Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kenen mies pystyy käymään kaupassa yksin vähintään kahden lapsen kanssa?

Vierailija
31.05.2010 |

ja tarkentakaa sitten monenko, mun mies pystyy vain yhden, meillä 2. Ehkä ihan pakollisissa tilanteissa pystyis molempien (kun ovat nyt kasvaneet 6 ja 7 v). Itse oon pystyny aina käymään noiden kanssa, kaupunkireissut olen kyllä vältellyt, mutta tyyliin prisma.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin oli 8v , tyttö 3v ja kaksoset 1-v. Hyvin näytti sujuvan, ei mitään häikkää.

Vierailija
22/57 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nyt 6kk-7,5v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käy ihan sujuvasti lasten 3 ja 6v kanssa kaupassa. Automarketissa käydään yleensä koko perheellä. Pienemmät ruokaostokset hoitaa nimenomaan mies, ei välttämättä lasten kanssa.

Erikoiskaupoissa mies käy sitten yleensä yhden lapsen kanssa vaan, jos nyt lapsia on mukana. Tosin on meistä kumpikin 1,5v sitten käynyt autokaupoissa yksi molempien lasten kanssa.

Vierailija
24/57 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on 5 sisarusta, joista nuorin s.-73. Aikoinaan isä vei meidät lapset kauppareissujen ohella yksin mm. Ruotsin risteilylle. Isä vaan piti meidät "ruodussa" Tukholman kaduillakin ilman huutoja tms. Oltiin kaikki n. 5-15 v. Kasvun paikka teillä siis...isälle tai lapsille tai molemmille :)

Vierailija
25/57 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupassa :) Ihan samallalailla tekee asioita lasten kanssa kuin minäkin :)

Vierailija
26/57 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on käynyt varmaan siitä lähtien molempien kanssa,

kun ovat olleet 5 ja 2 v. Sitä aikaisemmin ehkä vaan isomman kanssa.

Vierailija
27/57 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset 2x5kk,2v,4v,6v ja 8v, eikä mies ikinä suostuisi ottamaan kaikkia mukaan, häntä ahdistaa ajatuskin!!

Minä raahaan aina kaikkia mukana, mihin vain menen ja lapset käyttäytyvät ihan ok ja pysyvät vierellä ja auttavat ostosten ym. kanssa, mutta heti jos mies on mukana lapset suurinpiirtein rynnivät eri suuntiin ja ovat rasittavia.

Vierailija
28/57 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyy käymään nyt kun ovat isompia kute nteillä mutta on aina pystynyt.

oli tosin helpompaa ja kaupassakäynti oli nautinto silloin kun oli vain 1.

nyt vähän meinaa kiristää.

Vierailija
29/57 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme lasta ja nuorin jätettävä kotiin. No ennen ei pärjännyt kahden kanssa kaupassa. Eniten kiukuttaa, kun ei kuulema isojen koulujuhliin voida mennä koko perhe, tai jos kaikki lapset lähtee, niin mies ei sitten lähde... utopiaa. Tosiaan, asenteesta kiinni.

Vierailija
30/57 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies ei pysty kauppareissuun kahden kanssa.

Mieheni on nyt kotona hoitovapaalla esikoisemme kanssa. Ja käy tietysti päivisin kaupassa ja siivoaakin (siis vähän, moppaa syöttötuolin alta, laittaa tiski- ja pyykkikoneet pyörimään jne.).

Jos tähän porukkaan ilmestyisi toinen lapsi, en epäilisi, etteikö hän osaisi käydä molempien kanssa kaupassa.

Vierailija
31/57 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sitten mies tai nainen.

Meillä neljä 7,5,4 ja 1-vuotiaat ja hyvin onnistuu molemmilta kaupassa käynti. Jopa vaateiden shoppailu kaikkien kanssa.

Vierailija
32/57 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käy mieluummin joko yksin tai minun kanssani. aivan kuten minäkin. eipä noita lapsia ole joka paikkaan otettava mukaan. yleensä pienemmät haluavat jäädä kotiin. teinit saattavat halutakin shoppailemaan välillä, mutta eivät hekään ruokakauppaan halua. meillä kaksi alle kouluikäistä.

Vierailija
33/57 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta monesta syystä käyn itse mieluiten yksin kaupassa. :D

Pitäähän äidilläkin harrastuksia olla, kaupassa käynti on tällä hetkellä mun ykkösharrastus. ;)

Vierailija
34/57 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mieheni hoiti perheemme todella hyvin.

Lasten mielestä paremmin koska oli rennompi.

Lapsilla oli kuri ja asiat järjestyksessä mutta osasi kuitenkin ottaa arjen rauhallisemmin kuin minä.

Lapsia on 5.

Vierailija
35/57 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden alle 3v:n kanssa ja vanhin oli tuolloin 8v. Joka vuosi ovat käyneet, joten mitä yhdestä kauppareissusta?

Vierailija
36/57 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia kolme, 7v, 3v ja 10kk. Ja välillä lähtee "ihan huvikseen isoon kauppaan pyörimään" niitten kaa pois jaloista, kun esim siivoan.

Vierailija
37/57 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa korkeintaan kaksi mukaan :-( Meillä lapset 2x5kk,2v,4v,6v ja 8v, eikä mies ikinä suostuisi ottamaan kaikkia mukaan, häntä ahdistaa ajatuskin!!

Minä raahaan aina kaikkia mukana, mihin vain menen ja lapset käyttäytyvät ihan ok ja pysyvät vierellä ja auttavat ostosten ym. kanssa, mutta heti jos mies on mukana lapset suurinpiirtein rynnivät eri suuntiin ja ovat rasittavia.

Vai miks on pitäny tehdä noin monta lasta, jos ne molempia noin paljon ahdistaa???????????

Vierailija
38/57 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 käy vanhempien kanssa kaupassa. Muiden vanhemmat eivät vie lapsiaan kauppaa kun eivät kuulemma pärjää siellä lapsen huonon käytöksen takia.

Vierailija
39/57 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja molemmat kuljettaa laumaa omin nokkineenkin.

Kyllä tarttee pystyä lapsien kanssa toimimaan yksin, voihan sitä toinen vaikka kuolla.

Vierailija
40/57 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia kolme. Nyt, kun vanhin on jo 10 ja nuorinkin viisi, voi joutua käymään kaupassa ihan yksin!

Olen miettinyt sitä kaupassa käymisen hasteellisuutta lasten kanssa. Toki käyn itse mieluiten yksin ja tosi nopeasti, mutta aina se ei ole mahdollista. Jos kauppa on tuttu, kauppalista selkeä, niin ei se VOI aiheuttaa mitään isoa traumaa aikuiselle jos lapset siellä kaupassa vähän elämöi? Vai mikä mättää?