Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 39 vuotias jo liian vanha harkitsemaan kolmatta lasta ?

Vierailija
27.01.2004 |

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen hankkiminen on aina itsekäs teko, iästä riippumatta.

39-vuotias ei ole liian vanha, ellei itsestä niin tunnu. Nainenhan on silloin parhaimmassa iässä ja elämänkokemustakin on jo karttunut.

Vierailija
2/37 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan äidiksi ei varmaan ole liian vanha. Jaksaako 55-vuotiaana murkkuikäisten jorinoita, se on eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotiaasta tuntuu, että nelikymppinen odottaja on vanha. Mutta , kunhan itse ovat samassa iässä, muuttuu käsitys kummasti.

Vierailija
4/37 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin iltatähti. Ihanaa siinä oli se, että olen saanut huomiota enemmän kuin tarpeeksi myös isommilta sisaruksiltani. Huonoa taas juuri se, että mulla oli aina vanhimmat vanhemmat. Niin ihania kuin he ovatkin, he ovat oikeasti iäkkäitä. Etenkin nyt, kun heistä on tullut mun lapsilleni isovanhempia vasta yli kuusikymppisinä :( Ja siis oma äitini oli vasta 37-vuotias ja isäni 35, kun synnyin!

Äitini on suoraan myöntänyt, että ei suosittele iltatähteä muille. Siis että toki olen heille aina olut rakas ja suuri lahja :) mutta silti se on myös rankkaa. Kuulemma koliikit yms. menivät vielä pikkuisen alta nelikymppisenä ihan ok, samoin raskausaika, mutta teini-ikä... No, ymmärrän kyllä. Kun viisikymppinen haluaisi mennä ajoissa illalla nukkumaan, on taatusti rasittavaa kestää täysi-ikäisyyttä lähentelevän yökukkumisia yms. Ja heillä myös oli joku meistä lapsista kotona asumassa yli kolmekymmentä vuotta putkeen! Vaikka siis me kaikki olemme lentäneet pesästä parikymppisinä kukin.

Eli mihin ikinä päädyttekään, kannattaa nähdä vauva- ja kouluikää pidemmälle valintoja punnitessa. Sinänsä tuo nyt ei ole nykypäivänä edes omituista, monihan tuntuu 2000-luvulla saavan ekansa (jos ehtii ennen kuin biologinen kello lyö viimeiset lyöntinsä) vasta melkein nelikymppisenä...

Vierailija
5/37 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" jaksanko vaihdevuosissa katsella murrosikäisen jorinoita" , elämä pitää elää eikä jossitella. Varsinkaan kun tuokaan asia ei ole iästä kiinni vaan ihmisestä.

Vierailija
6/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ainakaan kovin kauaa!

Itse tulin raskaaksi 39v, laskettuaika olisi ollut jo 40 täytettyäni. Eli nyt meillä on reilun vuoden ikäinen ihana pikku neiti, eikä paremmin olisi voinut mennä.

Tyttö on terve, ellei lasketa korvatulehduksia, ja ns. helppo lapsi. Ikä ei mielestäni ole meitä tehnyt sen huonommiksi vanhemmiksi, kenties päinvastoin.

Vierailija
7/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös iltatähti, enkä ole missään vaiheessa kokenut vanhoja vanhempia pahana asianan.

Itse koen olevani ikäistäni nuorempi, ja toivon olevani sukumme " perinteiden" mukaisesti pitkäikäinen...

Vierailija
8/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka " tuntisi" olevansa 18-vuotias ei se muuta sitä faktaa että 40-v on riskisynnyttäjä ja riski saada vammainen lapsi kasvaa.

Vierailija
9/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen 38 vuotta ja odotan kaksosia eli en ole mikään ikäloppu. ja tätini sai 44 vuotiaana toisen lapsen sillä ainahan ei sitä voi tietää saako lapsia ylipäätään ja sittenkun tulee on se yllätys iloinen...

ei ikä ratkaise kaikkea vaan oma terveys ja kunto ja se että jos omasta mielestä on valmis äidiksi vielä niin antaa palaa;)

Vierailija
10/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siinä on mielestäni tarpeeksi syytä, että on huomattavasti suurempi riski saada vammainen lapsi.

Vierailija
11/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä ikä ei kuitenkaan ratkaise. Onko äiti terve ja hyvässä kunnossa? Onko puoliso samanikäinen? Minkälainen ikäero tulee muihin sisaruksiin?

Vierailija
12/37 |
27.01.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja mielestäni lasten saanti ei ole ihmisen harkinnan varassa vaan vauvan saa lahjaksi mikäli niin on tarkoitettu.

Kyllä sinun ikäisesi vielä on yleensä hedelmällinen ja siis sopiva vauvan synnyttämään mikäli sellainen annetaan!

Vierailija
13/37 |
27.01.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeksi vain, jos siltä tuntuu :)

Vierailija
14/37 |
27.01.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala päättää milloin nainen on liian vanha.

Vierailija
15/37 |
27.01.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla muunkin ikäiset naiset tätä pohtivat.

Vierailija
16/37 |
27.01.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun ajattelee 10-15 vuotta eteenpäin niin mielestäni on liian vanha tilaanteeseen nähden. mutta kaikilla on eri näkemys ja jos siltä tuntuu niin tekemään vaan ettei jälkikäteen kaduta..

Vierailija
17/37 |
27.01.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mielestäsi 39-vuotias on liian vanha kolmannen äidiksi? Millaiset seikat mielestäsi ovat kyseessä, että 39-vuotias olisi " liian vanha?" Biologiselta kannaltahan sillä ei oikeastaan ole mitään merkitystä, siis nainen voi tulla äidiksi niin kauan, kun on hedelmällinen, joten siltä kannalta asiassa ei ole mitään " epäluonnollista." Mikä siis tekee naisesta " liian vanhan äidiksi?"

Vierailija
18/37 |
27.01.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on huomattavasti kypsempi ja tasapainoisempi äiti kuin oli mulle ollessaan 19-vuotias. Tosin olihan nuoresta äidista omat etunsakin.

Tulipa just mieleen, miten kerran oltiin kavereiden kanssa menossa bailaamaan, niin hitto mutsi siellä jorasi samassa paikassa. Plääh.

Vierailija
19/37 |
27.01.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty jos edellisestä raskaudesta on todella pitkä aika, nainen on taas ns. ensisynnyttäjä ja raskaaksi tulo ja raskausaika ei ole välttämättä niin yksinkertaista.

Tätini sai kummityttöni 42-vuotiaana 19:sta vuoden jälkeen ja raskaus&synnytys sujui hyvin!

Vierailija
20/37 |
27.01.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sai esikoisensa 20 vuotiaana ja kuopuksensa 41 vuotiaana. Meidän äiskällä on nyt vaan se vika, että kun kaikki muut lapset ovat jo maailmalla, hän tarrautuu ehkä liiaksi kuopukseen :(

Pitäisi aina muistaa se, että lapset ovat vain lainaa....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan