Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

cerazette ja vuoto

Vierailija
28.05.2010 |

Onko muillaollut cerazette pillereitä syödessä jatkuvaa vuotoa? Kohta menee totaalisesti heermo ja lopetan koko pillerit. Kohta eka laatta syötynä ja vuotaa kokoajan... Kannattaakohan jatkaa, loppuukohan tää vuoto joskus?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama, jatkuva vuoto. Lopetin ja vaihdoin yhdistelmäpilleriin, jotka toimi. Raskauden jälkeen kuitenkin lääkäri suositteli hormonikierukkaa. En tajunnut että se vaikuttaa samoin kuin minipilleri (cerazette), ja kas, siitäkin tuli jatkuva vuoto. Joten pakko oli se kierukka poistaa.

Vierailija
22/45 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllistä mut tosi yleistä mä sanoisin et kato vielä toinen laatta anna kehon tasottuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 laattaa jaksoin syödä. Keskimäärin vuosi kaksi viikkoa kerrallaan putkeen, jonka jälkeen oli muutama vuodoton päivä ja taas sama uudestaan. Hulluksihan siinä meinasi tulla. Lisäksi finnejä, itkuherkkyyttä, alakuloisuutta, hullua vitutusta ja pahentunut migreeni. Joillekin sopii, mutta itse en koskisi pitkällä tikullakaan!

Vierailija
24/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:57"]Mä olen syönyt heinäkuusta asti cezarettea, nyt ollut toista kuukautta jo menkat, välillä enempi välillä niukempaa. Mulla on anemia muutenkin, joten ei paranna tilannetta. Ilman pillereitä kamalat menkkakivut ja ripuli jo viikkoa ennen menkkoja, alkoi vasta 30 tuokin vaiva. Jatkuuko tää vuoto nyt vaan loputtomiin? Kun pidän vkon tauon, vuoto vaan pahenee.
[/quote]

Minkä ihmeen viikon tauon? Cerazzetteja otetaan joka päivä. Vai mitä pillereitä käytät?

Vierailija
25/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat kaksi viikkoa tuli pientä tiputtelua, sen jälkee loppu kokonaa. Ilman menkkoja ja migreeniä nyt 5 vuotta.

Vierailija
26/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

About 10 vuotta Cerazetteja ilman kuukautisia. Taivaan lahja! Vuotoa on ollut vain muutaman kerran, mutta lähinnä silloin kun elimistö on ollut sekaisin (esim. antibioottikuurilla). Outoa?

Kun olen gynelle tästä vuodottomuudesta mainninnut, niin kysymys on ollut "haittaako se sinua?"

Vierailija
27/45 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin söin näitä pillereitä kolme levyä ja koko ajan oli ärsyttävää tiputteluvuotoa, sitten vaihdoin yhdistelmäpillereihin...kaverilla taas menkat loppui kokonaan Cerazetten aikana. Aika yksilöllistä näyttää olevan.

Vierailija
28/45 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vajaa vuoden kyseisiä pillereitä syönyt, eikä menkkoja ole tullut ollenkaan :)

Vierailija
29/45 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kestäny sitä jatkuvaa vuotoa enää.. ku menkoissaki on jo kestämistä niin ei kiitos joka päivä vuotoa :/

Vierailija
30/45 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi raskauden jälkeen söin vaan vajaan laatan, samasta syystä kuin edeltävätkin. Persiistä ovat, mutta pakko nyt yrittää niillä kun imetän vielä..

Vierailija
31/45 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alotin kyseiset pillerit kolme viikkoo sitten kaksi viikkoa on ollut nyt runsasta vuotoa... anemiaa pukkaa jo kun muutenkin huonot veret. Aika syvältä nämä! Ehkä näiden pillereiden ehkäisyteho perustuu siihen, että kun koko ajan vuodat verta niin ei paljon tee mieli harrastaa seksiäkään !

