Mikä FB-statuksissa ärsyttää eniten?
A: Jatkuva valitus. Mikään ei ikinä koskaan milloinkaan ole hyvin, vaan AINA valitetaan jostakin.
B: Kaunistelu. FB-statusten mukaan kaikki on aina hyvin. Mies on aina ihana, komea ja huomaavainen. Lapset erittäin kilttejä erityislahjakkuuksia. Koirakin on varsinainen valioyksilö. Ystävänä kumminkin tiedät, että asiat ei ihan noin siirappisesti ole. Ei niitä paskimpia puolia halua välttämättä FB:ssa kuuluttaa, mutta onko pakko jauhaa paskaakaan?
C: Huomionkerjääminen. "Nyt on asiat ikävästi." ja kun kysyy mikä on, niin ei haluta kertoa. "Jännittää kovasti huominen..." ja taaskaan kysyttäessä ei vastausta. "osti jotakin ihanaa" ja kun kysyi mitä osti, niin ei taaskaan vastausta.
D: Statukset kertovat muusta kuin käyttäjästä itsestään. "Meidän Ville oppi potalle!", "Eino saiu töitä!" jne. Koskaan ei kerrota mitä itse tekee/ajattelee, vaan raportoidaan muiden tekemisiä. Yleensä lapsen.
E: Muu? Mikä?
Kommentit (66)
Tai jos oikein mietin, niin ne päivitykset joissa valittaa toisten päivityksistä. :D
Mutta mun mielestä on kiva lukea kavereitten päivityksiä ja niiden elämän pieniä isoja asioita.
"on kotona" tai "on töissä" tai "rakastaa lapsiaan". AArgh. Jos ei ole mitään uutta kerrottavaa, ei ole pakko kirjoittaa mitään.
kun ihminen kirjottaa ensin statuksen ja sitten ite tykkää siitä samantien. Eikö se jo että on kirjottanut statuksen, ilmaise että se oli asianomaisen mielestä hyvä juttu??
Mää oon toista päivää feispuukissa. Mikä tun status? Mistä mä en oo huomannut ärsyyntyä?
Lähinnä mua ehkä ärsyttää ne jotka tuntuvat asuvan siellä. Tunnin välein jos ei useamminkin käyvän paikalla, jos ei mitään muuta keksi niin sitten pistävät video-linkin tai lehti-jutun.
Yleensä ne asujat on just myös niitä jotka ensimmäisinä ovat kommentoimassa tai tykkäämässä/ei tykkäämässä, toisten juttuja. Ihan suunnilleen stalkkaajilta tuntuvat!
Kertakaikkiaan en enää jaksa edes tiettyjen kamujen statuksia lukea.
Muutenkin on alkanut puuduttaa jo koko naamakirja.