Soseiden aloitus
Kaipaisin vinkkejä miten olette aloittaneet soseruoat pienellä? Miten olette itse valmistaneet ensimmäiset soseet?
Kiitos jo etukäteen!!
Kommentit (5)
Kumpikaan ei tuntunut sopivan (ensiksi otettiin peruna - se ei vaan yhtään maistunut, sitten viikon kuluttua bataatti ja siitä tuli poskiin punoitusta) joten vaihdettiin. Sain vinkin että monella sopii maissi ensimmäiseksi. Sitä en lähtenyt tekemään itse (perunan ja bataatin tein) vaan ostin kaupasta. Maissi upposi tosi hyvin kun sekoitin siihen vielä aika paljon maitoa (korviketta tai rintamaitoa). Rupesin sitten sekoittamaan maissiin muita makuja. Maissia ja porkkanaa, maissia ja kukkakaalia, maissia ja perunaa jne jne. Aina yksi uusi maku per vajaa viikko (4-5 pvää).
Huomasin jälkikäteen että ensimmäiset tarjoamani soseet olivat varmaan ihan liian paksuja. Oikea alkupaksuus olisi varmaan ollut 50% sosetta 50% maitoa eli ihan lirua.
meilä alotettiin pienellä määrälllä mangoa..:) siihen totuteltiin useampi päivä ja sitten maistettiin muitakin.. yksi uusi maku kerrallaan.. tietää sit jos tulee jotain oireita et mikä ei sovi. itse en oo vielä tehny soseita.. meillä menee vain n1 prk 2päivässä. sitten kun menee enemmän niin alan itse tekemään.. paremmin menee hedelmä soseet kuiin peruna porkkana.. :P
Kun pääsee makean makuun niin ei "kunnonruoka" enää maistuisi. ;)
Itse opin tämän kantapään kautta. Toiselle ja kolmannelle lapselle en antanut makeita hedelmäsoseita kuin vasta sitten kun oltiin maisteltu jo yli kuukauden päivät perunaa, porkkanaa, maissia, parsakaalia jne. Onnistui huomattavasti paremmin.
meilä alotettiin pienellä määrälllä mangoa..:) siihen totuteltiin useampi päivä ja sitten maistettiin muitakin.. yksi uusi maku kerrallaan.. tietää sit jos tulee jotain oireita et mikä ei sovi. itse en oo vielä tehny soseita.. meillä menee vain n1 prk 2päivässä. sitten kun menee enemmän niin alan itse tekemään.. paremmin menee hedelmä soseet kuiin peruna porkkana.. :P
Kun pääsee makean makuun niin ei "kunnonruoka" enää maistuisi. ;)
Itse opin tämän kantapään kautta. Toiselle ja kolmannelle lapselle en antanut makeita hedelmäsoseita kuin vasta sitten kun oltiin maisteltu jo yli kuukauden päivät perunaa, porkkanaa, maissia, parsakaalia jne. Onnistui huomattavasti paremmin.
Lapsi pääsee jo heti ekalla imetyksellä.
Ihan makupalojako 1 tl verran? Kuinka usein päivässä, kuinka nopeasti lisäsitte annoksia jne.?
Itse ajattelin aloittaa kotimaisella kesäkurpitsalla, en tärkkelyksellä. Lapsi 3kk3vkoa. Viikon ajattelin sinnitellä pelkällä imetyksellä, mutta selvästi alkaa kaivata jo muuta ruokaa.. iso yliaikainen poika kyseessä.