Vierailija
32/45 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen vanhaa ketjua.. Itse olen syönyt Cerazettea nyt pari vuotta. Alussa vuotoa oli enemmän tai vähemmän koko ajan, mutta se loppui ehkä noin 5-6kk:n jälkeen. Sitten oli kuukautiset ehkä 2kk:n välein ja muuten ei tiputtanut yhtään, eli olin tosi tyytyväinen. Nyt sitten joulun jälkeen alkanut taas tiputteluvuoto. Tuntuu, että ehkä viikon verran on normaali, ja sitten 2-3 viikkoa tiputtelua (ruskeaa tuhrua) ja sitten ns. kuukautiset (punaista, veristä vuotoa). Onkohan ihan normaalia?!

Olimme reissussa joulun pyhät ja kävi mielessä, voisiko aikaero (9 tuntia) vaikuttaa? Siirsin pillerirytmin siten, että matkalla otin pillerin aina iltaisin, kun Suomessa söin sen aamuisin. Toki lentojen ym vuoksi sattui tuntien heittoja pillereiden ottamisajankohtaan. Kotona olen ottanut pillerin noin 15 min tarkkuudella... 

Vierailija
33/45 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 11:15"]Nostelen vanhaa ketjua.. Itse olen syönyt Cerazettea nyt pari vuotta. Alussa vuotoa oli enemmän tai vähemmän koko ajan, mutta se loppui ehkä noin 5-6kk:n jälkeen. Sitten oli kuukautiset ehkä 2kk:n välein ja muuten ei tiputtanut yhtään, eli olin tosi tyytyväinen. Nyt sitten joulun jälkeen alkanut taas tiputteluvuoto. Tuntuu, että ehkä viikon verran on normaali, ja sitten 2-3 viikkoa tiputtelua (ruskeaa tuhrua) ja sitten ns. kuukautiset (punaista, veristä vuotoa). Onkohan ihan normaalia?!

Olimme reissussa joulun pyhät ja kävi mielessä, voisiko aikaero (9 tuntia) vaikuttaa? Siirsin pillerirytmin siten, että matkalla otin pillerin aina iltaisin, kun Suomessa söin sen aamuisin. Toki lentojen ym vuoksi sattui tuntien heittoja pillereiden ottamisajankohtaan. Kotona olen ottanut pillerin noin 15 min tarkkuudella... 
[/quote]

Eikö minipillerit ole niitä, jotka pitää ottaa aina tasan 24 h välein tai ehkäisyteho menee...?

Vierailija
34/45 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 11:16"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 11:15"]Nostelen vanhaa ketjua.. Itse olen syönyt Cerazettea nyt pari vuotta. Alussa vuotoa oli enemmän tai vähemmän koko ajan, mutta se loppui ehkä noin 5-6kk:n jälkeen. Sitten oli kuukautiset ehkä 2kk:n välein ja muuten ei tiputtanut yhtään, eli olin tosi tyytyväinen. Nyt sitten joulun jälkeen alkanut taas tiputteluvuoto. Tuntuu, että ehkä viikon verran on normaali, ja sitten 2-3 viikkoa tiputtelua (ruskeaa tuhrua) ja sitten ns. kuukautiset (punaista, veristä vuotoa). Onkohan ihan normaalia?!

Olimme reissussa joulun pyhät ja kävi mielessä, voisiko aikaero (9 tuntia) vaikuttaa? Siirsin pillerirytmin siten, että matkalla otin pillerin aina iltaisin, kun Suomessa söin sen aamuisin. Toki lentojen ym vuoksi sattui tuntien heittoja pillereiden ottamisajankohtaan. Kotona olen ottanut pillerin noin 15 min tarkkuudella...  [/quote] Eikö minipillerit ole niitä, jotka pitää ottaa aina tasan 24 h välein tai ehkäisyteho menee...?

