LÄÄKÄRIÄ PAIKALLA? Mitä nämä poikkevat labrat kertoo?
L- Lymf% 19,7 (viitearvo 20-45)
L-Monos% 9,2 (viitearvo 1-8)
L- Eos 0,46 (viitearvo 0.1-0.4)
Muuten arvot OK.
Kommentit (32)
sekä veren leukosyyttien määrä nousee selvästi ( tai puolestaan laskee), raja-arvona, että edes lähdetän tutkimaan pidetään toistuvasti yli 10. Sinullahan valkosilujen määrä oli jo laskussa. Ja epäkypsät valkosolut näkyvät verikokeessa.
labravastauksista näen kypsymättömien solujen määrän? Eli mikä kirjainyhdistelma kertoo tuon arvon?
ap.
Kyssymättömät eli leukemiasolut veressä ovat blasteja.
lääkäri
Petekkiat vois selittyä sairastetulla myyräkuumeella.
eihän tuossa labratulosteessa suoraan lue, että blastit. Mitä siinä kohdasa lukee mistä ne kypsymättömät solut näkee vai katsotaanko ne jotenkin toisella tapaa labratuloksista (esim. jotain miinusmerkkisiä tuloksia)?
hups, se karkasi!
Ihan sairaalan tutkimuksissa olen tämän takia ja lisätutkimuksiin olen menossa. toki himen hirvittää ja pelotta ja koetan itsekin etsiä tietoa ja valmistautua tulevaan.
ap.
takia olet sairaalatutkimuksissa :O
verenpurkaumia...siksi olen tutkimuksissa.
ap.
mullakin on jo vuosia tullut etenkin rintakehään ja vatsaan muutaman millin petekkioita. Ovat punaisia pisteitä noin 1-2 kk ja sitten muuttuvat ruskeiksi, eli siis ihan luomien näköisiksi. Taitaa tällä hetkellä olla monta sataa.
Onko sulla samanlaista ? Ei ole tullut edes mieleen mennä mihinkään tutkimuksiin. Kamalan väsynyt olen kyllä koko ajan. Kertoile ap muista oireista ja tuntumuksistasi, kiitos.
Eli tuloksissa on vain eritelty kunkin alalajin %-osuus. Ja krooninen leukemia vaikuttaa erittäin EPÄtodennäköiseltä.