Minkä tuotteen haluaisitte EHDOTTOMASTI takaisin myyntiin jonka valmistus on lopetettu?
Itse olen haikaillut vuosikausia suklaapäällysteisiä Marie -keksejä.
Kommentit (537)
Lola suklaapatukka,pennin nallekarkit,ráitatoffee,jolla jäätelövene,smurffi,aku,step,limut,täytetyt ohukaiset .
Urheilutikku- ja Muumijäätelö (vetelin aikamoisen koen noita ämpäreitä kaapin päälle, purkki illassa)
Jive ja Pyynikin Helmi-limsat
Lindasiideri, Bingo-alkoholijuoma (siiderin tyyppinen)
Delikatess-jogurtit (NAM!)
Ja löysin väärän ketjun johon vastasin. ;-)
Mutta siis Melody-sävyshampoon haluaisin takaisin, oli kätevä!
Bernerin valmistama voide, joka sopii kaikkiin iho-ongelmiin.
Ihania muistoja. En jaksanut lukea kaikkia, mutta kaipasiko kukaan
* toffeepussia, missä oli sekä vaaleita, että tummia (=kaakao) toffeita. Ne oli ihania! Sellaisen kun liimasi kitalakeen, se kesti piiiitkään.
*hedelmäcoctail-viini / juomasekoitus. Tai joku muu vastaava sen niminen, mitä teininä juotiin kun ei maistunut alkoholille ollenkaan. Hyvää ja halpaa!
Jo mainituista kaipaan myös Lolaa ja Inkkari-olutta.
Vierailija:
sellainen kingiksen kokoinen puikko suklaajädeä ja joukossa kirsikan paloja. 80-luvulla muistan usein syöneeni.
huiii - midi oli kauheaa...............
ViisÄm:
Bingo-alkoholijuoma (siiderin tyyppinen)bingoa saa ainakin stadissa esim itä-pasilan k-kaupasta.
Se oli saman tapaista kuin Dajm. Valmistajaa en muista.
Mummo toi aina jonkun jo mainitsemia Fazerin suklaanappeja. Ne oli sellaisessa Fazerin sinisessä pahvirasiassa.
Äiti taas toi töistänsä herkuksi Dumbo purkkijäätelöitä. Muistaakseni olivat Pauligin.
Ja ne tupakka-askin näköisessä olleet karkki tupakat oli herkkua.
Oli olevinaan niin makeeta kulkee muka sätkä suun pielessä.
Ei se silloin 60-70 luvulla ollut mitään, mutta taitaa olla ihan mahdoton sovittaa tähän päivään.
Ja niistä tyynypurkista kahden pakkauksissa tuli viikon mittaan kerättyä mojova mälli sängyn pieleen (yök sanon nyt =) )
Täytyy jatkaa ketjun kahlausta.
Hauska ketju!
Valmistetaan vielä kyllä, mut ei tuoda Suomeen
Kaura-tyynymurot
Mustafa-jätskipuikko
Black Pete
Mövenpickin mansikkasorbetti
Pax-pastillit rasiassa
Vanhanajan merkkarit
0,33l limupullot
Jekovit-vitamiinisuklaa
Tutteli hedelmäsosetetrat
Trip-mehut " pyramidissa"
Elannon lihapiirakka
KIIREETÖN ELÄMÄ!
Elikkä chap(?) suklaapatukat, oli markkinoil ainakin -94, oli hyvää ja Marilyn tms suklaapatukka, jonka kääreessä oli punaiset huulet.
Mustafa-jäätelöpuikko ja samaa sarjaa oli myös Minttu. Wieniläistuutti oli syntisen ihanaa ja tiedän sata muuta, jotka sitä jäivät kaipaamaan, miks ihmees loppu?? Handu-mehujää oli ihan ykkönen joskus -86. Roger Rabbit mehujään vadelmähyytelö. Kiitti, monet muisti PINNAN. Ite oon syntynyt -76 ja monet vuodet olen miettinyt sen mehujään nimeä, jota ihan lapsena syötiin ja oon koittanut kuvailla paperia ja kysyä kavereilta, mutta kukaan ei ole muistanut nimeä. Se oli ihanaa, kenen valmistajan se oli? Muistan olleeni äidin pyörän kyydissä turvaistuimen tapaisessa ja syöneeni sitä!
Sit jotku puhui ketjussa aiemmin (eli varmaan vuosi sitten) siitä Aalla alkavasta shampoosta, olisko ollut Anet. Koulussa oli inha Anette ja muistui nimi siitä.
Milkkistä olisi kiva tarjota omille lapsille! Siihen liittyy niin paljon muistoja. Samoin jonkun mainitsema Nalle-jogurtti.
Kukaan ei kaivannut sellaista maitokaapista myytävää ravistettavaa juomaa. Ihan muistaisin sen olleen Soft Shake tai joku. Makuja oli ainakin kaksi; suklaa ja appelsiini. Sen pysty juomaan ravistamattakin, mutta jos sitä ravisti raivokkaasti (yleensä isi) niin juoma oli sellasta ihanaa kuplivaavaahtoa. Sen paketti oli kai tölkin muotoinen ja sellasta styroxia tms mistä ennen tehtiin hampparipaketitkin. Etteikö kenkään muista sitä? Ai sitä olis vielä joskus kiva saada maistaa.
Kickerssit oli myös oma sipsisuokkari joskus 90-luvun alussa. Monet mainitsi triangelit, mitä ne oli? Nimi on tuttu, mutten saa päähäni minkälaisia olivat?
Yks mitä kaipaan myös on huoltoasemien vaihtelevaa tarjontaa!! Ajamme joka kesä halki Suomen ja on tosi ikävä, kun nykyään joka huoltsikka tarjoo ihan just samat teolliset sämpylät ja pullat. Karkkivalikoimakin on just sama! Tympeetä.
Markkaa kaipailen minäkin.
jonka nimeä en muista, ehkä joku jääkiekkoon liittyvä -70-luvulta, ja niitä sai vaan K-kaupasta! Se oli hyvää. Enkä tarkoita sitä pyöreää kiekkoa, joka oli myöhemmin!!
minäkin!
80-luvulla oli Ärrällä " omia" salmiakkeja, esim " Black Pete on tullut kaupunkiin, se hetihän taas me huomattiin..." ja sitten sellainen kova tikkumainen pötkö, jonka sisällä oli salmiakkijauhoa! Kyseisen tuotteen takia sain yalla jälki-istuntoa, kun poistuimme luvatta koulun alueelta ruokavälkällä Ärrälle...:)
Ainut mysteeri on toi urheilutikku? Siis mikä? Ei kai se olisi ollut se tarkoittamani jätskipuikko, vanilijaa, sisällä salmiakinmakuisia vaal.ruskeita raitoja?(mulla on vielä puolet viestestä lukematta, että vastaus ehkä jo tullutkin...)
Muistaako kukaan ko tuotetta? Oli aika kammottavaa. Mainoksessa sanottiin jotain, että " ihan kuin haukkais mun unelmaa.." Kaikkea sitä on koitettukin.
Oon ko tosiaan jo näin vanha... Apua! :)
Vierailija:
jonka nimeä en muista, ehkä joku jääkiekkoon liittyvä -70-luvulta, ja niitä sai vaan K-kaupasta! Se oli hyvää. Enkä tarkoita sitä pyöreää kiekkoa, joka oli myöhemmin!!
Muistan vieläkin ulkoa tällaisen mainosrallatuksen:
Manskiksesta kaikki tykkää, siinä on mansikkaa.
Suklaa sentään sulaa suussa, ei oo parempaa.
Lämäriss' on lakritsaa, Päärynä on parempaa!
Paula on se kiva tyttö, jolta niitä saa!
mansikka-suklaa naminami!!! se oli punainen purkki jossa oli valkoisen pupun kuva..se oli ihanaa..mutta enää ei löydä niin mistään=(
Se oli kai vain joku sesonkijuttu :(