Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos saat kaaospäivänä yllätysvieraan...

Vierailija
28.05.2010 |

Kuvitellaan, että joku - esim. anoppi - soittaa sinulle ja ilmoittaa tulevansa pistäytymään vartin päästä. Päivä on ollut ihan kamala, koti on sekaisin ja lapsilla takkutukat, sinä et ole ehtinyt edes suihkuun ja ipanat riitelevät kaiken aikaa.

Mitä yrität äkkiä siivota? Itseäsi, lapsia vai kotia?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaik lapsia 3 ja nyt jo 2 teini-iässä jo kohta kolmaskin

Vierailija
2/30 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten yritän puuantankaikkea yhtä aikaa. Ja olen sippi. Jälkikäteen valitan miehelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on 80% ajasta kaaos ja haluan, että meillä käy vieraita. Anoppi ja omat vanhemmat ennen muuta!

Vierailija
4/30 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan keräisin "kaiken irtaimiston" jätesäkkiin ja tunkisin kaappiin siksi aikaa... heti näyttää siistimmältä, kun heittää ylimääräiset tavarat veks

Vierailija
5/30 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelen pihalle ja olen 'juuri lähdössä'.

Vierailija
6/30 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelen pihalle ja olen 'juuri lähdössä'.

Vierailija
7/30 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehtiä kampaamaan omat hiukseni, sulkisin vanhempien makkarin oven ja sen jälkeen kiireellä siivoaisin edes kulkuväylät ja keittiön tasot vapaiksi kaikesta rojusta.

Mä en ymmärrä miten voi olla lapsiperheitä, joilla muka ei koskaan ole kaaosta.

Vierailija
8/30 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehtiä kampaamaan omat hiukseni, sulkisin vanhempien makkarin oven ja sen jälkeen kiireellä siivoaisin edes kulkuväylät ja keittiön tasot vapaiksi kaikesta rojusta. Mä en ymmärrä miten voi olla lapsiperheitä, joilla muka ei koskaan ole kaaosta.

ja kaikille on paikka. Pyritään aina iltaisin laittamaan tavarat suurinpiirtein paikoilleen paitsi lasten huoneissa. Oli meillä kerran kaaos, saimme kaikki lentokoneessa oksennustaudin ja pari seuraavaa päivää meni kaaoksessa, tavarat purkamatta yms.

Vierailija
9/30 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun leluja on joka paikassa. Illalla vasta siivotaan pois.

Joten jäljelle jää lapsi ja minä, lapsella ei ole ainakaan vielä takkutukkaa ja suht siistit vaatteet katson aamulla päälle. Jäljelle jää minä. Vartissa kerkeää pukea vaatteet, kammata tukan ja laittaa vähän meikkiä.

Eli siivoan itseäni :)

Vierailija
10/30 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tietäisi sitä, että olisin helkutin huonolla tuulella (kaaospäivään meikäläinen sisällyttää muutakin kuin sekaisen kämpän), joten tuskin kattosin ketään enempää kuin pakollista. Toisin sanoen, en varmaan ees vastais puhelimeen.

Vierailija
11/30 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

astiat laitetaan muutenkin aina altaaseen ja keittiön tasoilla ei ole mitään kahvinkeitintä ja leivänpaahdinta lukuunottamatta.

Eli voisi sanoa että meillä ei ole kaaosta koskaan muuta kuin silloin kun muutetaan.

Lapsellakin on aika vähän leluja joten kyllä niitä kävellessä väistelemään pystyy helposti.

Vierailija
12/30 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistossa yksi tiptop-nuori äiti kertoi, kuinka heillä on kaikille tavaroille täsmälleen oikea paikka ja ne laitetaan aina heti oikealle paikallee käytön jälkeen. Kuulemma kauheaa, kun asunnossa tumma parketti ja lasten varpaanjäljet näkyvät iltaisin vastvalossa siinä. Joka ikinen ilta täytyy pestä olkkarinkin lattia. Kuuntelin vierestä, enkä pystynyt päättämään alanko itkeä vai nauraa, joten olin ihan hiljaa vaan.

Vierailija
13/30 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten kukaan voi elää kaaoksessa.

Toki meilläkin on leluja ympäriinsä, pyykiteline saattaa lojua jossain, vaatteita nojatuolissa jne. Koti on kuitenkin aina perussiisti ja jos joku tulee 15 min varoajalla niin siinä ajassa ehtii hyvin siistiä ne vähäiset sotkut mitä on.

Ja suihkussa käyn joka aamu, paitsi joskus jos olen todella kipeänä.

Vierailija
14/30 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan anopile : ).

Vierailija
15/30 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnä siivoan ruokapöydän siinä kun voi olla lehtiä, postia, koulukirjoja, välipalalautasia, askarteluprojekteja jne. Sitten äkkiä olkkarista vaatteet ym sinne kuulumaton syliin ja aikuisten makkariin, ovi kiinni. Sitten eteisestä ylimääräiset kamppeet klyppäriin, ovi kiinni ja viimeiseksi, muttei vähäisimmäksi jää wc.n pika silaus, lavuaarin täytyy aina olla ehdottoman puhdas.

.. ja aina hirveä stressi.

Vierailija
16/30 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehtiä kampaamaan omat hiukseni, sulkisin vanhempien makkarin oven ja sen jälkeen kiireellä siivoaisin edes kulkuväylät ja keittiön tasot vapaiksi kaikesta rojusta. Mä en ymmärrä miten voi olla lapsiperheitä, joilla muka ei koskaan ole kaaosta.

ja kaikille on paikka. Pyritään aina iltaisin laittamaan tavarat suurinpiirtein paikoilleen paitsi lasten huoneissa. Oli meillä kerran kaaos, saimme kaikki lentokoneessa oksennustaudin ja pari seuraavaa päivää meni kaaoksessa, tavarat purkamatta yms.

Lähinnä ihmettelen sitä miten jotkut pienten lasten äidit jaksaa aina laittaa kaiken paikalleen. Itselläni ainakin on aika usein päiviä etten kerta kaikkiaan jaksa olla koko ajan siivoamassa ja laittamassa tavaroita paikalleen. Jos taas en sitä tee, meillä on hetkessä täyskaaos kun esikoinen raahaa sohvan selkänojatyynyt minne sattuu, repii päivän lehden, heittelee ruuan lattialle jne. Yleensä siivoankin päivän lopuksi kaiken takaisin paikoilleen.

Vierailija
17/30 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...anoppi tulis, niin sais olla mökki sellainen kuin on... ei oo itsekään niin siisti... (ja enemmänkin ihmettelisin sitä, että mikäs nyt on, kun tulee kylään?!?). Jos joku erittäin harvoin käyvä kaveri tulisi tai tyyppi, joka ei ole ennen käynyt, niin jotain pientä koettasin tehdä, esim. puhtaat pyykit kaappiin, keittiö kondikseen...

Vierailija
18/30 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku soittaa vartin arotusajalla niin lapset siivoaa lelunsa olkkarin lattialta.

Mies vie haisevan roskiksen ja lähtee hakemaan kahvipullaa.

Minä tyhjään tiski- ja ruokapöydän, ruikin vessanpönttöön myrkyn ja vaihdan käsipyyhkeet.

Jos ei anna kunnolla siivousaikaa niin ei kannata nurkkia tuijotella! :D

Omaa äitiä varten siivoan eniten, se on outo siivousfriikki.

Minusta taas on normaalia että lapsiperheessä on leikkejä hajallaan, mutta ei se tarkoita että kaikkipaikat olis likasena.

Lika ja sekasuus on eriasiat.

Vierailija
19/30 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keräämään lelujaan keksipalkalla.

Vierailija
20/30 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(menevät roskikseen kun ne kolahtavat luukusta ja olen ne vilkaissut)

Tavaroilla on tosiaan omat paikat jonne ne viedään takaisin käytön jälkeen. Ei ole iso homma.

Tiskaan ruuan jälkeen joten tiskiäkään ei kerry muutamaa kuppia ja mahdollista leipälautasta enempää loppupäivän aikana, ne taas ovat pienessä tiskialtaassa käytön jälkeen. Miehellä ja minulla on omat kahvikupit tiskialtaan vieressä.

Vaatteet on kaapissa/pyykkikorissa ja "liian puhtaat pyykkiin, liian likaiset kaappiin"-vaatteet on vessan naulakossa.

Ei ole paljoa tavaraa kun en tarvitse eikä ole kaaostakaan lapsen leluja lukuunottamatta.