Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tyhösi liittyvää teet työajan jälkeen saamatta siitä korvausta?

Vierailija
30.05.2010 |

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään toimitin eräälle työntekijälle työvälineitä

Vierailija
2/33 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asiantuntijavirkamiehenä valtiolla ja korkeasti koulutettu. Alani kiinnostaa minua niin paljon, että lueskelen mielellään materiaaleja kotona. En minä niistä stressaannu. Ihan jos pykälien mukaan mennään, minun pitäisi hoitaa kaikki tämä "sivistyspuoli" tiiviisti työaikana, mutta mieluummin minä löhöän kotona sohvalla, seurustelen perheen kanssa ja siinä sivussa tsekkaan viimeisimmän alan julkaisut. Ei se mitään ns. "syvälukemista" ole, mutta ne kerkeää sitten tehdä duunimatkalla.

Välillä teen töitä tosi paljon töissä, sitten on taas päiviä, kun tulee kukuttua toimistokäkenä työhuoneesta toiseen, kun ei järki kulje. KOkonaisuus on tärkeintä.

että miksette saa töitänne hoidettua työaikana? Onko niitä liian paljon vai meneekö teiltä työaika laiskotteluun? Toisekseen, miksi suostutte tekemään töitä työajan jälkeen ilman korvausta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen paljonkin kotona ilman, että siitä saan mitään korvausta.

Vierailija
4/33 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työt jäävä AINA työpaikalle. Potilaita kun ei tarvitse tuoda kotiin :)

Vierailija
5/33 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, ehkä 1-2 kertaa kuukaudessa, kirjoitustöitä otan kotiin mukaan, koska muuten deadlinet mättäisi.

Vierailija
6/33 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnittelen oppitunteja, puhun vanhempien kanssa puhelimessa, käyn läpi HOJKSeja, sovin palaveriaikoja oppilashuoltotyöryhmän kanssa, olen opettajankokouksessa, tiimipalaverissa, ostamassa koululle lisää kuvaamataidon tarvikkeita, pitämässä vanhempainiltaa tai osallistumassa koti-koulutoimikunnan kokoukseen.

Vierailija
7/33 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko niin, että palkka juoksee kun töitä joku päivä on ainoastaan 4h ja seuraavana päivänä 9h.

Vierailija
8/33 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen kirjoja (=myymiäni tuotteita), luen arvosteluja ja ylipäätään seuraan mistä puhutaan.

Vierailija
9/33 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko niin, että palkka juoksee kun töitä joku päivä on ainoastaan 4h ja seuraavana päivänä 9h.

ylimääräistä palkkaa ei tule opelle kokouksista tai esim. sosiaalityöntekijöiden tapaamisesta ym. Monissa kouluissa myöskään ns. vanhempain varteista ei makseta. Ensi viikolla opettamani luokat retkeilevät ja olen kolmena päivänä reissussa. Tällöin minulle tulee yhteensä 7 tuntia ylitöitä (minulla olisi muutoin lukkarissa lyhyet päivät), mutta ei yhtään lisää palkkaa.

Näin se vaan menee. On viikkoja, jolloin päivät ovat oikeasti lyhyet, mutta lukukausien lopussa menee kuukausi-toista, että tehdään tosi pitkää päivää.

Vierailija
10/33 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja seuraan omaan alaan liittyviä uutisia, keräilen tietoa, joka voi hyödyttää työntekoa ( siis ihan julkista tietoa;.))

Vierailija
11/33 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä on 2 tuntia töitä ja toisena päivänä enemmän. Opettaja pystyy itse vaikuttamaan työntekoonsa oppituntien ulkopuolella.

Vierailija
12/33 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on vuosityöaika. Eli välillä valtavan pitkiä päiviä, sitten taas leppoisaa.

Viime yönä minä tein töitä ilman palkkaa, kun suunnitteiln ensi syksyn kurssia.

Vierailija
13/33 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että olen saanut urallani kolme ylennystä johtuen siitä, että asenne ei ole se, että kynä tippuu kädestä kun kello lyö 16:00.

Pitää keskittyä duuniin, ei palkaan. Silloin pääsee tekemään sellaista duunia, jota haluaa.

Vierailija
14/33 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työt jäävä AINA työpaikalle. Potilaita kun ei tarvitse tuoda kotiin :)

Vierailija
15/33 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän voi tehdä työt yöllä jos haluaa tai sellaisena löysänä päivänä.

Vierailija
16/33 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läppäri on käytännössä auki klo23:n asti, vastailen maileihin ja osallistun konffeihin. Harvemmin teen mitään isompaa, mutta saavutettavissa olen klo8-23 poislukien jumppa-ajat 3krt/vko/ 1,5h/kerta.

Vierailija
17/33 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että rupeaa töihin omalla ajallaan ilman korvausta.

Vierailija
18/33 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylimääräistä palkkaa ei tule opelle kokouksista tai esim. sosiaalityöntekijöiden tapaamisesta ym. Monissa kouluissa myöskään ns. vanhempain varteista ei makseta. Ensi viikolla opettamani luokat retkeilevät ja olen kolmena päivänä reissussa. Tällöin minulle tulee yhteensä 7 tuntia ylitöitä (minulla olisi muutoin lukkarissa lyhyet päivät), mutta ei yhtään lisää palkkaa.

Näin se vaan menee. On viikkoja, jolloin päivät ovat oikeasti lyhyet, mutta lukukausien lopussa menee kuukausi-toista, että tehdään tosi pitkää päivää.

Meillä ne vanhempainvartit tms. järjestetään kyllä koulupäivän aikana.

Vierailija
19/33 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksette saa töitänne hoidettua työaikana? Onko niitä liian paljon vai meneekö teiltä työaika laiskotteluun? Toisekseen, miksi suostutte tekemään töitä työajan jälkeen ilman korvausta?

Tuolla systeemillä poljette itsenne arvon aivan maanrakoon ja lisäksi syötte ylipäätään naisten jo muutenkin matalampia kokonaispalkkoja.

Vierailija
20/33 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ainakin opettajat aina väittävät, kun puheeksi tulee nämä pitkät kesä-, syys-, talvi- ja hiihtolomat.

suunnittelen oppitunteja, puhun vanhempien kanssa puhelimessa, käyn läpi HOJKSeja, sovin palaveriaikoja oppilashuoltotyöryhmän kanssa, olen opettajankokouksessa, tiimipalaverissa, ostamassa koululle lisää kuvaamataidon tarvikkeita, pitämässä vanhempainiltaa tai osallistumassa koti-koulutoimikunnan kokoukseen.