Mikä FB-statuksissa ärsyttää eniten?
A: Jatkuva valitus. Mikään ei ikinä koskaan milloinkaan ole hyvin, vaan AINA valitetaan jostakin.
B: Kaunistelu. FB-statusten mukaan kaikki on aina hyvin. Mies on aina ihana, komea ja huomaavainen. Lapset erittäin kilttejä erityislahjakkuuksia. Koirakin on varsinainen valioyksilö. Ystävänä kumminkin tiedät, että asiat ei ihan noin siirappisesti ole. Ei niitä paskimpia puolia halua välttämättä FB:ssa kuuluttaa, mutta onko pakko jauhaa paskaakaan?
C: Huomionkerjääminen. "Nyt on asiat ikävästi." ja kun kysyy mikä on, niin ei haluta kertoa. "Jännittää kovasti huominen..." ja taaskaan kysyttäessä ei vastausta. "osti jotakin ihanaa" ja kun kysyi mitä osti, niin ei taaskaan vastausta.
D: Statukset kertovat muusta kuin käyttäjästä itsestään. "Meidän Ville oppi potalle!", "Eino saiu töitä!" jne. Koskaan ei kerrota mitä itse tekee/ajattelee, vaan raportoidaan muiden tekemisiä. Yleensä lapsen.
E: Muu? Mikä?
Kommentit (66)
Yks kaverini kirjoittaa aina tyyliin "ilta kotona ystävien, vaimon ja lapsen kanssa, voiko mies elämältään enempää vaatia" ja kyseessä on oikein perinteinen malli vaimonhakkaajaa!! Hän käyttää myös kaikenlaista kotifilosofiaa, booooring!
Jotka aloittavat kertomaan mutta sitten kertovatkin vain sisäpiirille!
Ja vielä enemmän nämä "kierto"statukset joissa välittää/rakastaa/pitää/uskaltaa jostakin ihmisestä/asiasta.Ja sitten on jotenkin huonompi ihminen jos ei sitä statukseensa lisää!
ei jaksa.
Eräs tuttuni (piilotettu) laittaa statukseksi joka aamu "Hyvää huomenta" ja joka ilta "Hyvää yötä". En oikein ymmärrä tämän tarkoitusta.
Olen lähes lopettanut facebook-päivitykseni sen jälkeen kun aloin täältä lukea näitä ketjuja, joissa arvostellaan toisten päivityksiä. :O
En haluasi kirjoitella ärsyttäviä juttuja, enkä olla naurettava, säälittävä tai lapsellinen. Sellaisia tuntuu lähes kaikki päivitykset tämän palstan mukaan olevan.
Olen lähes lopettanut facebook-päivitykseni sen jälkeen kun aloin täältä lukea näitä ketjuja, joissa arvostellaan toisten päivityksiä. :O
En haluasi kirjoitella ärsyttäviä juttuja, enkä olla naurettava, säälittävä tai lapsellinen. Sellaisia tuntuu lähes kaikki päivitykset tämän palstan mukaan olevan.
täällä. Eipä kiinnosta mitään sinne kirjotella..
Mitä halvatun väliä sillä loppujen lopuksi, mitä joku ajattelee statuksistasi? Ja nimenomaan tälle palstalleko haluat antaa noin paljon valtaa? Lopeta ruikutus ja tee just niin kuin haluat sekä fb:ssa että kaikkialla muuallakin.
ei niihin typeriin päivityksiin ole pakko kiinnittää huomiota. Olen piilottanut yhden tosiuskovaisen serkkuni, koska statuspäivitykset oli aina jotain käsittämätöntä jumala-paatosta. Lisäksi piilotin yhden tutun, jonka päivityksissä taaasen oli lähinnä kiroilua ja jotain mautonta panojuttua, pääosin kännissä kirjoitettuja.
