Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä muulla EI ole kesämökkiä? Mitä teette kesällä

Vierailija
28.05.2010 |

lomailun suhteen, onko teillä jokin muu piilopaikka kiirettä pakoon?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattiliitoilla on edullisia, hyvin varusteltuja mökkejä.

Vierailija
22/38 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tule, vaikka mies sellaisesta välillä puhuukin. Meillä ei juuri vietetä kesälomia eli ei sinne juuri ehdittäisi menemään. Ja se mitä aikaa on menee tämän talon ja pihan hoitoon, ei ikinä ehdittäisi hoitaa kahta paikkaa. Ja itse inhoan mökillä oloa jos mökki on jossain korvessa joten olen tähän tilanteeseen hyvin tyytyväinen. Ehkä hankimme isomman veneen mihin mahdumme kaikki yöpymään jossain vaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan en nauti siitä, että saan mennä kosteaan kämppään ja alkaa aina ensimmäisenä huolehtimaan puiden kantamisesta, veden kantamisesta, siitä joko lapsi kerkes rantaan hukkumaan tai tulitikkujen kanssa polttamaan koko paikan, en haluais alkaa ensimmäisenä ajanmaan nurmikkoa enkä halua tiskata käsin jne. Ja toisaalta, sitten kun noi kaikki puuhat on saatu tehtyä, mä istun terassilla ja mietin että onpa tylsää. Mitä mä tekisin? Mitä tekemistä lapselle keksis? Saako täältä jo lähteä?

Kaupungissa on niin paljon mukavampaa. Luontohetkiä saa sillä että nousee aikaisin ja tekee pyöräretken jonnekin luontopolulle tai järven rantaan. Ja muuta mä en mökiltä kaipaakaan. En mä siellä ole mitenkään vapaa arjen askareista vaan päin vasotin vieläkin sidotumpi siihen mökkiin ja sisätiloihin kuin kaupungissa.

Vierailija
24/38 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihaan sydämestäni mökkielämää, käymme ehkä kerran viiteen vuoteen vanhempieni mökillä ja silloinkin haluan koko ajan sivistyksen pariin. Mies ja lapset viihtyisi kyllä.

Meillä on okt ja iso oma piha joten vapaa-aika sujuu sen parissa. Lomaa pidän vain 1-2 viikkoa vuodessa ja silloin lähdemme aina ulkomaille.

Vierailija
25/38 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks sedän mökki on, missä voitais käydä. Mutta sinne on kuuden tunnin ajomatka, joten ollaan käyty siellä kerran ennen lasten syntymää.

Mutta me tehdäänkin kesällä lähinnä töitä. Pidetään vain joitain vapaapäiviä, että käydään vaikka huvipuistossa tai jossain muualla retkellä. Pidemmät lomat me pidetään talvella. Silloin matkustellaan.

Musta olisi kyllä kiva pitää lomaa ihan kotona vaan. Mutta mies ei osaa kotona irtautua töistä, joten käytännössä se ei pidä vapaata kuin silloin, kun ollaan reissussa.

Vierailija
26/38 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatamme hypätä bussiin ja junaan ja ajella Helsinkiin (pääkaupunkiseudulla asutaan) ja viettää siellä kiva päivä.

Lähdemme kotipihaa kauemmaksi, pyöräretkille, bussilla uudenlaiseen leikkipuistoon toiselle puolelle kaupunkia, ruokimme ankkoja, käymme eväsretkellä ja lentokentän laidalla katsomassa lentokoneita.

Perheen yhteistä aikaa jossain muualla kuin kotona - ei tarvitse katsella tiski- ja pyykkivuoria. ;)

Ja kännykät äänettömälle.

Vierailija
27/38 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on iso vene, jolla tehdään kesäisin noin 3-4 viikon reissu sekä pienempiä viikonloppureissuja.

Vierailija
28/38 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös vene jolla tehdä reissuja, isommalla vesistöllä tosin

Vierailija
29/38 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljoa mökkiä kaipaile. Eli emme omista.

