Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka olette harvoin flunssassa

Vierailija
13.02.2024 |

Onko ylipainoa? Stressitilanne? Ruokavalio? Onko perussairauksia? Syötkö vitamiineja? Harrastatko liikuntaa?

Oma mieli ja kroppa ei kestä enää minkäänlaista kuumetta tai flunssaa kerran vuodessa. Minulla on migreeni ja autoimmuunisairaus, eli yleensä johonkin kohtaan kehossa koskee. Haluaisin tietää miten terveet ihmiset elävät.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ylipainoa, olen sekasyöjä. Syön kaikkea mitä haluan mutta en mahaa täyteen ikinä. Ei stressiä eikä herätyksiä koska teen etätöitä ja herään klo 7-9 ja voin aloittaa työt milloin haluan. Käyn kävelyllä pari kertaa viikossa ja uimassa silloin tällöin. Saunassa aina kun voin, joskus avannossa muutaman sekunnin.

Vierailija
2/33 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ylipainoa ja harrastan paljon liikuntaa säännöllisesti. Syön sekaruokaa ja tuoreita kasviksia joka aterialla, yli sen puoli kiloa päivässä säännön. Ravintolisänä otan vain D-vitamiinia (en ihan säännöllisesti) ja rautaa (koska juoksu kuluttaa rautavarastoja). Ei ole perussairauksia. Pyrin nukkumaan vähintään 8 h joka yö ja tasapainottamaan stressiä niin pian kuin mahdollista. En siis halua elää jatkuvasti stressaantuneena tai kiireisenä. Palauttavia jaksoja mukaan olipa stressi tullut liikunnasta tai muualta. 

Sairastan erittäin harvoin ja ne yleensä liittyvät juuri noihin kovan stressin jälkeisiin tilanteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli vuoteen ei flunssaa. 180/75, mies. Kuntosalia kolme kertaa viikossa. Normi 8-16,keskiraskas työ. Sekasyöjä pyrin syömään terveellisesti, mutta varmasti paljon parannettavaa. Talvisin syön vitamiinilisiä, iltaisin juon Inkiväärihunajateetä.

Perusterve, harvoin kipeä.

Vierailija
4/33 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoa on 25 kg, olen sekasyöjä, jatkuva stressi ollut jo 30 vuotta, verenpaineisiin on lääkitys, syön vitamiineja ja harrastan kyllä liikuntaa.

Sairastan ani harvoin.

Vierailija
5/33 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sairauksia ja autoimmuunitauti, joka oireilee tulehduksin jatkuvasti. Flunssia ei silti tarvitse kärsiä ja koronakin aina lähes oireeton.

Vierailija
6/33 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko näin ylipainoa on,sekasyöjä,liikuntaa jonkinverran,kunnon "räkätauti" ollut varmaan kymmenen vuotta sitten.

Vierailija
7/33 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ylipainoa, terveelliset elämäntavat, ei puolisoa. ei lapsia, ei työtä jossa tarvitsisi olla kontaktissa toisiin ihmisiin, julkisilla liikun erittäin harvoin. Käyn kaupoilla silloin kun siellä ei ole mitään superhyperalepäiviä menossa. Ei flunssia.

Vierailija
8/33 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesetkö käsiä tarpeeksi usein? Itse en ole koskaan flunssassa. Olen tarkka puhtaudesta. Normaalipainoinen, sekasyöjä, stressiä on, mutta käyn esim. suihkussa heti, kun tulen kotiin ja vaihdan kotivaatteet päälle. Ja niin, se käsien ja myös ulko-oven kahvan pesu silloin tällöin.

Vierailija
9/33 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipainoa, erittäin huonot ruokailutottumukset. Nyt poikkeuksellisesti kahtena vuotena peräkkäin korona.

Normi flunssaa ei vuosiin eikä muutakaan.

Vierailija
10/33 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan liikuntaa säännöllisen epäsäänöllisesti, ylipainoa on (vaikkakin putoamaan päin) viitisen kiloa, en syö muita vitamiinejä kuin D:tä (ja kalaöljyä, mutta se ei ole vitamiini), ei perussairauksia, ruokavalio nyt aika lailla ok, mutta aiemmin söin varmaan liian vähän kasviksia ja liian isoja annoksia. Viime vuosi oli stressaava ja työkiireiden sävyttämä, mutta muuten ei kamalasti ole ollut stressiä.

Vierailija
11/33 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M45, sekasyöjä, muutaman kilon ylipaino minulla, yläasteikäisiä lapsia, siivotaan kerran viikossa, käsihygienia kunnossa, ei rokotuksia. Harvoin jos koskaan kukaan meidän perheestä kipeänä, onneksi.

Vierailija
12/33 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ylipainoa, olen sekasyöjä. Syön kaikkea mitä haluan mutta en mahaa täyteen ikinä. Ei stressiä eikä herätyksiä koska teen etätöitä ja herään klo 7-9 ja voin aloittaa työt milloin haluan. Käyn kävelyllä pari kertaa viikossa ja uimassa silloin tällöin. Saunassa aina kun voin, joskus avannossa muutaman sekunnin.

Jokaisella suomalaisella pitäisi olla oma sauna. <3 

Vierailija
13/33 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tule kipeäksi, jos liikun julkisilla, käyn kaupassa tms. Pyrin pitämään väliä muihin ihmisiin ja pesen paljon käsiä. Jos vietän pidemmän aikaa selvästi sairaan ihmisen lähellä, ihan kasvotusten ja keskustellen, niin sitten sairastun.

Vierailija
14/33 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisestä flunssasta on aikaa varmaan 30 vuotta (nyt olen 63-vuotias).

Olen ylipainoinen, en harrasta lainkaan liikuntaa, ihan sohvaperuna. Taipuvainen stressiin, lapsesta asti migreenikko, sairastanut syövän.

Mutta flunssa ei tartu. Tiedä häntä, miksi näin on.

Vierailija
15/33 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesetkö käsiä tarpeeksi usein? Itse en ole koskaan flunssassa. Olen tarkka puhtaudesta. Normaalipainoinen, sekasyöjä, stressiä on, mutta käyn esim. suihkussa heti, kun tulen kotiin ja vaihdan kotivaatteet päälle. Ja niin, se käsien ja myös ulko-oven kahvan pesu silloin tällöin.

Mielestäni pesen, mutta täytyy pyyhkiä ovenkahvoja useammin. Sairastun aina lasten kautta, niin kuin nytkin, vaikka yritin vältellä. Nopsasti yhteenvetona sanoisin että liikuntaa täytyy alkaa harrastamaan säännöllisesti, se vähentää myös stressiä. Ruokavaliokin on ihan prrsiillään stressin takia.

Ap

Vierailija
16/33 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön monivitamiineja, D-vitamiinia ja muitakin lisäravinteita. Syön paljon hedelmiä. Pesen usein käsiä. En tuppaa ihmisten läheisyyteen. Toivon totisesti, että säästyn räkätaudeilta, ei ole kymmeniin vuosiin ollut flunssaa kuin pari sen yritystä.

Vierailija
17/33 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N48, ei ylipainoa, harrastan paljon ulkoilua ja muuta liikuntaa. Sekasyöjä, mutta puoli kiloa kasviksia päivässä ei täyty, tuskin täyttyy edes viikossa. D-vitamiini, sinkki ja magnesium käytössä. En ole ikinä sairas, viimeksi oli kuumetta 15 vuotta sitten. Tietääkseni en ole sairastanut koronaa, ainakaan oireellista versiota.

Teen etätöitä (käyn yhtenä päivänä viikossa toimistolla), kädet pesen aina kun olen liikkunut julkisilla paikoilla.

Vierailija
18/33 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni pesen, mutta täytyy pyyhkiä ovenkahvoja useammin. Sairastun aina lasten kautta, niin kuin nytkin, vaikka yritin vältellä. Nopsasti yhteenvetona sanoisin että liikuntaa täytyy alkaa harrastamaan säännöllisesti, se vähentää myös stressiä. Ruokavaliokin on ihan prrsiillään stressin takia.

Ap

Lapsesi tarvitsevat paremman vastustuskyvyn, jos he tuovat aina pöpöjä kotiin. 

Vierailija
19/33 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen elämä, ei lapsia, ei julkisia kulkuneuvoja, liikuntaa ja vitamiineja. Pientä nuhaa joskus, ei aiheuta sairaspäiviä.

Vierailija
20/33 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista,milloin olisin ollut sairaana, siitä on niin kauan.  Elämäntapani eivät ole koskaan olleet terveelliset ja stressin määrä on ollut aina valtava. Työstressiä, mutta vieläkin enemmän henkilökohtaisen elämän stressiä, mikä ei edes ole muuttumassa parempaan.

Ruokavalioni on muuttunut pikkuhiljaa itsestään kasvispainotteisemmaksi, liha ei oikein maistu. Makeaa syön ja olen aina syönyt aivan liikaa, paha koukku. Ylipainoinen en ole kuitenkaan, vaikka en edes liiku. Oikeasti en liiku. Tupakoin. Alkoholia en käytä.

Elämäntapani ovat siis kaikkea muuta kuin terveelliset, olleet aina ja silti olen terve kuin pukki, mitä ihmettelen itsekin.

Juuri terveystarkastus, kaikki arvot normaaleja . Eihän tämä reilua ole; terveellisesti elänyt työkaverini sairastui juuri pitkäaikaissairauteen. Arvelen, että perimällä on elämäntapoja suurempi merkitys, ainakin omalla kohdallani. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan