Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisen ihmisen kannattaa hakeutua opettajaksi? Alanvaihtoa mietin,

Vierailija
30.05.2010 |

lähinnä oppivelv. jälkeisiin opintoihin. Siinäpä kyssärini. Haluaisin pysyvän tai vakituisen säännöllisen päivätyön koulutustani vastaavalta alalta. Moni on suositellut opettamista, mm. työkkärin ammatinvalintpsykologi. En kyllä pidä itseäni opettajana sitten yhtään, mutta tarkemmin ajateltuna voin olla vaan liian ennakkoluuloinen.

Millainen on sinusta hyvä ope oikealla alalla, jos ajatellaan opettamista ammattiopinnoissa toisella asteella ja erilaisilla vapaan sivistystyön linjoilla. Perustutkinto on pelkkä maisteri, joten amk- ja yliopisto-opettajaa ei minusta varmaan tule.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maisterin papereilla AMK:ssa lehtoreita, ehkä jopa suurin osa niistä...

Vierailija
2/3 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, että on aidosti kiinnostunut jakamaan oman tietämyksensä ja osaamisensa eteenpäin. Muu tulee siitä.

(amk ja yo muuten ottavat myös muodollisesti ei-päteviä opettamaan, toki oma ala pitää tuntea hyvin.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

innostuneisuus on kyllä taattu. Nykyiseen työelämääni olen tyytymätön oikeastaan vain siksi, että se ei koskaan ole täysin sitä, mistä olen kiinnostunut ja mitä olen opiskellut. Pitääpä todella miettiä asiaa. En pidä itseäni kovin esiintyjätyyppinä, mutta ehkä siihen voi oppia.

T ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme