Olenko tyhmä kun harkitsen yhteenpaluuta exän kanssa?
Seurustelimme aikoinaan exäni kanssa 9v ja saimme kolme lasta. Yksi lapsistamme kuitenkin kuoli ja sen jälkeen vieraannuimme toisistamme ja lopulta erosimme. Tekemisissä olemme olleet jo lastenkin takia tuon jälkeen. Tunteet ei minulla exääni kohtaan kuolleet, vaikka erosimme. Erostamme on siis nyt aikaa 12v
Ajan kuluessa aloitimme molemmat uuden suhteen. Mieheni ja uusi vaimonsa saivat kaksi lasta, nyt he ovat eronneet kun miehen vaimo lähti toisen miehen matkaan, heidän lapset jäivät isälleen. Me saimme uuden mieheni kanssa yhden lapsen ja tällä miehellä oli edellisestä liitostaan yksi lapsi. Myös minä olen eronnut, koska vaikka rakastin tätä uuttakin miestäni, mutta en samalla tavalla kun exääni ja se alkoi ajan kanssa tuntua väärältä. Tapaan silti tämän miehen tytärtä, koska ehdin häneen kiintyä ja olen hänelle ainoa äiti.
Minun erostani on nyt aikaa 3v ja exäni erosi noin 2v sitten. Olemme molemmat jo pidempään tienneet toistemme tunteista ja tapailleetkin, mutta mitenkään virallisesti emme seurustele. Ja vaikka päättäisimme palata yhteen niin tuskin heti muutamme saman katon alle. Meidän yhteiset lapset, erityisesti esikoinen on alkanut epäilemään, että olemme muutakin kun vaan ystäviä.
Onko ihan typerää palata yhteen exän kanssa?
Kommentit (4)
suosittelisin terapiaa, ettette kohta ole eroamassa.
Minä palasin exäni kanssa yhteen ja olemme yhä onnellisesti yhdessä, mutta mekin kävimme parisuhdeterapiassa selvittämässä asioita, muuten olisimme varmasti taas eronneet hetken päästä.
mutta kun teillä on niin sotkuiset suhteet pitkin ja poikin maailmaa, suosittelen, että ette yhteen muuta ihan pian.
Ja terapiaan ehdottomasti.
Varmaan olis lastenkin syytä päästä.
terapiassa, ilman terapiaa tuskin elätte onnellisina pitkään
Mutta jos yhteen palaatte, niin suosittelen, että selvitätte lapsenne kuolemaan liittyviä asioita yhdessä jonkun ammattilaisen (terapeutin) kanssa, ettette ole kohta taas samassa suossa kuin erotessanne.
Ja noilla lapsikuvioilla, erikseena asuminen on varmaan viisas ratkaisu.