Pari ratsastavaa kaveria välillä hiukan ottaa pannuun kun statuspäivitykset ovat AINA tyyliin: tänään ratsastamaan, olisko hyvä päivä ratsastaa, olipa ihana ratsastaa, odottaa jo että pääsee huomenna ratsastamaan jne.
Myös eräs kaverini joko luettelee tekemänsä kotityöt TAI valittelee väsymystään ja vaivojaan, aina särkee joku paikka ja väsyttää ja vi***ttaa.
Mutta kyllä mun mielestä silti jokainen saa kirjottaa sinne statukseensa ihan mitä tykkää, nehän tosiaan saa aina piiloon jos liikaa alkaa ärsyttää.
C= Näitä kryptisiä mitäänsanomattomiahan riittää. Olisi kirjoittamatta mitään jos ei ole mitään järkevää sanottavaa.
E= Joka päivälle lähestulkoon sanasta sanaan samanlainen päivitys ja sitten toistuvat ällö siirappiset rakkauden tunnustukset. Oman siipan kanssa käydyt keskustelut eli päivitystä on ensimmäisenä puolisko kommentoimassa.
Just nämä ihmiset jotka valittavat kaikesta.
Ja nämä jotka kirjoittavat aina vain eläimistään "Tepsun kanssa lenkille" "Tepsua juoksuttaa hiekkakuopalle" tai "Tepsu yksin koko päivän, nyyh".
Samaan sarjaan kuuluvat nämä ratsastajat. Kun aina kirjoittaa vain siitä millä hevosella ja ravattiin ja missä mentiin ja miltä hevosesta tuntui.
Tai nämä jotka kertovat vain urheilusuorituksistaan ja laihaakin laihemmat hokee että "nyt on läskille annettu kyytiä zumbassa".
Tai AINA vaan tyyliin "Murun kainaloon leffaa katsomaan" vaikka todellisuudessa tietää että akka komentaa äijänsä pois pleikan äärestää ja käskee leffaa katsomaan.
Näistä "inner circle"- päivityksistä en jaksa enää välittää
Yks mun kavereista on kyllä ihan yliveto, siis nauran lähes päivittäin sen jutuille fb:ssä. Kertoo elämästään niin rehellisesti ja ironisesti, muttei kuitenkaan liian yksityiskohtaisesti. On kotiäiti ja kertoo omista ajatuksistaan, kommelluksistaan ja lapsistaan niin hauskasti, vaikka luulen että monia sinkkuja ja lapsettomia voi välillä ärsyttää hänen suorasukaisuutensa.
Siis kaikkia juttujahan sinne voi kirjoitella eikä siinä mitään, jos noita ärsyttäviä juttujakin kertoo, mutta ei kannata aina vaan hokea samoista asioista. Se ärsyttää, ei yleisesti juttujen kertominen.
siellä on se hide-toiminto!!! Kultaakin kalliimpi :) Kuitenkin olen fb-koukussa, etten sen käyttöä nyt sentään pysty lopettamaan (vaikka varmaan olisi ihan viisasta...)!
Mutta tosiaan eniten minuakin ärsyttää marisijat ja valittajat. He ovat oikeassa elämässäkin sellaisia valivali-tyyppejä, että ei mitään rajaa. Kyllähän kaikki aina joskus valittaa, mutta että koko ajan melkeinpä. Oon miettinyt tätä monesti, että miksi? Eikä näillä ihmisillä nyt elo mitenkään superkurjaa ole...ainakaan päällisin puolin. En mie tajuu :) Eräällä päivittäjällä on liian yksityiskohtaisia&TYLSIÄ päivityksiä, joutaa piiloon sekin. Ja vaikka äiti olen itsekin, en nyt sentään joka päivä listaa että mitä olla Yrjö-Anteron kanssa tehty, ja miljoona sydäntä ja rakkaudentunnustusta perään...
Mutta onneks suurimmalla osalla on kivoja, oivaltavia, kantaaottavia, hauskoja juttuja joita on kiva kommentoida. Lisäks kun joku sanoi noista liian salaperäisistä kommenteista, no totta, ne voi joskus ärsyttää, mutta oon ite ruvennut joskus kommentoimaan niihin jotain aivan ihmeellistä takaisin :D rupee vastauksia tulemaan!
yli kaiken erään fb-kaverin koiraharrastus-päivitykset. Ikinä ei mitään muuta kuin koiran edesottamuksia milloin milläkin radalla ja kilpailussa. Jotain koiraslangia mitä en edes ymmärrä. Siis ihanko oikeasti jonkun elämään ei mahdu mitään muuta kuin koiran kanssa touhuilu?
Eräs fb-kaveri taas jaarittelee ummet ja lammet päivityksissään lapsensa sairasteluista tyyliin "X:lla taas korvatulehdus. Saatiin siihen antibiootit vihdoin yksityiseltä, kun arvauskeskuksen lääkäri ei niitä kirjoittanut". Ja tätä samaa huttua siis päivästä toiseen. Tämä fb-kaverini suorastaan mässäilee lapsensa sairasteluilla muutenkin, milloin on astmaa, milloin allergiaa. Oikeasti vika taitaa olla äidin korvien välissä.
kun pienten lasten äidit hehkuttavat statuksessaan joka viikonloppuista kännäämistä, panemista ja sitä ettei tarvitse olla omien lasten kanssa.
Yks kaverini kirjoittaa aina tyyliin "ilta kotona ystävien, vaimon ja lapsen kanssa, voiko mies elämältään enempää vaatia" ja kyseessä on oikein perinteinen malli vaimonhakkaajaa!! Hän käyttää myös kaikenlaista kotifilosofiaa, booooring!
Mullakin yksi kaveri päivittää tämmöistä, mahtaako olla sama tyyppi? En tosin tunne niin hyvin että tietäisin onko vaimonhakkaaja vai ei, mutta en oikeastaan yllättyisi jos olisikin :o Kerrotko mistäpäin Suomea tää sun kaveri on? Ei siis mitään tarkkaa paikkakuntaa tietenkään tarvii sanoa.
Eli "Huhhuh, pari hehtaaria ois nyt käännetty perunamaata ja isketty potut peltoon. 587 kukantainta istutettu, ja kuusi kaadettu ja pilkottu saunapuiksi. Ikkunat on pesty ja talo imuroitu. Nyt hörppään ihanat kahvit ja sit viel pakkaan tavarat ja herätän perheen, ja päästään lähtemään mökille:))))"
Miten hitossa joku edes keksii niin paljon tekemistä, ja jaksaa luetella ne kaikki päivä toisensa jälkeen...
niin mullekin tulee väistämättä mieleen että oikeastaan mitään ei kannata enää kirjoitella ja mitä saa ylipäätään kirjoittaa että ei ärsytä?
Ja itkeminen kun ei juuri heti raskaudu! (nuorin lapsi alle 6kk).
Yks mun kavereista on kyllä ihan yliveto, siis nauran lähes päivittäin sen jutuille fb:ssä. Kertoo elämästään niin rehellisesti ja ironisesti, muttei kuitenkaan liian yksityiskohtaisesti. On kotiäiti ja kertoo omista ajatuksistaan, kommelluksistaan ja lapsistaan niin hauskasti, vaikka luulen että monia sinkkuja ja lapsettomia voi välillä ärsyttää hänen suorasukaisuutensa.
Alkaako kaverisi nimi L-kirjaimella?
Muihin en juurikaan ole törmännyt
mun systeri just tasan valittaa aina joko väsymystä tai lapsistaan jotain.. pakkoko oli vääntään 3 lasta.. on mullakin 3 lasta ja ihan työssäkäyvä olen eikä mua sapeta jatkuvasti.
sit ne so boooooring päivitykset.. lähen juomaan, jumppaan, kauppaan, paskalle, kahvinkeittoon.