Huomenna inssi-ajo!
Olen lykännyt ajokortin ajamista muutaman vuoden, koska en ole mielestäni tarvinnut sitä. Nyt olen siinä pisteessä, että huomenna olisi tuo pahamaineinen ajokoe.
Kertokaa omia kokemuksia insseistänne, menikö ekalla läpi, ja jos ei mennyt, niin mistä jäi kiinni?
Hirveästi jännittää, mutta eiköhän se siitä.. :)
Kommentit (16)
34 vuotiaana.
jännitin ihan kamalasti, mutta kuin ihmeen kaupalla sain läpi.
ajo-ope antoi ohjeen, "että kommentoi koko ajan ajamistasi ja havaintojasi". niinpä tein ja läpi meni heti ekalla.
yksi huomautus tuli siitä, kun en pitänyt jossain vaiheessa riittävää turvaväliä.
hyvin se menee, tsemppiä!!!
pahimpia mokia tais olla liian pitkä odotus kolmion takana (oli mäkilähtö samassa). Siitä tuli vähän sanomista, mutta ei se mikään iso virhe ollut.
RAuhallista ja tasaista vauhtia kun pidät niin hyvä tulee.
http://morre.laiskiainen.org/blog/
(liikenne-tagista)
Nyt siis odottelen neljättä mahdollisuutta. Vaan insseillä on lakkouhka, joten saa nähdä...
itellä on huomenna teoriakoe. :) Sama homma, olen lykännyt ja lykännyt ja lykännyt, mutta nyt on tulossa syksyllä toinen lapsi ja tahdon kortin ennen sitä. Ikääkin alkaa olla jo hyvissä määrin. :D
Sisko kävi inssissä viidesti, mutta sai sitten kortin. Älä huoli, uusit sitten jos et pääse tällä kertaa. :)
pään liikkeet, jos ei tarkastajan mielestä ole katsonut asianmukaisiin suuntiin risteyksissä ja liikkeelle lähdössä, tulee automaattisesti hylätyksi. Tarkastaja ei tiedä oletko katsonut, jos pää ei liiku, näitä liikkeita kannattaa siis tehdä liioitellusti.
että ajokokeita ei järjestetä, kun ne tarkastajat lakossa?!
suoritusta.. Ja tuo ykkösen ja kolmosen sekoitus on ihan vakiokamaa.
<a href="http://morre.laiskiainen.org/blog/" alt="http://morre.laiskiainen.org/blog/">http://morre.laiskiainen.org/blog/</a>
(liikenne-tagista)Nyt siis odottelen neljättä mahdollisuutta. Vaan insseillä on lakkouhka, joten saa nähdä...
että ajokokeita ei järjestetä, kun ne tarkastajat lakossa?!
"Ajoluvan saaminen viivästynee jopa sadoilta korttia toivovilta. Liikenteen turvallisuusviraston mukaan lakko lamauttaa kuljettajantutkintojen suorittamisen täysin. "
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/katsastusasemia-lakkoon-ajok…
(mun inssi ois ollu 2.6. - vituttaa joo) ja ap:n inssi on huomenna 31.5.
Tsemppiä toivotan!!
kertoi mulle etukäteen millä alueella inssi tulee tapahtumaan. Se kävi myös läpi matkan toimistolta tuolle alueelle, antoi neuvoja matkan varrella olleista risteyksistä, miten kannattaa ajaa ja antoi jopa neuvoja koskien toimiston pysäköintialuetta, kaikki oli läpikäyty. Mun tarvitsi vain ajaa. Inssissä mulle ei tullut yhtään merkintöä, näin että tarkastajaa kismitti ja se saikin sitten jostain väännettyä kommentin että olin ajanut liian hitaasti, parissa kohdassa pääsi laskemaan muutaman kilometrin alle nopeusrajoituksen :)
Kiitos kannustavista viesteistä!
Lakko tosiaan alkaa huomenna, jollei ne nyt tänään pääse vielä sopimukseen. Tungettiin mun viimeiset ajotunnit+teoriakoe+inssiajo viikon sisään, että ehdin ennen lakkoa!
Onnea kaikille muillekin!
Ap
Onkos tämä Keskustelu enään hengissä ? :D, itselläni tänään ja huomenna viimeset ajot ja keskiviikkona inssi, jännittää niin pirusti mutta eiköhän tuo läpi mene, ajaminen luonnistunu täydellisesti alusta saakka, liekkö tuo lapsuus helpottanu, kaistan vaihossa välillä tuon pään kanssa ongelmia yms, mutta ei kiinnostas uusinnasta sitä n 400e maksella :D
Mä mokailin ihan kaiken, mutta onneksi viimeisellä ajotunnilla, matkalla inssiin! Aamulla sanoin miehellekin, että ei varmasti tule menemään läpi. Olin tuolloin 20v. Jännitin ihan tajuttomasti ja kun näin, että inssin tulee vetämään nainen, jännitys loppui, koska olin kuullut, että ne naiset on tosi tarkkoja ja päästää harvoja läpi. Olin varma, että uusinnaks menee. Ainoa mistä kuitenkin löysi huomautettavaa, oli se, etten hidastanut tarpeeksi kun käännyimme (80 nopeudesta toiselle tielle) hidastin kuulemma liian vähän ja liian myöhäisessä vaiheessa. Kortti tuli kuitenkin :)
Kaverilla oli monta kertaa pienestä kiinni, lähti vaihtamaan kaistaa sulkuviivojen kohdalta, valot kun vaihtuivat punaiseksi jäi keskelle tietä, kun ei muka voinut enää kääntyä... (tien kohta siis sellainen, missä on vain pyöreä valo, ei nuoli valoa ja hänen piti kääntyä vasemmalle, mutta edestä tuli koko ajan porukkaa). Lopulta pääsi 7 kerralla läpi.
Siskoni ei muista mitä mokaili, mutta vasta 3 meni läpi ja on katkera minulle, kun mulla meni sekä inssi että teoria ekalla kertaa.
Minä ajoin inssissä aivan uskomattoman varovaisesti etten vaan tekisi mitään mokia. Väistin kaikkia oravia ja päästäisiä ja odottelin kilomtetrin päästä vastaantulevia kun oli kääntymässä vasemmalle jne. Inssi sanoi minulle ettei haluaisi päästä minua läpi, mutta koska en tehnyt mitään varsinaista virhettä, esim. vaarantanut liikennettä varovaisuudellaani niin hänen oli pakko antaa kortti. Nyt on tullut ajeltua paljon ja varovaisuus karissut...
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 10:25"]
Onkos tämä Keskustelu enään hengissä ? :D, itselläni tänään ja huomenna viimeset ajot ja keskiviikkona inssi, jännittää niin pirusti mutta eiköhän tuo läpi mene, ajaminen luonnistunu täydellisesti alusta saakka, liekkö tuo lapsuus helpottanu, kaistan vaihossa välillä tuon pään kanssa ongelmia yms, mutta ei kiinnostas uusinnasta sitä n 400e maksella :D
[/quote]
Vaarallinen asenne, jos pidät ajamistasi täydellisenä jo tuossa vaiheessa. Nyt sen kokemuksen ja ajotaidon kerryttäminen vasta alkaa. Osalla liikennesilmä kehittyy nopeammin kuin toisilla, osalla ei ollenkaan.
T: ammattikuljettaja jo 20v
En esim. pysähtynyt suojatien edessä, vaikka pysäköidyn auton vuoksi olisi pitänyt, risteyksissä mokailin kaistanvalinnassa aina kääntyessä, vilkku taisi jäädä näyttämättä ainakin kerran, ajelin hitaasti kuin etana... :D Inssimies oli ihan leppoisa.