Rakastuin toiseen mieheen ja petin aviomiestäni, miten tästä yli?
Mieheni on valmis antamaan anteeksi, mutten tiedä miten itse pääsisin syyllisyydestä ja ihastumisesta eroon. Olen todella masentunut eikä olisi yhtään voimia jatkaa tätä avioliittoa. Toisaalta minulla on todella hyvä aviomies ja pelottaa ajatus hänenkin menettämisestä ja satuttamisesta. Lapsia ei ole.
Miten tästä eteenpäin...onko saman kokeneita?
Kommentit (29)
ja suhteemme on ollut hyvä, viimeiset pari vuotta on ollut muutamalla saralla vaikeampaa. Olemme halunneet elämältä hyvin eri asioita ja monella tapaa se on erottanut meitä toisistamme. Minusta on tunut, ettei mieheni ymmärrä minua, olen yrittänyt kyllä puhua hänelle tuntemuksistani.
Nyt kuitenkin kun jäin kiinni sivusuhteestani, mieheni on tajunnut olleensa epäreilu minua kohtaan. Ja on valmis satsaamaan täysillä suhteeseemme. Minä taas olen tyhmänä jo rakentanut haaveita tuon toisen miehen suhteen ja on todella vaikeaa päästää irti ja taas keskityä tähän avioliittooni, jonka mielessäni kuvittelin jo päättyneeksi.
ap
TIEDÄN olevani syyllinen pettämiseen, johan kerroin potevani kovaa syyllisyyttä, josta on vaikea päästä yli. Rakastan tätä toista miestä, mutta myös aviomieheni on minulle monella tapaa paljon tärkeämpi. Olemme kokeneet paljon yhdessä ja olemme olleet onnellisia, viime aikoja lukuunottamatta.
Minun on siis todella vaikeaa unohtaa tätä toista miestä ja vaikeaa antaa itselleni anteeksi, että olen pettänyt ja satuttanut aviomiestäni. Siksi tuntuisi helpommalta antaa periksi. En tiedä miten jaksaisin käsitellä tätä asiaa täysin rehelliseltä pohjalta mieheni kanssa ja taistella takaisin luottamuksen, vaikka anteeksi onkin jo annettu.
ap
Miehen kanssa oltu yhdessä n.8vuotta, erottu muutamat kerrat ja palattu yhteen. Viimeksi neljä vuotta sitten kun aloin esikoista odottamaan. Kaksi lasta tällä hetkellä. Luottamus mieheen oikeastaan mennyt yli kuusi vuotta sitten, mutta jotenkin ei vaan koskaan saatu lopullisesti erottua. Hiljaksiin alkuvuodesta huomaamattani ihastuin erääseen mieheen, jota kuvittelin ajattelevani vaan kaverina. Koitettiin jossain vaiheessa lopettaa alkava juttu, muttei se oikein onnistunut missään vaiheessa, kummaltakaan. Pettämisestä kerroin nykyiselle heti kun se oli tapahtunut. Pahinta kai on se, etten itse tunne edes syyllisyyttä. Tunteet omaa miestä kohtaan on olleet jonkin aikaa ihan nollilla, lasten takia koittanut pitää jonkinlaista järkeä päässä, mutta.. Ihan järjetön koko juttu. Tuntuisi pahalta hajoittaa lapsilta perhe, mutta onko hyvä kasvaa ympäristössä, kun kumpikaan vanhemmista ei luota toiseen. Oma luottamus miestä kohtaan ei ole palautunut kuuden vuoden aikana. Jollei tässä tilanteessa olisi lapsia, olisin jo lähtenyt.
Ihastuin myös toiseen mieheen ja petin omaani. Mieheni oli valmis antamaan anteeksi, ihmettelin miten se antoi anteeksi niin "helposti" ja halusi todella jatka kanssani eteenpäin...Yhdessä jatkettiin eteenpäin...vuoden päästä minun tunnustuksestani hän tunnusti viimein minulle, että oli jokunen vuosi sitten kännissä pettänyt minua...tämän uutisen sulatteleminen olikin minulle itselleni yllättävän vaikeaa.
Kadun omaa tekoani kovasti mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi.
ettei miehellä ole oma lehmä ojassa. Mies ei ole varmasti pettänyt, tai siis niin varmasti kun nyt kukaan voi toisesta olla. Minusta tosiaan tuntuu, että mies on vaan kokenut todellisen "herätyksen", kun huomasi olevansa menettämässä minut.
Mutta kyllä minuakin rehellisesti sanottuna ihmetyttää se, että mies on valmis antamaan anteeksi ja on tosiaan osannut mennä itseensä tässä asiassa, vaikka lopulta se olinkin minä, joka petti.
ap
Entäs kun siihen toiseen ihastuu eikä voi unohtaa?
Ja miestä on vaikea jättää kun rakastaa.
Jätin miehen. Kehtasi vielä sanoa, että antoi minulle anteeksi. En ollut missään vaiheessa pyytänyt anteeksi, enkä katunut mitään. Jotain itsekunnoitusta sentään olisi häneltäkin toivonut. Minulla oli sentään sen verran selkärankaa, että en katunut. Miksi katuisin jotain minkä tietoisesti tein, en ole mikään ameeba. En minä vain kompastu munaan ja vahingossa petä. Olen mulkvisti.
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun siihen toiseen ihastuu eikä voi unohtaa?
Ja miestä on vaikea jättää kun rakastaa.
Kiva kun nostit vain kymmenen vuotta vanhan ketjun.
Vai mieskö sut patisti toisen miehen sänkyyn_???
Turha syyllistää miestä et ku oli semmonen ja tämmönen niin se ajoimut toisen miehen sänkyyn.Oisit eronnu miehestäs jos oli niin semmonen ja tämmönen mies...
SÄ OLET PETTÄJÄ JA SYYLLINEN ei miehes!!!