Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko tiukkapipo, kun en hyväksy

Vierailija
29.05.2010 |

isien ja äitien viinalla läträämistä? Kauhulla olen seurannut joidenkin viikonloppuriekkumista, eikä aina tarvitse edes olla viikonloppu! Sääliksi käy lapsia, jotka joutuvat toistuvasti näkemään jomman kumman, tai molemmat vanhempansa humalassa. Olipa lapsi minkä ikäinen tahansa. Miksi tehdä lapsia, jos ei halua antaa heille turvallista kotia. Jotkut vielä oikein retostelevat jälkikäteen ryyppyreissuillaan ja miten kännissä sitä tulikaan taas oltua.

Itse alkoholistiperheessä kasvaneena tiedän miltä se lapsesta tuntuu. Eikö tosiaan osata asettua lapsen asemaan?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset ovat muualla, niin sama kai se on kuinka päissään sitä on.

Meillä otetaan myös lapsen aikana, mutta ei mitään perskännejä.

En halua tehdä alkoholista mitään mörköäkään.

Ja olen myös alkoholistiperheessä kasvanut.

Vierailija
2/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuppiin. sitä kun voi käyttää niin monella tavalla. pahasti väärin tai sitten jopa oikein.

sulla on oikeus olla järkyttynyt, mutta eiköhän se riitä, että tarjoat omalle perheelles hyvän ympäristön, anna muiden elää omaa elämäänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos nuokin kiellät, olet mielestäni tiukkapipo. Kunnon kännäilyjä en minäkään lasten seurassa suosi.

Vierailija
4/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysymys on tosiaan siitä, että lasten aikana vedellään perseetolalle. Lasten ei tarvitse humalaista ihmistä nähdä. Mutta äidillä ja isällä on toki oikeus ryyppäillä jos lapsilla on turvallinen hoitaja.

Vierailija
5/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole mielestäni tiukkapipo. Itse en ole koskaan nähnyt vanhempiani humalassa. Kun olin nuorempi isäni saattoi ottaa yhden tai kaksi juhannuksena, mutta ei sen kummempaa. Äitini taas biletti enemmän omassa nuoruudessaan enkä muista hänenkään juoneen. Hyvä niin. En kuitenkaan pahastu jos jotkut juovat silloin tällöin kunhan eivät kotona eivätkä lasten nähden. Se on sitten eri asia jos juodaan vaikka viiniä lapsen kanssa kun tämä on aikuinen. En hyväksyisi sellaista, että mies kaljoittelesi joka päivä. Onneksi tuo kihlattu ei mielellään juokaan mitään niin tulevilla lapsilla on hyvät oltavat.

Vierailija
6/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kotona ei ole mallia alkoholin nauttimiseen he ryyppäävät itsensä teineinä oksennukseen. Kotona pitää opettaa että alkoholia voi nauttia ja nautitaan kohtuudella, ei niin paljon että oksennellaan ympäri toria. Käytöstavat kunniaan. Ja jos silti oksettaa niin oksentaa muovipussiin.

Vierailija
7/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin vielä, että juhlatilaisuus tai tuttavan luona vierailu viinin tai shampanjan kera on eri asia. Silloin lapset oppivat, että saa ottaa vähän hyvässä seurassa tai juhlassa.

Vierailija
8/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 ja 9 oli siis sama

Vierailija
9/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ottaa itsekin, vaikka lasten ollessa pieniä en halunnut heidän haistavan alkoholia hengityksestäni. Olen yrittänyt päästä tästä yli ja ajatella niin kuin monet kommentoivat, ettei alkoholin käytöstä saa peikkoakaan tehdä. Aloitukseni taustalla on ärsyyntyminen ihmisiin, joiden tiedän estoitta kännäävän vaikka lapsensa joutuvat humalan tai vähintään sen kauhean krapulan näkemään. En haluaisi lapsieni näkevän minua krapulaisenakaan.

t. ap

Vierailija
10/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ottaa itsekin, vaikka lasten ollessa pieniä en halunnut heidän haistavan alkoholia hengityksestäni. Olen yrittänyt päästä tästä yli ja ajatella niin kuin monet kommentoivat, ettei alkoholin käytöstä saa peikkoakaan tehdä. Aloitukseni taustalla on ärsyyntyminen ihmisiin, joiden tiedän estoitta kännäävän vaikka lapsensa joutuvat humalan tai vähintään sen kauhean krapulan näkemään. En haluaisi lapsieni näkevän minua krapulaisenakaan.

t. ap

jurrissa kotona lasten nähden. Tietysti niitä on, mutta kaipa siellä on ongelmaa sitten muutenkin.

Vierailija
11/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun lapsuuden kotonani alkoholia ei nautittu kuin kerran kesässä ruotsinristeilyn jälkeen, kaikki siis kaikki 10v kakarat ja 80v mummo maistelivat Madeiraa maitolasista fingerporillisen.

Minun kotonani on fiinisti juotu viiniä ja tilkka konjakkia kaffen kanssa, joskus oltu pikku hilrakassa kun pennut on petissä.

Toinen teineistä voi maistaa tipan siideriä ja toinen vetää perskännin ja oksentelee luultavasti ympäri toreja, toinen teini on 18v ja toinen 19v, kumpikaan ei enää asu kotona, siis en voi heitä enää vahtia, tämä niille jotka kauhistelevat kasvatustani.

Vierailija
12/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

14

Vierailija
13/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyssä tai oltaisiin raivoraittiita, niin ei tarvita kuin kaveripiirin yllytystä ja kokeilunhalua (sitä yleensä murrosikäisellä riittää) niin kyllä ne sitä alkoholia kokeilee. Turha kuvitella murkun pitävän vanhempiaan niin ukko ylijumalana, että tekevät kaiken samaten perässä.

Vierailija
14/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiukkapipo. Meillä ei olla absolutisteja, mutta lasten aikana ei alkoholia käytetä. Noh jouluna juo osa lasin viiniä, mutta minä tai mieheni aina vesiselvänä.

Vierailija
15/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kotona ei ole mallia alkoholin nauttimiseen he ryyppäävät itsensä teineinä oksennukseen. Kotona pitää opettaa että alkoholia voi nauttia ja nautitaan kohtuudella, ei niin paljon että oksennellaan ympäri toria. Käytöstavat kunniaan. Ja jos silti oksettaa niin oksentaa muovipussiin.

Ja kyllä juon viiniä. En kännää himassa, mutta juon kyllä 2-3 lasia viiniä, kun lapsi nukkumassa.

Vierailija
16/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja MITEN se vaikuttaa.

Itse tosiaan olen sinänsä alkoholistiperheestä. Vanhempani erosivat kun olin 2v. ja asuin äidin kanssa. Äitini käyttää hyvin vähän alkoholia. Taisin nähdä hänet humalassa ensimmäistä kertaa lähempänä aikuisikääni. Isäni on tissuttelija ja humalassa hihittelijä, harvoin perseet olalla. Isäpuoleni oli taas väkivaltainen alkoholisti.

Sisarussarjastamme yksi on absolutisti, kaksi on käyttänyt nuoruudessaan railakkaasti alkoholia mutta myöhemmin kohtuudella, ja yksi käyttää hyvin vähän.

Mieheni vanhemmilla on taas ollut varsin tiukka suhtautuminen alkoholiin. Kännejä ei suvaita. Viiniä voi juoda pari lasia juhlatilanteissa.

Mieheni on lähestulkoon ollut alkoholisti (tavatessamme suhtautuminen alkoholiin jo normia eikä alkoholi ole perheessämme ongelma).

Miehen siskokin on ollut ongelmakäyttäjä, nyttemmin absolutisti.

Ei se niin helppoa ole. Eikä varsinkaan mustavalkoista.

Vierailija
17/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tekisit lastensuojeluun ilmotuksen jos lapsilla on alkoholistvanhemmat, lapset paikalla kun dokaavat ja juominen karkaa myös viikolle.

Vierailija
18/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä munkin mielestä aikuisten ihmisten kännääminen ja sillä retostelu ovat ällöttäviä asioita, vaikka olen 21 -vuotias ja vielä "bileiässä".

ymmärrän jos otta illalla pari siideriä tai kaljaa, mutta ei joka ilta, ymmärrän myös, jos varta vasten lähtee ulos juhlimaan ja siellä juo, mutta aamulla kuitenkin pystyy olemaan lasten kanssa normaalisti.

sitä en ymmärrä, että kotona lasten nähden juodaan itsensä ympärikänniin, hyi. Minkälaista mallia siinä muka annetaan alkoholinkäytöstä.

Vierailija
19/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meidän elämään on ainakin kuulunut kiinteästi vappujuhlia, uuden vuoden juhlia, tasavuosisynttäreitä, tupareita ja vaikka sun mitä juhlia, eikä ne mitään kahvikekkereitä ole aina olleet, vaikka lapsia on talossa ollut jo 20 vuotta. Itse en ymmärrän ollenkaan noita kommentteja, että "en ota lasten aikana". Mikä se on se lasten aika? Meillä ainakin lapsia asuu kotona yhteensä joku 30 vuotta. Vai tuupataanko ne lapset jonnekin naapuriin joka ikisen olutpullollisen ajaksi? Kyllä teinit jo vanhempien piilojuomista ihmettelee.

Vierailija
20/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se johtuu ihan yksinkertaisesti siitä, että "käyn ulkona" n. kerran vuodessa ja sitten tosiaan lähden kotoa jonnekin sillä kertaa, sekä ystävien luona aloitellaan tai otan vasta ravintolassa jotakin. En juo mitään saunaoluita enkä siidereitä eli täysin nollalinja muuten, tästä siis johtuu ettei meidän lapset ole koskaan nähnyt mua juomassa mitään alkoholipitoista. Tosin ollaa oltu esim. jouluja ja juhannuksia paikoissa joissa muut ihmiset on alkoholia nauttineet, tosin niin sivistyneesti ettei sitä edes käytöksestä tai mistään ole huomannut juurikaan heidän ottaneen viiniä tms. ruuan seurana. En veisi lapsiani mihinkään missä heidän tarvisi katsella oikeasti humalassa olevia ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi