Te, joiden miehet kuorsaavat
Miten teidän nukkumajärjestelyt? Mua suoraan sanottuna v-tuttaa, kun herättelevän lapsen lisäksi vieressä on herättelevä (ja kuorsaava) mies. Tökin jatkuvasti, ja mies murahtelee mulle unissaan. Välillä kokeilee jotain kuorsauslaastareita, ne vähän auttavat, mutteivät poista koko ongelmaa ja usein mies unohtaa laittaa, ne on loppu tms...
Kommentit (35)
terrorisoimaksi joutunut:)
Pari kuukautta sitten muutin tyttäreni huoneen lattialle yövieraaksi.
Suosittelen! Olen nykyään NIIN paljon virkeämpi!
Kuorsaajan vieressä nukkuminen on henkisestikin raskasta, kun jo nukkumaan mennessä rupeaa odottamaan ja stressaamaan, että millon se mekkala taas alkaa. Jossain vaiheessa yötä sitä joutuu aina luovuttamaan ja siirtymään muualle. Yöllä tulpat putoilee ja pahimmillaan niistäkään ei ole apua. Sitä kun herkistyy sille kuorsaamisen äänelle ja herää aina vaan herkemmin. Minua häiritsee jo pelkästään se syvä hengitys!!!
Haaveilen, että minulla olisi joskus varaa ostaa asunto, jossa minulla olisi ihan oma nukkumahuone;)
No meillä kun on vauva, en uskalla itse pitää korvatulppia vaan haluan kuulla vauvan äänet. Jos sairastuu yöllä tms. sellaistakin käynyt. Välillä pakenen sohvalle, mutten siitäkään pidä ja äänen kuulee sinne asti. Pieni asunto, ei mahdollisuuksia monenlaisiin ratkaisuihin.
Meillä ei kuorsata häiritsevästi kunhan makkarissa on riittävän viileää, 16-18 astetta, välillä jopa talvella on ollut makuuhuoneesta parvekkeelle oleva ovi auki yön pikkiriikkisen huoneen iltaviilennyksen lisäksi. Minulla on oma untuvapeitto ja villasukat :).
Miehelle olen ostanut joululahjaksi myös tempur-tyynyn, joka on selvästi parempi kuorsaukseen kuin tavalliset tyynyt.
loppui kuorsaaminen kuin seinään kun mies hommasi kuorsauskiskon. Suosittelen!
Toki on hoikkiakin miehiä jotka kuorsaavat, mutta yleisintä ylipainoisilla.
Paineilmalaitteella hoidetaan todellakin uniapneaa ja se se vasta ääntä pitääkin.
Mieheni laihdutti 15 kiloa ja enpä ole enää kuorsaukseen herännyt.
Ja minä oon aatellut, että meen lasten kanssa yläkertaan nukkumaan, kun lapset sanoo, ettei ne uskalla siellä yksin nukkua. Minä tietenkin vapaaehtoisena nukun mielelläni yläkerran vierassaängyssä. Oikein odotan, että pääsen sinne omaan huoneeseen nukkumaan.
Miehelle en viitsi sanoa, että onneks mun ei oo enää pakko nukkua sen vieressä. Miehen mielestä kun se ei kuorsaa, eikä siihen ainakaan kukaan voi herätä. Ei se itse herääkään, mutta minä ja esikoinen sitten valvotaan kahdestaan yöllä, kun me kumpikin heräillään siihen kuorsaukseen. Ja uskomatonta on se, että mies ei tosiaan usko, että heräämiset johtuu siitä kuorsauksesta.
Mies kuorsaa pahiten humalassa. Ja kuorsaa koko viikon lievästi mutta haitallisesti.
Nyt kuukauden ollut raittiina ja ei ole ongelmia. Ihana rauha. Eli alkoholi kokonaan pois.
Olen kuullut vain öisin pidettävistä purentakiskoista, joita siis käytetään parantamaan purentaa ja estämään narskutus.
Minäkin olen niin herkistynyt kuorsausäänelle, että pelkkä syvään hengittäminen häiritsee jo minuakin.
on normaalipainoinen ja raitis ja kuorsaa valtavan kovaäänisesti.
nukutaan samassa sängyssä.
Lapsi eri huoneessa. Mua ei miehen kuorsaus häiritse, siihen on jo niin tottunut.
on normaalipainoinen ja raitis ja kuorsaa valtavan kovaäänisesti.
Vaikka ottikin vain perjantaisin 6päkin. Se vaikutti koko viikon uniin negatiivisesti.
eli mies on aina kuorsannut.Ennen tosiaan auttoi se,että tönäs niin toinen käänsi kylkeä ja asia korjaantu.Nyt on ollut melkein puolvuotta polttamatta ja yllätys kuorsaus on lisääntynyt eli iha sama mitenpäin nukkuu ni korina vaan jatkuu.En tosiaa ole eroa tuon takia ajatellut.Minä myös menen sohvalle nukkumaan,jos en saa itse unta.Mies ei tosiaan itse ymmärrä miten pahalta se korina kuulostaa toisen korvissa.Eli pitäs varmaa joskus nauhottaa jollain konstilla,että ymmärtäs asian vakavuuden.Eihän se nimittäin terveydelle ole hyväksi nuo pitempiaikaiset kuorsaukset.
eivät peitä kaikkia ääniä. itse olen niitä pahimpina öinä käyttänyt ja silti kuulen varsin hyvin viereisessä pinnasängyssä nukkuvan vauvani älähdykset ja itkut. sen verran pehmentää kuorsauksen ääntä, että saan nukuttua. eli aivan hyvin voi korvatulppia sen puolesta käyttää.
kyseli mistä kuorsauskiskoja saa, esim näistä:
http://www.kuorsaus.net/
http://nukkula.fi/
Ja todellakin se auttaa! Itseä harmittaa ettei hommattu jo ajat sitten vaan tuli kärsittyä kumpikin kun mies kuorsasi. Meillä mies ei ole ylipainoinen eikä käytä alkoholia eli kuorsaus ei johtunut niistä.
Meillä olen nukkunut eri huoneessa viimeiset 5 vuotta. En tiedä mihin menen nukkumaan kun nuorimmainen alkaa vaatimaan huonetta kokonaan omakseen.
Minä herkistyin kaikkiin ääniin lasten synnyttyä ja korvatulpat on käytössä joka yö nytkin. Kuorsauksen desipelitaso voi nousta melkoiseksi ja varsinkin raskaan syömisen ja alkoholin jälkeen.
Lomamatkoilla tarvitsemme aina 2 hotellihuonetta, muuten en matkaan lähde.
Olemme nukkuneet eri huoneissa noin kuusi vuotta. Hyvin nukutaan tällä systeemill molemmat.
ja ei ole kuorsaaminen haitannut. olo on ihanan virkeä. samoin kuin ketjussa aiemmin kirjoittaneella, herkistyin nukkumisessa lapsen syntymän jälkeen.
Ihanaa, kun saa nukkua koko yön heräämättä. Mun mies kuorsaa ihan joka asennossa, ja hereille sain ennen tökkiä kymmeniä kertoja yössä. Nyt nukutaan kumpikin hyvin.
Minä pidin muutaman vuoden hyviä korvatulppia. En tiedä, voiko niille vaikka tulla allergiseksi. Mieheni kävi kahteen kertaan kuorsausleikkauksessa, mutta ei auttanut. Ärsyttää todella mokoma terroristi. Ollaan nukuttu nyt muutama vuosi eri huoneissa, mikä loppuu, kun lapselle on annettava oma huone.
Mietin ylipainehengityshoita, mutta saaneeko sen vain uniapneapotilaat.