Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ootte kuivakakuista esim. yo-juhlissa,

Vierailija
31.05.2010 |

onko niillä menekkiä yleensä enää? Olinkohan tökerö, kun sanoin, ettei sellaista juuri mene kun käly kyseli, jos tiikerikakun tekisi.. No ehkä mua tökkii tuo tiikerikakku, kun sitä on heillä aina ja joka paikassa, mutta jos unohdetaan se...

Millaisia kokemuksia, mikä menee ja mikä ei mene? Jos nyt kuitenkin on makeaa osastoa jo täytekakku, sacher-kakku ja 3 sorttia pikkuleipiä, niin eiks se riitä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaveripiirissä ja miehen sukulaisten puolella ei kuivakakut mene, ehkä pari viipaletta isoissakin juhlissa, näin siis pk-seudulla. Sitten taas minun sukuni, joka suurimmaksi osaksi asuu Pohjanmaalla ja Lapissa saattaa kuluttaa parikin kuivakakkua per kekkerit.

Vierailija
22/26 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli muffinseja ja kiva pursotus päälle. Menee varmasti paljon enenmmän kuin kuivakakkua,vaikka maku olisi samakin :)

http://media.photobucket.com/image/cupcake/katie_iero/cupcake.jpg

Saa minkä makuisia ja värisiä/näköisiä kuin vain itse tahtoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuivakakut eivät tee kauppaansa.

Vierailija
24/26 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin nuo perinteiset herkut on alkaneet maistumaan, kun niitä ei mistään saa. Aina on jotain "muka" hienompaa :(

Vierailija
25/26 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi vähän niinkuin kuivakakku, mutta hieman erilainen. Voit lisätä pähkinää taikinan joukkoon. Vinkki : laita banaanit vajaaksi tunniksi pakastimeen. Banaani mustuu ja sen rakenteesta tulee paksun tahmaista, muffinsseissa aivan loistavaa ja maultaa voimakkaampaa kuin tuore banaani.

Olen kyllä harmikseni huomannut myös että kuivakakut eivät mene millään koska teen mielelläni erilaisia aika "kosteitakin" kuivakakkuja. Ne vaan kun näyttävät perinteisiltä kuivakakuilta ulkoapäin niin eivät tosiaan mene kaupaksi ollenkaan ainakaan aluksi. Kun joku sitten maistaa ja kehaisee niin sitten niitä rupeaa menemään. Joskus vaan kukaan ei maista...

Piti vielä korjata sen verran, että laita ne banskut _reiluksi_ tunniksi, ei vajaaksi tunniksi pakkaseen.

Cupcakeista joku kirjoitti, niitä on myös suolaisia. Oma suosikkini on laittaa cupcakeihin hienoksi silputtua, marinoitua tomaattia sekä parmesania tai pecorinoa ja päälle pursotan philadelphia-mascarpone sekoitusta johon olen silpunnut tuoretta basilikaa.

T: sitruunatorttu/banaani-muffinsi leipuri

Vierailija
26/26 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikina : 200 gr vehnäjauhoja

- 180 ml maitoa

- 2 munaa

- 70 gr mascarponea

- 4 cl oliiviöljyä

- ½ tl leivinjauhetta

- 2 tl viherpippuria

- 75 raastettua pecorinoa (tai parmesania)

- 80 pehmeitä, marinoituja tomaatteja (tai paprikaa)

Kuorrutus :

- 150 gr Philadelphiaa

- 80 gr mascarponea

- 2 rkl basilikaa

Lämmitä uuni 180 asteeseen

Tee kuorrutus, vatkaa sähkövatkaimella mascarpone, philadelphia ja basilika sekaisin. Lisää suolaa makusi mukaan.

Lämmitä maito, laita viherpippuri (murskatut) maitoon. Anna hautua 30 minuuttia ja siivilöi maito. vatsaa munat ja mascarpone ja oliiviöljy, sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää niistä puolet munaseokseen, sitten maidosta puolet, loput jauhoista ja loput maidosta. Lisää hienonnetut tomaatit. Täytä 3/4 muffinsivuoasta, paista 20-25 minuttia.

T: sitruunapiiras ja banaani-muffinsi leipuri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi