Illan EUROVIISUJEN kisakatsomo!!! Kuka on suosikkisi?
Mun suosikki tähän astisista Norja. Vähän Josh Grobanin: You lift me up-tyylinen ihana biisi.
Kommentit (45)
Saksan biisi oli melkein kaikkein huonoin, aivan kamala!
Mutta suomalaisethan tykkää melankoliasta, eli se Israelin surkea virren veisuu oli kyllä kammottavaa, niiden kielikin kuulostaa niin kummalliselta.
Minä olen arvannut voittajan jo neljänä vuonna perättäin.
mutta se putosi jo semifinaalissa.
Toinen suosikki oli Kroatia, ja sekin putosi.
Jäljelle jäi sitten Serbia, josta pidin sitä enemmän mitä useammin sitä kuuntelin. Se oli niin hauska. Toinen suosikki oli Kreikka, reipas laulu ja tanssiryhmässä oli silmänruokaa. Kolmas suosikki oli Saksa, joka voittikin.
Ranskan laulukin oli kiva, kevyt ja hyväntuulinen. Belgian laulu oli vakavampi mutta hyvä myös.
En tajua, mitä ihmiset kuulivat Israelin ja Norjan lauluissa. Kummatkin olivat mielestäni raskaita, laahaavia, mahtipontisia ja tylsiä. Heprea tosin kuulostaa kivalta, mutta sekään ei pelastanut vaikutelmaa.
En tajua, mitä ihmiset kuulivat Israelin ja Norjan lauluissa. Kummatkin olivat mielestäni raskaita, laahaavia, mahtipontisia ja tylsiä. Heprea tosin kuulostaa kivalta, mutta sekään ei pelastanut vaikutelmaa.
En osaa sanoa mikä siinä oli hienoa. Ennakkoon se oli yksi suurimmista suosikeistani, mutta livenä vähän lässähti. Israelin finaalin esitys sai aikaisiksi kylmät väreet ja vielä esikatseluissakin pysäytti. Olen pitänyt monista Israelin balladeista, en tiedä mikä siellä on.
Norja taas oli limaista, muovista, ällöä siirappia. Ei näitä kahta voi verrata toisiinsa. :)
Ei minulla yleensäkään ole mitään järjellistä selitystä näihin, jotkut vaan tuntuu hyviltä. Eilen parhaimmat oli Islanti, Kreikka ja Turkki, joista kukaan ei ennakkoon ollut kuin hyvä. Kenenkään niistä en kuitenkaan tahtonut voittavan, niin Saksa oli paras vaihtoehto ja sitä äänestinkin. :)
Israelin biisi oli mahtava balladi, jonka laulaja esitti koko sydämellään. Norjan biisi oli superimelä, jonka laulaja esitti huonosti, johtuikohan jännittämisestä?
Voittaja Saksan biisi oli teinihuttua, siinä ei ollut melodiaa, laulaja lauloi huonosti englantia, ei ollut hyvä laulajakaan ja heilui lavalla sekavasti. Hoh-hoi-jaa.
Espanjan kappale oli aivan ihana poikkeus illan tarjonnassa.
Sillä on seitsemän euroviisuvoittoa.