Vierailija
30/38 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekään ei tunneta ketään jolla olisi mökki. Me tehdään retkiä lähiympäristöön ja saaristoon jalan, polkupyörällä, junalla, laivalla ja autolla. Uimarannallakin käydään tietenkin. Lisäksi tehdään usein joku pieni ulkomaanreissu, usein katsomaan tuttuja Englantiin.

Tekemisen puutetta ei ole koskaan ollut ja on ihanaa nukkua kunnolla omassa sängyssä.

Vierailija
31/38 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten viikonloppureissuja. Lisäksi kummankin vanhemmilla on mökit, jonne on vapaa pääsy. Emme vaan aina ehdi olla kuin muutaman yön. Toinen mökeistä joen, toinen järven rannalla. Omassa omakotitalossakin kiva lomailla aina muutaman päivän kerrallaan reissujen välissä. Lomaa kummallakin 9 vk.

Vierailija
32/38 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei edes ole juurikaan yhteistä lomaa, kun kaikki palaa hoitopaikan pitkään kesälomaan ja erilaisiin kehityspäiviin sun muihin arkivapaisiin.

Päivystämme siis kesät vuorotellen kotona lasten kanssa, toisen ollessa töissä.

Vierailija
33/38 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälomasta 1 viikko menee aina reissussa.

Loput 3 viikkoa ollaan pääasiassa kotona, välillä käydään esim. mummolassa, tehdään päiväretkiä lähiseuduille, käydään uimassa tai mitä milloinkin. Otetaan aurinkoa omalla pihalla. Grillataan. Nautitaan elämästä. Lomaillaan.

Mihin sitä mökkiä tarvitaan?

Vierailija
34/38 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKä siinä omassa mäkissä on niin hienoa? Minä olen maalla kasvanut, ei ole mökkejä kenelläkään ollut koskaan. taio on parilla sukulaisella, mutta ne eivät juuri ole eronneet "oikeista asunnoista" eli ovat olleet enemmän hyvin varusteötuja huviloita missä on esim. joulua vietty jne.

MIKÄ ärki on lähteä MÖKKIIN missä ei ole mitään mukavuuksia VAIKKA se olisi järvenrannalla mitä ei esim. mummola tmv. ehkä ole.

Minä halua lomalla NAUTTIA kesästä/talvesta, en olla jossain mäkissä jossa kaivo on jäätynyt/pitää olla työleirillä koko kesä.

Mutta moni on mökillä, vilpittömästi haluan tietää MIKSI? Me vuokramme joskus mökin 2-7 päiväksi, ja sellaisen jossa on mukavuudet, mies kalastaa joten pääsee silloin kalaan kunnolla jne. mutta siinä se ainoa ilo onkin, mielummin muu perhe olisi muualla...

Vierailija
35/38 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käydään me reissuissa, sitä tosin en pidä niin rentouttavana. Meillä on omakotitalo ja puutarha.

Vierailija
36/38 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta asumme omakotitalossa järven rannalla.

Kesä menee leppoisasti kotosalla rentoutuen ja pikku reissuja tehden.

Kesällä en halua pois Suomesta. Nautin kesästä! Talvella sitten vuorostaan ulkomaille lämpöön, kun täällä on pimeää ja rapaa.

Vierailija
37/38 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"erikoista". Olemme ja katsomme säiden mukaan, jos vähän kiertelisi kerrankin kotimaassa. Muuten lähinnä rentoudutaan, ulkoillaan ja ollaan vaan.

Ei ole mökkiä.

Vierailija
38/38 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vene ja käydään veneilemässä. Ja kun vene on vielä merellä niin päästää moneen paikkaan.

Joskus ollaan vuokrattu mökki, mutta se ei oikein oo meidän juttu.

Käydään myös päivänreissuja tekemässä, esim. särkäniemi tai tykkimäki, kotiin päästää yöksi, kun helsingissä asutaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi