Vieläkö joku haluaa pitää lapsen sukupuolen salassa ennen syntymää?
Siinähän on vaarana, että kaikki menee pieleen, lastenhuone pitää sisustaa, vauvan tekstiilit ja vaatteet hankkia, nimen valitsemiseen saattaa helposti vierähtää puoli vuotta, uudet vaunut, kaukalo ja turvaistuin pitää hankkia, samoin kuin auto, miten tiedätte sopivat kuosit?
Samoin kaikki nimiäisiin liittyvä tulee silloin liian nopeasti.
Ettekö halua, että lapsellanne on kaikki täydellistä vaan teette hutaisten miten sattuu?
Kommentit (36)
Heille sanottiin ultrassa etta juu, ihan selvasti molemmat poikia. Kaikki oli sitten valmiiksi hankittuna tuplasti sinisena, nimia myoten.
Ja mitas tapahtui- ensimmainen kaksosista oli tytto.
"Niinpä. Me jouduttiin vaihtamaan asuntoa ja mökkiäkin kun vauva oli väärän värinen"
kenenenkään kolmen sukupuolta. Pelkäsin ultrissa, että jos vahongossa erotan itse sukupuolen.
Yllätys on palkinto synnytyksestä!
Niinpä. Me jouduttiin vaihtamaan asuntoa ja mökkiäkin kun vauva oli väärän värinen.
Kaverin sukulaiset suuttuivat kun kaveri sanoi että ei halua tietää sukupuolta. o.O Ihme nipottajia.
Itse en halunnut tietää sukupuolta ultran kautta. Alusta asti oli kuitenkin vahva tunne että poika tulee ja niin tulikin.
Ja vaikka muuten sitä ultrakuvaa katselinkin, en kyllä näin maallikkona siitä vehkeitä nähnyt. Ei se kuva kyllä niin tarkka ole.
Huonetta ei sisustettu juurikaan ennen vauvan syntymää: ostettiin vaan huonekalut ja tekstiilit olis menny kummallekin. Vaunujen ja kaukalonkin saa muun värisenä kuin sinisenä tai punaisena. En ymmärrä, miksi pitäisi hankkia auto tai turvaistuin. Mietittiin nimi molemmille valmiiksi.
Ja kun se sukupuolitieto ei ole koskaan 100 %, niin eihän perusteella kannata alkaa ostaa v.punasta tai v.sinistä. Siinähän vasta mettään mentäs.
Juu, ei haluttu tietää ja silti kaikki oli viimeisen päälle :-) Vaunut ja kaukalot mustaa/harmaata, huone valkeaa ja beigeä. Vaatteet tyylikkäistä samoja värisävyjä, lahjaksi tuli sitten roppakaupalla "sukupuolenmukaista" väriä...jos se jotenkin tärkeä asia on.
Mutta en tehdäkseni mitään ap:n mainitsemista asioista (no, vaatteita toki ostettiin) vaan ihan vaan siksi että minusta on ollut mukava tietää. Kyllä mun tutuissa on sellaisia jotka eivät halunneet tietää.
Ettekö halua, että lapsellanne on kaikki täydellistä vaan teette hutaisten miten sattuu?
että vanhemmat odottavat innolla ja rakastavat? Tehdäänkö LS-ilmoja nykyään jo sen takia, että piltin turvakaukalossa on väärän sukupuolen kuosi, vai mitä tässä nyt haetaan? Odottavatko vanhemmat ensisijaisesti sukupuolta?
Mutta siltä varalta ettei ole niin onko ap ajatellut miten toimisi jos lapsi olisi vammainen, tai syntyisi keskosena, tai jotain muuta ennustamatonta? Tai entä jos sp ennuste menisikin vikaan?
emme me ainakaan halunneet tietää. Kun nuo kaikki jutut täytyy kuitenkin hommata, ja huone oli sillä hetkellä vuokrahuone joten sitä ei alettu sisustaa, kun vasta etsittiin omaa. Kaukalo ja vaunut olivat valmiina, neutraalein värein. Ja äitiyspakkausvaatteita ajateltiin käyttää aluksi. Niin käytettiinkin. Ei se vauva ekoina viikkoina kovasti tavaraa tarvitse, sukupuoli on mukava yllätys synnytyksessä.
Olen halunnut tietää sukupuolen joka kerralla
ollut joka kerta se mikä on luvattu?
Koska mä olen kuullut montakin tapausta, jossa on ollutkin eri sukupuolta mitä on sanottu ja luvattu..
vaikka molemmilla kerroilla kyllä oli vahva intuitiivinen aavistus (joka osui oikeaan). Mutta en halunnut varmistaa sukupuolta, koska halusin muutenkin olla raskaana ja synnyttää kuten naiset ovat vuosisatoja jo tehneet - tietämättä sukupuolta, keskittyen vauvaan eikä tulevien vaunujen kuosin mietiskelyyn. Synnyttääkin halusin ehdottomasti alakautta (toki sillä varauksella, että jos se olisi ollut hengenvaarallista minulle tai vauvalle, olisi menty sektioon).
Mukavasti on molemmille vaatetta riittänyt, vaikka sukupuoli varmistuikin vasta syntymän jälkeen, eikä kumpikaan ole protestoinut väärän värisistä vaunuista, turvakaukaloista, vaatteista, lastenhuoneesta tai vastaavasta, vaikka molemmilla oli samat vaunut, turvakaukalot, ensimmäiset pari kk samat vaatteet, ja lapset ovat eri sukupuolta keskenään. No, lastenhuoneen seinien väristä tuli isommalta vähän protestia, kun tässä hiljattain sen maalasin. 5v tyttö olisi halunnut vaaleanpunaisen huoneen, mutta ilmoitin maalaavani sen keltaiseksi (oli aiemmin valkoinen).
Eräälle ystävälleni kävi niin, että sukupuolesta annettu tieto raskausaikana oli väärä. Hän oli kyllä itse arvellut odottavansa eri sukupuolta kuin mitä ultraa tulkinnut lääkäri ilmoitti, mutta luotti sitten tähän arveluun ja osti vaunut, vaatteita sun muuta tavaraa tähän "tietoon" perustuen, sisusti lastenhuoneen sen mukaan ja kertoi vanhemmille lapsilleen, kumpaa sukupuolta vauva on. No, synnytyksessä kävi sitten ilmi, että ystäväni oma arvelu olikin oikea, ultran pohjalta annettu tieto väärä... Kyllä ystäväni jokusen hetken joutui miettimään, voiko käyttää "väärän" sukupuolen mukaan hankittuja varusteita, etenkään niitä kaikkein eniten ääripäästä ostettuja vaatteita.
pitää salassa. Ihana se "yllätys".
eikö siinä, jos sen sukupuolen kysyy etukäteen ole nimenomaan vaarana, että kaikki menee pieleen. Kaikki vaatteet onkin vaaleanpunaisia, vaikka pojanjässikkä sieltä putkahtikin. Ja mikäs meidän Emma Katriinalle laitetaankaan nimeksi, kun sitä on jo puoli vuotta makusteltu.
Siinähän on vaarana, että kaikki menee pieleen, lastenhuone pitää sisustaa, vauvan tekstiilit ja vaatteet hankkia, nimen valitsemiseen saattaa helposti vierähtää puoli vuotta, uudet vaunut, kaukalo ja turvaistuin pitää hankkia, samoin kuin auto, miten tiedätte sopivat kuosit? Samoin kaikki nimiäisiin liittyvä tulee silloin liian nopeasti. Ettekö halua, että lapsellanne on kaikki täydellistä vaan teette hutaisten miten sattuu?
Tyttö ja poika on jo ja vaikka mitä rekvisiittaa jne. Mennään ihan samoin kuin aikaisemminkin, otetaan vastaan lapsi, oli sitten sukupuoli mikä tahansa, loppu järjestyy itsestään.
ennenvanhaan (hama keskiaika) vaaleanpunainen oli pikkupoikien väri, koskapa punainen vahvana värinä oli miesten väri. Ja vaa.pun. miellettiin sen "pikkuserkuksi". Tytöt puettiin vaaleansiniseen "heikompaan" väriin. Että siinäs teille ketkä väreistä intoilette. Vaaleanpunainen tyttöjen värinä lanseerattiin joskus 50-luvulla amerikkalaisissa naistenlehdissä.
ennenvanhaan (hama keskiaika) vaaleanpunainen oli pikkupoikien väri, koskapa punainen vahvana värinä oli miesten väri. Ja vaa.pun. miellettiin sen "pikkuserkuksi". Tytöt puettiin vaaleansiniseen "heikompaan" väriin. Että siinäs teille ketkä väreistä intoilette. Vaaleanpunainen tyttöjen värinä lanseerattiin joskus 50-luvulla amerikkalaisissa naistenlehdissä.
näin, mutta mun käsityksen mukaan suurimmalla osalla lapsista ei ollut tyttöjen ja poikien vaatteita aika moneen ensimmäiseen elinvuoteen. Samanlaisiin kolttuihin puettiin kaikki. Ja tää on ollut aika yleinen käytäntö pitkälle viime vuosisadalle.
meillä ei muutenkaan ole tapana värittää elämäämme ja tavaroitamme kenenkään sukupuolen mukaan.