Peruskoulun päättötodistuksen ka 9,5: Mitä teistä tuli? :D
Kommentit (43)
Olen tuplamaisteri, humanistisilta aloilta. Suunnittelen jatko-opintoja.
ja minusta tuli katsomusaineiden (uskonto, filosofia, ET) opettaja.
Musta tuli neljän lapsen äiti sekä ihanan miehen vaimo. Vuoden-parin sisällä valmistun lääketieteen lisensiaatiksi.
Lopetin opintoni lukioon(siellä keskiarvo oli vielä 9.2). Päihteet veivät silloin.
olen matemaattisten aineiden aineenopettaja yläkoulussa
Kasvatustieteen kandidaatti, kahden lapsen äiti ja pitkän linjan opiskelija. Uskon opiskelevani vielä ihan muun ammatin, kuin luokanopettaja, jota nyt opiskelen.
ja lastenohjaaja. Tällä hetkellä kotiäiti.
Haaveissa jatko-opiskelu, terveydenhoitajan tai kätilön ammatti kiinnostaisi.
ja olen suurperheen äiti;)
On mulla tosin ammattikin, mutta olen ollut nyt jo monta vuotta "putkeen" kotona...töihinlähtö häämöttää vajaan vuoden sisällä.
Täsmälleen kuten minulla, peruskoulun päästötodistuksen k.a. 9,4 ja lukion 9,6.
Ammatteja löytyy ainakin kaksi, toinen ns. opistotason ja toiset paperit on maisterin sellaiset yliopistosta (niillä voisi oikeastaan toimia useammassakin ammatissa). Voi olla kuitenkin, että työelämässä päädyn tuota opistotason tutkinnon työtä tekemään, on mielekkäämpää. Että tämmöinen tyytyväinen luuseri, joka on mielestään saanut kaiken, mitä tähän mennessä voi saada! ;-)
koska siitä on niiiiin pitkä aika. Kyllä se silti yli yhdeksän oli. Minusta tuli pohjoisen pallonpuoliskon lusmuin kielenkääntäjä, joka tekee töitä ehkä 6 tuntia viikossa ja elelee sillä oikein mukavasti. En osaa sanoa ovatko valintani olleet älykkäitä vai ainoastaan onnekkaita.
ja ammattini on parturi-kampaaja..
lukion päästötodistuksen ka muistaakseni 9,6.
Minusta tuli aineenopettaja, sittemmin FT ja vielä myöhemmin yrittäjä. Saa nähdä mikä olen sitten "isona". Neljän lapsen äiti ainakin.
4 lapsen äiti, joka oli pitkään kotona. Nyt työssä pian toista vuotta. Ennen lapsia sekalaisia tehtäviä kulttuurin alalla ja tv-tuotannoissa.
lukion 9,5
Musta tuli tohtori, ammattina tutkija
Hyvä palkka, vähän töitä, niin ehtii kytätä lapsiaankin eikä vain juosta putkessa.
oli jotain tuollaista ja hän on nyt väitellyt lääketieteestä, on tutkijana Biomedicumissa. Surullista jos joku ei ole osannut hyödyntää hyvää koulumenestystään, kuten monet tähän ketjuun kirjottaneista :(
No ei peruskoulun päättötodistuksen ka vielä ole sellainen koulumenestys jota voisi erityisesti hyödyntää. Itselläni ka oli tuota luokkaa (en edes muista tarkkaan) ja en peruskoulussa oikeastaan lukenut ikinä edes kokeisiin. Sitten jatkossa kun pitää oikeasti opiskella hyvän menestyksen saamiseksi voi sanoa hukkaa heitetyksi menestykseksi jos rupeaa esim. taivaanrannan maalariksi.
Opettaja tuli, niin kuin kiltistä hyvistä tytöistä pitääkin... :) Plääh!
Kolme pienen lapsen äitinä kotona tällä hetkellä ja todennäköisesti palaan tän kotiäitiysjakson jälkeen takaisin yliopiston penkeille. Oma ala ei vain enää kiinnosta!
Miksi ihmeessä teistä jostain on surullista, jos jostain priimuksesta tuli floristi tai lähihoitaja? Tärkeintähän on, että on päässyt sellaisiin töihin, jotka kokee mielekkääksi ja on onnellinen! Minulla taisi olla ka. jotain 9,6 tai 9,7 ja olen nyt FM ja päällikkötehtävissä. Kuitenkin joku floristin homma kuulostaisi aivan ihanalta tällä hetkellä! En ole erityisen onnellinen työssäni vaikka ammatti on ikään kuin riittävän hieno.
Surullista on se, jos arvostetaan vain lääkäreitä, juristeja ja ekonomeja.
enkä ole varma kuulunko kohderyhmään, kun en millään muista pk:n keskiarvoa. Kai se ysin tienoilla oli, mutta liikunta ym. laski keskiarvoa. L:n paperit lukiosta ainakin oli.