Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketkä teistä ei viitsisi pyöräillä päivittäin 8 km työmatkaa?

Vierailija
31.05.2010 |

Olin aika ihmeissäni, kun työkaveri, jolla on suunnilleen 8km työmatka kertoi, että hänen pitäisi nyt kesän ajan pyöräillä työmatka, mutta ei jaksa ja viitsi. Oma työmatkani on suunnilleen saman verran ja pyöräilen sen päivittäin lumettomaan aikaan. Onko tuo matka tosiaan ihan ylivoimainen monelle?!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastatuulessa ja räntäsateessa en kyllä minäkään viitsisi.

Vierailija
2/35 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä pyöräilystä ja autolla sen pääsisi paljon nopeammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyöräilisin kyllä varmasti, 8km on sopivan mittainen pyöräilymatka. Mutta sitten pitäisi lähteä sen verran hyvissä ajoin että ehtisi käydä pesulla ja vaatteiden vaihdossa, hikoilen helposti.

Nyt suunnittelen joku päivä pyöräileväni töihin ja testaavani kauanko kestää. Työmatkaa on jotakuinkin 15 km. Joka päivä en edes kuvittele jaksavani.

Vierailija
4/35 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti mun työmatka on n. 30 kilsaa ja yhteydet aamuisin sellaiset että parempi kulkea omalla autolla.

Muuten kyllä fillaroin paljon. Kaupassakin saatan käydä fillarilla. Reppuun mahtuu ja sitten mulla on pyörässä kori, ostokset kulkee hyvin mukana. 8 kilsaa hyvällä säällä ei ole matka eikä mikään. Kurjalla säällä polkeminen ei tietenkään ole mukavaa.

Vierailija
5/35 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vespa olisi ideaali, mutta nyt huristelen autolla. Tai itse asiassa mies heittä minut töihin ja hakee myös. Työmatkalla käydään samalla kaupassa.

Vierailija
6/35 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vähän luulen, että tässä saattaa nähdä lihavien ja normaalipainoisten eron: kuka viitsii pyöräillä tunnin päivässä ja kuka ei ;) Tietenkään ei voi yleistää!

Eikä matka sinänsä häirinnyt, vaan aikainen aloitus ja pitkän työpäivän (8,5 h) jälkeen kotiin polkeminen.

Vierailija
7/35 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajallisesti menee ihan samoihin kun jos odottelis metrot ja bussit..Eikä tarvitse illalla harmitella ettei ehdi/pääse/viitsi jumppaan.

Vierailija
8/35 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pelkkää ylämäkeä ja töissä pitäisi mennä suihkuun ja kuljetella vaihtovaatteita ja pesuvälineitä.

Vierailija
9/35 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä oikein viitsi semmoista ostaakaan kun en koskaan pyöräile enää.

Vierailija
10/35 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin vain 4,5 km/suunta

paras, ekonomisin, ekologisin ja varmin vaihtoehto

Vierailija
11/35 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

18km/suunta, ja menen sen siinä ajassa kun bussikin, n. 30-45 min/suunta. Ja kuljen siis ihan ympäri vuoden, talvella toki saattaa kestää muutaman minutin kauemmin.Tasaista tietä on ihan kiva ja kevyt mennä, mielummin poljen tota kun aikaisempaa 7km työmatkaa joka oli pelkkää ylä- ja alamäkeä. Niin ja BMI mulla 32 jos se johonkin vaikuttaa:)

Vierailija
12/35 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyöräilisin kyllä varmasti, 8km on sopivan mittainen pyöräilymatka. Mutta sitten pitäisi lähteä sen verran hyvissä ajoin että ehtisi käydä pesulla ja vaatteiden vaihdossa, hikoilen helposti.

Nyt suunnittelen joku päivä pyöräileväni töihin ja testaavani kauanko kestää. Työmatkaa on jotakuinkin 15 km. Joka päivä en edes kuvittele jaksavani.

että kun pyörällä pitäisi vielä kuskata vähintään kerran viikossa 2 kpl kannettavia tietokoneita vaihtovaatteitten ja muitten tavaroitten lisäksi niin se rajoittaa päivittäistä ajamista. Silloin onnistuu jos voi suunnitella niin että jättää tietokoneet töihin ja tulee seuraavana päivänä pyörällä.

Sitä kun ei aina tiedä missä on seruraavana päivänä, jos yhtäkkiä kalenteri pamahtaakin täyteen palavereja joissa tietää joutuvansa puhumaan paljon niin olen mieluummin kotona pitämässä etäpäivää kuin avokonttorissa (meillä ei ole neuvotteluhuoneita tarpeeksi). Eli aina pitäisi saada tietokoneet mukaan...

Vierailija
13/35 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta takaisin sitten ylämäkeä, ihan koko matka. En yksinkertaisesti jaksa ajaa 7 km ylämäkeä!!

Vierailija
14/35 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri sellainen, jonka pyörällä oikeasti tekee nopeammin kuin julkisilla (Helsingissä). Itsellä matkaa 11 km ja se on kynnys kun pitäis ajaa keskustan läpi idästä Ruoholahteen, ikävä reitti.

Vierailija
15/35 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivän jälkeen on aina kamala kiire kotiin. :)

Tietysti, jos ottaisi tuon kuntoilun kannalta, mutta ei, auto voittaa silti.

Vierailija
16/35 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen fyysistä työtä enkä haluu tuhlata energiaa mihinkään turhaan. Ei todella oo kyse siitä et mulla olis huono kunto.

Ja sit jos oisin siistissä sisätyössä niin mä ainaki haluisin laittautuu, meikit, hiukset, korkkarit, nätit vaatteet enkä haista hielle töissä. Ja mä en osaa silleen hiljaa pyöräillä mä meen aina täysillä ja sit tulee hiki.

Ja sit on se ajankäyttö. Mä en haluu tuhlata turhaa aikaa jos voin nukkuu pitempään tai hakee lapsen hoidosta aiemmin.

Mietipä uudelleen ap. Mitä teet työkses? Ja mitä kaveris tekee?

Vierailija
17/35 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos matkaa 8 km ja joutuu esim käyttämään kahta kulkuvälinettä niin menee nopeammin pyörällä. Mutta kuten osa jo totesi ei sovi kaikkiin töihinkään, esim pitää olla suihkumahis työpaikalla.

Vierailija
18/35 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä haluaisi jättää sitä Helsingin keskustaan. Mulla siis työt keskustassa, ja vuorotellaan lapsen tarhakuskausten kanssa niin että mun minä vien, mies hakee ja päinvastoin.

Vierailija
19/35 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten mulle 13 km:n yhdensuuntainen työmatka täällä pääkaupunkiseudulla on kesäisin oikea piristysruiske ja siunaus! Työmatka taittuu siis touko-lokakuussa pyörällä joka päivä (ellei ole jotain menoa suoraan töistä illalla). Työnantajalla on kivat suihkutilat työpaikan yläkerrassa, joten aamuisin herättyäni syön hieman jotain ja hyppään pyörän selkään verkkareissa: repussa on päivän työvaatteet. Työpaikalla sitten suihkuttelen, silitän työvaatteet - ja työpäivä alkaa!

Vierailija
20/35 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä halunnut sinne töihin enää seuraavana kesänä juuri matkan vuoksi. Isoja mäkiä oli kumpaankin suuntaan ja työ oli liukuhihnan ääressä seisomista ja alkoi sen verran aikaisin, ettei rytmini kääntynyt siihen kunnolla koko kesän aikana. Naapurissa tai 7 km tasamaan päässä olevaan vastaavaan työhön olisin hyvin voinut mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi