Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö vauvan koko ole yhteydessä vanhempien kokoon?! Isot vauvat)

Vierailija
31.05.2010 |

Olen 177cm pitkä, isokokoinen muutenkin, painan noin 70 kiloa normaalisti. Mieheni on yli 100kg mutta pelkkää lihata ja pitkä myös.

Meidän vastasyntyneet ovat olleet 4,5 kg 55cm ja 4,8kg 56cm.

Valtavia! sanoo joka toinen. Ihan kuin se olisi joku vika. Nyt odotan taas ja ahdistaa noi kommentit. Yleensä ne laukojat on sellaisia pieniä 160cm ihmisiä. Taidan jättää painon sitten kertomatta. Mitä väliä sillä on..

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika lailla samaan kokoa kuin ap ja molemmat pojat olleet reilusti yli 4 kg. En ole ottanut aiheesta pulttia, muuten kuin että en suostunut enää kakkosta synnyttämään vaan sain pelkosektion. Sokerirasituksettehtiin ainakin toka raskaudessa ja ei ollut mitään kohonnutta arvoa. Itse olen ollut jotain 3,3 kg ja mieheni myös alle 4 kg. Mutta tulee isoja, pitkiä poikia. Eli lohdutukseksi, minulle nuo lukemat ovat normaaleja ja pidän kolmekiloisia vauvoja jotenkin pieninä.

Vierailija
2/34 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 158cm 48 kg normaalisti, mieheni on 165cm 48kg. Kaikki kolme lastamme ovat olleet isohkoja, ensimmäinen oli 4,1kg 52cm, toinen 4,4kg 53cm ja kolmas 4,6kg 54cm. Ihan samaa olen saanut kuulla, miten valtavia ovat, onpa tultu ihan suoraan päivittelemään, että "kai sinä sentään sait suoraan sektion, ettei tarvinnut eds yrittää synnyttää alakautta? Eihän noin pieni nainen noin isoja pysty synnyttmään, ei millään." Sittenhän vasta päivitelläänkin, kun paljastan, että olen synnyttänyt nämä kaikki kolme alakautta. Röyhkeimmät alkavat päivitellä, millaisessa kunnossa alapääni on, varmaan revennyt ja silpoutunut tuusan nuuskaksi, ja tämä on minusta aika törkeää. Mitä minun alapääni kunto kellekään kuuluu? Joskus yritin tietysti nolona oikaista, että itseasiassa en ole koskaan saanut minkäänlaista repeämää, eikä minulle ole ommeltu tikin tikkiä yhdessäkään synnytyksessä, mutta kun vastaukset olivat tylyjä tuhahduksia tai tuhahduksia, totesin, että paras jättää selittämättä, antaa ihmisten luulla mitä luulevat. En sentään rupea kuitenkaan todistamaan väitteitäni todeksi, joten olkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä minä että mieheni olemme aikoinaan syntyneet ennenaikaisesti, minä painoin syntyessäni vajaat 1,6kg (synnyin lähes kaksi kuukautta ennen LA:ta), ja mieheni painoi syntyessään 2,4kg, hänkin kuukautta ennen LA:ta syntynyt.

Minulla ei myöskään ollut raskausdiabetesta eikä mitään muutakaan todettua raskausajan vaivaa, vaan olin kaikissa raskauksissani terveempi kuin suurin piirtein koskaan muulloin.

Vierailija
4/34 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella suloinen vastasyntynyt. Ei siis vain vanhempiensa mielestä vaan muidenkin ja kuviakin on todisteena. Tosin koska oli noinkin iso, näytti heti jo vanhemmalta vauvalta eikä missään vaiheessa ollut mikään "punainen ja karsastava".

Tämä vaan tuolle, joka isoja vauvoja haukkui. Itse olen isokokoinen (pitkä) ja mies myös (pitkä ja roteva). Kyllä kieltämättä silti jännitti ja paljon kun vauvan painoarvion kuulin. Onneksi kaikki meni lopulta hyvin.

Vierailija
5/34 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi uteliaisuuteni mutta mulla nyt painoarvio 4,9 kg ja laskettu aika tänään! :)

Vierailija
6/34 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lohduttaa, että painoarviot näyttää yleensä yläkanttiin ja voi mennä tosi pieleen suurikokoisten vauvojen kohdalla. Minun tapauksessani näin ei käynyt, vaan arvion tehnyt lääkäri väitti vauvan olevan pienempi kuin mitä ultra näyttää. Tsemppiä sinulle! onko esikoinen kyseessä?

Mulle kätilö sanoi, että vauvan koko yksin ei kerro paljoakaan, enemmän vaikuttaa esim. missä asennossa sieltä tulee. Kolmikiloinen huonossa asennossa tuleva voi tehdä "pahempaa" jälkeä kuin viisikiloinen, joka tulee hyvin.

Onnea!

Vierailija
7/34 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun lapsesi ovat olleet kyllä aika pitkiäkin, se varmaan on teiltä perittyä :)

Minä olen 168/ 70-75 ja mies 174/ 85

Meillä lapset 4,9kg/ 53,5cm; 4,4kg/ 54cm; 3,8kg/ 50cm (keskonen); 4,7kg/ 54cm. Suhteessa siis isoja. Kuopus on tällä hetkellä aika pieni ikätovereihin verrattuna. Kasvukontrollissa lääkäri vaan totesi, että johtuu perimästä, kun mies on niin lyhyt...

Oma isäni on ollut 5,5 kg/ 55cm ja mummi oli tosi pieni, joku 165 tai alle. Ja hoikka. Isäni jäikin heidän viimeiseksi lapsekseen.

Vierailija
8/34 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tosin ennenaikaisia) ovat olleet lyhyitä ja kevyitä vauvoina mutta esim kuopuksen (tyttö) kasvuennuste on 180cm (nyt 8v 146cm)

Vierailija
9/34 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai eikö sitä vaan saa sanoa?

Vierailija
10/34 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

169 cm ja alkupaino ennen raskautta 58kg. Syntyi 4.5 kg pötkäle.

Vierailija
11/34 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeuksia löytyy: sokerivauvat, virhetarjonnat yms. Syntymäpaino kulkee myös suvuittain jolaakin tapaa.

Iso, terve vauva on vain merkki siitä, että istukka on toiinut hienosti ja vauvalla on ollut hyvä olla äidin mahassa! Isoilla vauvoilla on yleensä myös iso istukka, liki tai jopa yli kilon luokkaa.

Vierailija
12/34 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se syntymäpaino riipu mitenkään omasta koostasi :)

Vierailija
13/34 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä on ok jos jollain on iso tai pieni vauva, ihmelleelinen se silti on, uusi vauva. katsotaan mitä täältä tule, itse olen lihaksikaks mutta lyhyt, mutta mies sitten taas pitkä.?

Vierailija
14/34 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteydessä.

Poika oli melkein neljä ja puoli kiloa syntyessään. Minä olen normaalivartaloinen ja mies taas mieheksi melko hoikka =)

Vierailija
15/34 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin mieheni on 15 cm siskonmiestä pidempi. Kummiskin meidän vauva oli vain 4020g, ja 54 cm, siskontytär oli 4,560 g ja 55 cm:-)

Vierailija
16/34 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on 190cm, normaalivartaloinen ja minä olen 172 ja normaali. Ja esikoinen oli alle 3kg syntyessään ja kuopuskin 3,4kg.

Ei mitään kauhean isoja lapsia :)

Vierailija
17/34 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka itse olen ihan keskikokoinen sekä pituuden että painon suhteen. Kuten myös mieheni.

Kovasti niiden vauvojen kokoa taivasteltiin, mutta mä kyllä oletan että lähinnä siksi että ajatus tosi ison vauvan alatiesynnyttämisestä tuntuu pelottavalta. En mä kokenut että meidän terveitä, iloisia ja hyvinvoivia vauvoja olisi mitenkään paheksuttu.

Vierailija
18/34 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti 45kg ennen raskautta ja vauva 4,2kg :)

Vierailija
19/34 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on perinnöllisesti siirtyvä ominaisuus.

Vierailija
20/34 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. minä olin tasan 3,0 laskettuna aikana. Oma lapseni 2,9 kg rv 38.

Muuten olen kyllä isokokoinen, pituutta 175 cm.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä