossa

Vierailija
26/32 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuinenkin tarvitsee "iltapalaa" vaikka kuin joku sanoo ettei saa syödä. elimistö polttaa paremmin energiaa jos sitä saa sännöllisesti ja varsinkin kevyitä proteiineja, esim rahkaa ja just vaikka ananasta. silloin on aamulla sopivasti nälkä ja voi syödä ne 30% päivän energian tarpeesta mitä pitää. painon hallinta ja eimistö vaatii tuon proteiini iltapalan.

eli

-illalla pienet proteiinit ja

-aamulla runsas aamiainen, joka kattaa 30% päivän ruoista. (esim. munakas ja pekonia, pari täysjyvä leipää, kahvi tai tee ja esim tuore smoothie)

sit on

-pikku lounas ja

-välipalaksi ehkä hedelmä ja

-päivällinen, jolloin lihaa ja kasviksia, ehkä desi hiilareita. (täysjyväpastaa, -riisiä, perunaa)

-ja rahkat ja ananakset tai muuta samantapaista

Vierailija
27/32 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vaikka mukillinen maustamatonta "partaäijä"-jugurttia, sekaan ripaus vanilliinisokrua ja pieni loraus juoksevaa hunajaa. Pellavansiemeniä myös, masua hellimään. On taivaallisen hyvää!!!!!!

Vierailija
28/32 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön lasten kanssa iltaruoan (lämmin ruoka) klo 17 ja 18 välillä. Sen jälkeen juon vain vettä, kunnes aamulla töissä aamupalaa noin klo 8.

Ainoastaan niinä iltoina, jolloin käyn urheilemassa, juon urheilun jälkeen rasvatonta maitoa ja syön voileivän tai banaanin tms.

Ei ole paino-ongelmia. Muutenkaan en syö välipaloja, vaan 3 kertaa päivässä: aamupala, lounas ja päivällinen. Ainoastaan viikonloppuisin tulee vähän herkuteltua, ja perjantaisin meillä on töissä iltapäiväkahvin kanssa joku leivonnainen. Toki otan kasvisvoittoisen lounaan kanssa jälkiruoan, ja päivällisenkin jälkkäriksi saatan ottaa hieman jotain hyvää, ei tosin joka päivä.

Tällä tavalla hampaatkin säilyvät ehjinä.

Samoin täällä, syön pääsääntöisesti aamupalan klo 7.30, lounaan kello 12.30 ja illallisen klo 18-19. Jos lounaan jälkeen hiukoo, saatan ottaa hedelmän ja kupin teetä kello 16. Pidän annoskoot kuosissaan kuten lautasmallinkin, otan jälkiruoaksi puolelta päivin jugurtin johon laitan hieman sokeria ja illalla sitten hedelmän. Pari kertaa viikossa syön makeamman jälkkärin, tummaa suklaata samoin palan tai kaksi pari kertaa viikossa iltaruoan päälle. Paino tippuu mukavasti, eikä toisaalta ole hankalaa kun pikkasen jotain hyvää saa.

Vierailija
29/32 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ottanut selvää esim. miten ravintorikas on kananmuna?

Karpit syövät paljon kasviksia ja marjoja, sekä käyttävät maitotuotteita. Ero on oikeastaan vain se että peruna ja viljat ovat pois. Ja ruoka on aika pitkälti prosessoimatonta, luomuruokaa, eineksiä kartamme. Rasvat ovat myös tärkeä energian lähde, ja nimenomaan luonnolliset rasvat, ei teollisesti käsitellyt margariinit.

Ota selvää asioista ennenkuin kommentoit.

Anteeksi poikkesin alkuperäisestä aiheesta D

Vierailija
30/32 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön lasten kanssa iltaruoan (lämmin ruoka) klo 17 ja 18 välillä. Sen jälkeen juon vain vettä, kunnes aamulla töissä aamupalaa noin klo 8. Ainoastaan niinä iltoina, jolloin käyn urheilemassa, juon urheilun jälkeen rasvatonta maitoa ja syön voileivän tai banaanin tms. Ei ole paino-ongelmia. Muutenkaan en syö välipaloja, vaan 3 kertaa päivässä: aamupala, lounas ja päivällinen. Ainoastaan viikonloppuisin tulee vähän herkuteltua, ja perjantaisin meillä on töissä iltapäiväkahvin kanssa joku leivonnainen. Toki otan kasvisvoittoisen lounaan kanssa jälkiruoan, ja päivällisenkin jälkkäriksi saatan ottaa hieman jotain hyvää, ei tosin joka päivä. Tällä tavalla hampaatkin säilyvät ehjinä.

Samoin täällä, syön pääsääntöisesti aamupalan klo 7.30, lounaan kello 12.30 ja illallisen klo 18-19. Jos lounaan jälkeen hiukoo, saatan ottaa hedelmän ja kupin teetä kello 16. Pidän annoskoot kuosissaan kuten lautasmallinkin, otan jälkiruoaksi puolelta päivin jugurtin johon laitan hieman sokeria ja illalla sitten hedelmän. Pari kertaa viikossa syön makeamman jälkkärin, tummaa suklaata samoin palan tai kaksi pari kertaa viikossa iltaruoan päälle. Paino tippuu mukavasti, eikä toisaalta ole hankalaa kun pikkasen jotain hyvää saa.

Kärsis syödä enemmän, jos söisit useammin, koska keho tarvitsee energiaa 3-4 tunnin välein ja polttaa sen minkä saa jos on oikeaa ravintoa. esim ennen liikuntaa hiilareita ja jälkeen proteiineja jne.

sulla on liian pitkät välit ruokailuissa ja sekin aiheuttaa sen tunteen, että mitä tahansa kun syö, niin tuntuu että lihoaa. eli jos syö 4 tunnin välein päiväsaikaan ja illalla myös jotain esim maustamatonta jogurttia marjoilla, niin laihtuu lopulta. ruoan laatu, määrä ja säännölliset ruoka-ajat ovat a ja o.

jos panttaa tai syö liian vähän tai harvoin, niin aineenvaihduntakin hidastuu. se on fysiikan laki.

Vierailija
31/32 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että tämä on vanha keskustelu, mutta jollekin vielä varmasti ajankohtainen. Täältä löytyy yksi meidän vakioista: http://papupata.com/uunimunakas-kinkulla-ja-fetalla/

Täytteitä ja munien määrää voi sitten säätää oman nälän jne mukaan, esimerkiksi kinkun voi jättää kokonaan pois jos pelkää turhia kaloreita :)

Vierailija
32/32 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasillinen vettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän