Tuttavaperhe ei sitten voinut tinkiä elintasostaan - talo meni ulosotossa alta!
Viimeiseen saakka piti shoppailla, matkustella ja syödä kalliisti ulkona. Jos olisivat tajunneet vähän tinkiä siinä vaiheessa kun mies jäi työttömäksi niin tuskin olisivat tässä. Että ihmiset osaa joskus olla.........
Kommentit (12)
Itsellänikin kaksi tuttavaperhettä ihan lyhyen ajan sisällä ilmoittivat että joutuvat luopumaan talostaan, ja muuttamaan pieneen kerrostaloasuntoon. Heistä ei olisi MILLÄÄN voinut ulospäin nähdä, että on tiukkaa! Nimenomaan molemmat reissanneet tosi paljon (useampi matka vuoden sisään), shoppailleet ihan hervottomasti (pienempiä ostoksia kuten lastenvaatteita viikottain, mutta myös kalliimpaa - huonekaluja ym. ja tehneet kalliita remontteja ilman "todellista tarvetta") ja eläneet muutenkin "leveästi".
Olin aivan ihmeissäni, kun kuulin että nyt sitten ei ole enää mahdollista pärjätä lainojen kanssa... Siis oikeasti tosi sääli, että joutuvat ihanista taloistaan luopumaan. Mutta kun itse on nimenomaan sellainen hyvin harkitsevainen talousasioissa, ja tosi tarkkana siitä mihin ja miten rahojaan käyttää - ei voi kuin ihmetellä. Oikeasti ihmetellä.
Itsellänikin kaksi tuttavaperhettä ihan lyhyen ajan sisällä ilmoittivat että joutuvat luopumaan talostaan, ja muuttamaan pieneen kerrostaloasuntoon. Heistä ei olisi MILLÄÄN voinut ulospäin nähdä, että on tiukkaa! Nimenomaan molemmat reissanneet tosi paljon (useampi matka vuoden sisään), shoppailleet ihan hervottomasti (pienempiä ostoksia kuten lastenvaatteita viikottain, mutta myös kalliimpaa - huonekaluja ym. ja tehneet kalliita remontteja ilman "todellista tarvetta") ja eläneet muutenkin "leveästi".
Olin aivan ihmeissäni, kun kuulin että nyt sitten ei ole enää mahdollista pärjätä lainojen kanssa... Siis oikeasti tosi sääli, että joutuvat ihanista taloistaan luopumaan. Mutta kun itse on nimenomaan sellainen hyvin harkitsevainen talousasioissa, ja tosi tarkkana siitä mihin ja miten rahojaan käyttää - ei voi kuin ihmetellä. Oikeasti ihmetellä.
No se nyt tuskin on mikään ihme kun ottaa huomioon tämän palstan luonteen.
koska oli velkoja ulosotossa? Noilla asioilla kun on ISO ero...! Jälkimmäisessä talo myydään itse koska pitää maksaa velat, ensimmäisessä on menty niin pitkälle että joku muu (ulosotto) ottaa tilanteen haltuun. HARVA menee noin pitkälle, yleensä itse myydään talo jotta saadaan ulosotossa olevat velat kuitattua.
Niin ja kannattaa muistaa sekin, että ehkä heidän ei tarvitse luopua elintasostaan vaikka työttömyyttä on. Voivat ehkä jatkaa suht samanlaista elämää, luopuvat vaan omistusasunnosta ja muutavat ASO:n tai vuokra-asuntoon, olettettavaa on että jäävät voitolle asunnon myynnistä...?
Itsekin joskus höylään luottokorttini tappiin etukäteen, HUOM: vain silloin jos tiedän varmaksi että on töistä tulossa bonuksia ---> ihan sama jos shoppailen esim. marraskuussa luoton tappiin kun sen voin joulukuussa kuitata bonuksilla pois. Ehkä tuttusi tekevät samaa, antaa mennä ja eletään kunnolla nyt, sitten kun asunto on myyty ollaan kuitenkin vielä voiton puolella?
Kirjoitin mielestäni ihan selvästi, että on sääli että menettävät ihanan kotinsa. Ovat meidän ystäviä, en ikinä haluaisi heille mitään pahaa.
Mutta tiedätkö. Me ihmiset ollaan erilaisia. Sinä et ehkä osaa ihmetellä kuin vahingoniloisesti. Minulta se luonnistuu muutenkin.
Meidät on epäilemättä kasvatettu eri tavalla, itse olen ihminen joka ensin säästää ja sitten kuluttaa, en velaksi haluaisi mitään ostaa. Tämä on ihan kotoa opittua. Monilla on muut tavat. Mutta sitä ihmettelen, miksei niitä tapoja muuteta siinä vaiheessa kun huomataan että tilanne alkaa lähteä lapasesta?
- nro 5(?)
Ja lisää vahingoniloisia ihmettelijöitä.
En tiedä tarkempia yksityiskohtia. Näytti kyllä ottavan koville. Jännää sinänsä, etteivät etukäteen voineet mitään aavistaa? Jos olisi edes vähän tilien saldoa seuraillut niin...
t. ap
Kirjoitin mielestäni ihan selvästi, että on sääli että menettävät ihanan kotinsa. Ovat meidän ystäviä, en ikinä haluaisi heille mitään pahaa.
Mutta tiedätkö. Me ihmiset ollaan erilaisia. Sinä et ehkä osaa ihmetellä kuin vahingoniloisesti. Minulta se luonnistuu muutenkin.
Meidät on epäilemättä kasvatettu eri tavalla, itse olen ihminen joka ensin säästää ja sitten kuluttaa, en velaksi haluaisi mitään ostaa. Tämä on ihan kotoa opittua. Monilla on muut tavat. Mutta sitä ihmettelen, miksei niitä tapoja muuteta siinä vaiheessa kun huomataan että tilanne alkaa lähteä lapasesta?- nro 5(?)
Ja lisää vahingoniloisia ihmettelijöitä.
Tämä on näitä av:n kuolemattomia ja ah niin tyhjentäviä kommentteja. Kas kun et kirjoittanut siitä koirasta ja kalikasta johon se kalahtaa...
Hohhoijaa. Ei kuule kolahtanut. Koska en kirjoittanut kommenttiani pahalla. Yritä kestää ajatus siitä, että me ollaan erilaisia. Itse ehkä olet katkeroitunut ja sulla on syytä ajatella ystävistäsi pahaa. Minulla ei.
-5
Jos tekee mieli vierasta reikää niin sitten jynssätään vierasta reikää. Jos tekee mieli shoppailla niin sitten shoppaillaan. Elämä on tässä ja nyt. Hetkessä.
jotka ostavat ulosmitatun talon- varsinkin jos sen saa edullisesti. t. kaksi ulosottotaloa ostanut
Lähinnä ärsyttää.