Ketkä teistä ei viitsisi pyöräillä päivittäin 8 km työmatkaa?
Olin aika ihmeissäni, kun työkaveri, jolla on suunnilleen 8km työmatka kertoi, että hänen pitäisi nyt kesän ajan pyöräillä työmatka, mutta ei jaksa ja viitsi. Oma työmatkani on suunnilleen saman verran ja pyöräilen sen päivittäin lumettomaan aikaan. Onko tuo matka tosiaan ihan ylivoimainen monelle?!
Kommentit (35)
Eli ei ihan pelkkää istumatyötä, vaan hyllyttäessä saa joskus ihan hienkin pintaan. Työmatka menee suunnilleen puolessa tunnissa, bussilla menee vähän kauemmin ruuhkista riippuen ja lisäks bussilla saa koko ajan pelätä, että myöhästyy (ja meillä ei saa myöhästellä!). Eikä mulla tule hiki tolla matkalla!
ap
Mä vähän luulen, että tässä saattaa nähdä lihavien ja normaalipainoisten eron: kuka viitsii pyöräillä tunnin päivässä ja kuka ei ;) Tietenkään ei voi yleistää!
Mä vähän luulen, että tässä saattaa nähdä lihavien ja normaalipainoisten eron: kuka viitsii pyöräillä tunnin päivässä ja kuka ei ;) Tietenkään ei voi yleistää!
Sen jälkeen kun mä oon juossu ees taas koko päivän, ratsastanu ja ajanu hevosii ties kuinka monta, tapellu varsojen kanssa, siivonnu tallin yms yms niin vaik mun BMI on alle 20 niin mä en todella viitsi enää lähtee pyöräileen. Mun BMI on pahimmillaan ollu 17 kun mä yritin töiden lisäksi (10-16h päivässä, ja mul oli 3 vapaapäivää sen koko kesän aikana, jee) 16-vuotiaana hoitaa oman hevosen 5km päässä olevassa tallissa ja tosiaan ei autoo kun olin vasta 16v niin mä pyöräilin viel sinne ja takas melkein joka päivä ja joo siihen mä en enää ala, on vähän enemmän järkee päässä... :D
Mulla on 7.8 km työmatka. Olen niin huonossa kunnossa, että kun kesäisin pyöräilen sitä, joudun menemään aina suihkuun kun tulen töihin ja suihkuun kun tulen kotiin. Se on vähän hankalaa.
Pimperoiseen sattuu kun pyöräilee. Itse kävelen/hölkkään 13 km työmatkan.
Vierailija kirjoitti:
Tästä olen eri mieltä. Moni tukeva keski-ikäinen nainen, kuten minä, pyöräilee töihin, satoi tai paistoi. Ja moni nuori ja (vielä) hoikka ihminen ei viitsisi millään.
Vierailija kirjoitti:
juuri sellainen, jonka pyörällä oikeasti tekee nopeammin kuin julkisilla (Helsingissä). Itsellä matkaa 11 km ja se on kynnys kun pitäis ajaa keskustan läpi idästä Ruoholahteen, ikävä reitti.
Tämä on näköjään kuusi vuotta vanha ketju, eikö silloin ollut Baanaa vielä? Nykyään Ruoholahteen pääsee tosi näppärästi. Niin se kaupunki kehittyy.
Tarviin töissä autoa. Pitäisi sitten pyöräillä takasin kotiin sitä noutamaan kun lähen asiakkaille....
Itse kuljen juuri tuon matkan ympäri vuoden pyörällä. "Huono" sää ei haittaa. Mutta kun mä nautin siitä, niin en pidä sitä mitenkään suurena urotekona ja ahkeruutena.
Minä en puolestani viitsi millään mennä ohjattuun jumppaan töiden jälkeen, koska se on kamalaa ja inhoan sitä. Vaikka mulla ihan hyvin olisi muuten mahdollista mennä.
Hyi, en todellakaan pyöräilisi, jos ei olisi ihan pakko. Olen kovasti hikoilevaa tyyppiä, eli pitäisi kuljettaa jakut ja sukkikset ja kynähameet mukana, ja mennä töihin niin hyvissä ajoin, että ehtisi käydä siellä suihkussa ja meikata ja laittautua. Siitepölykin vaivaa maaliskulta elokuulle, niin olisin aina niiskuttava punanenä ja -silmä. Ei kiitos.
Kyllä tuo voi olla jossain 25 m/s puhaltavassa myrskytuulessa, jossa salamoi ja vettä sataa kaatamalla vaakasuoraan aika inhottava 8 kilometrin taival silloin.
Suuntaansa 8km vai yhteensä päivän aikana 8km? Eka ei onnistuisi ikinä, toinen kyllä hyvällä säällä.
Liikenteessä pyöräily on hukkaan heitettyä aikaa, koska silloin ei voi tehdä mitään muuta (niin se on autollakin, mutta ei ota niin paljon aikaa).
Pyöräilisin mielelläni jos työni olisi sellaista, että voisi mennä töihin vaikka goretexeissä ja kumppareissa. Omaan työhöni kuitenkin kuuluu itse hankittava jakkupuku tai muu vastaava (pitäisi siis kuljettaa repussa, pestä ja silittää aina kotona jne). Lisäksi tykkään töihin meikata ja ainakin vähän laittaa hiuksia. Pitäisi siis kuljettaa aina meikkejä, pesuvälineitä, pyyhettä, hiustenkuivaajia jne mukana. Firmassamme ei myöskään ole hyviä ja rauhallisia suihkutiloja. Minusta on helpointa laittautua kotona ja mennä raitiovaunulla hommiin.
Käyn sitten iltaisin jumpassa kodin lähellä ja pyöräilen perheen kanssa. Jokainen varmasti itse osaa valita itselleen sopivimman kulkemistavan. :)
kun ei ollut autoa eikä ollut mikään ongelma. Talvella tosin kuljin bussilla. Nyt kun on auto, vähän lyhyemmän työmatkan menen sillä. Tarkoitus on kyllä ottaa pyörä tässä käyttöön.