[/quote]

Riippuu minipilleristä. Cerazeten kanssa ei pitäisi olla niin tarkkaa... Valmistajan sivuilta: 

Jos unohdat ottaa Cerazette-tabletteja

Jos tabletin unohtamisesta on kulunut alle 12 tuntia, Cerazette-tablettien ehkäisyvarmuus säilyy. Ota unohtunut tabletti heti kun muistat ja ota seuraava tabletti normaaliin aikaan. 
Jos tabletin unohtamisesta on kulunut yli 12 tuntia, Cerazette-tablettien ehkäisyvarmuus saattaa heiketä. Mitä useampi tabletti unohtuu peräkkäin, sitä enemmän ehkäisyteho heikkenee. Ota viimeisin unohtunut tabletti heti kun muistat ja ota seuraavat tabletit normaaliin aikaan. Käytä lisäksi jotakin estemenetelmää lisäehkäisynä seuraavien 7 tablettipäivän ajan. Jos olet unohtanut yhden tai useamman tabletin ensimmäisen käyttöviikon aikana ja ollut yhdynnässä unohtamista edeltäneen viikon aikana, raskaus on mahdollinen. Kysy neuvoa lääkäriltä.

Vierailija
35/45 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolme kokemusta. Ekalla ok ei ollenkaan vuotoa. Tokalla vuosin kuukausia kokoajan. Nyt ei vuotoja ollenkaan. Kunnes aloin kovalle dietille niin nyt taas tiputtelee kokoajan. Anna aikaa ja kato, kuin käy.

Vierailija
36/45 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. laatta melkein loppu, ja vaikka vuotoa on vähemmän kuin ekan laatan kohdalla, on tiputtelu raivostuttavaa. Toki tiputtelu on pientä, kun miettii, ettei minulla ole ollut kolmeen kuukauteen PMS-oireita, ja vissiin yhdet kunnon vuotomenkat, jolloin piti käyttää sidettä. Mutta ennen piti käyttää tampoonia, sidettä ja ylimääräisiä housuja, kun nyt taas selviäisin pikkuhousunsuojalla... aion jatkaa vielä, kun en ole mitään muita sivuoireita huomannut.

Vierailija
37/45 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni 10 kk ok, välillä oli ns. kuukautisten aikaan päivä pari todella niukkaa vuotoa. Nyt sitten tuli menkat, sen jälkeen oli viikko taukoa ja alkoi uudestaan. Luulen, että muutos aiheutui siitä kun lopetin imettämisen. Ei ole kesällä kiva kun jatkuvasti vuotaa.

Vierailija
38/45 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n. 5kk, sitten helpotti. Nyt menkat tulevat n. 5-6krt/v.

Toivottavasti mullekin kävis samoin! 2kk syönyt ja jatkuvaa tiputtelua :(

Vierailija
39/45 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin vuoto on jatkunut toukokuusta saakka.. Ensin oli hormonikierukka ja se poistettiin jatkuvan vuodon ja kipujen takia ja sitten aloin syömään cerasettea. Kipuja ei ole ollut, mutta vuodan koko ajan.. ehkä välillä parin päivän tauko ja sitten taas jatkuu.. Ja limakalvot kuivuu. Turhauttaa. Iso plussa että sairaan kovat menkka kivut ovat poissa melkein kokonaan. 

Vierailija
40/45 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosten minäkin tätä vanhaa ketjua, kun ajankohtainen asia minulla. Elibolen syönyt cerazettea nyt n. 3 vuotta. Menkat loppui heti aloitettuani kuin seinään, mutta nyt viimeisen muutaman viikon aikana on tullutctiputteluvuotoa 😕 alkoi sillä muutama viikko sit että maha oli kipeä ekaa kertaa kolmeen vuoteen niin kuin olis Menkat alkamassa, siitä on pyyhkiessä tullut vuotoa paperiin.. En tykkää yhtään. Tosiaan 3 vuotta meni hienosti ilman mitään sivuoireita ja nyt.. Mistähän lie moinen johtuu? Tämä on ollut toisiksi paras vaihtoehto ehkäisyrenkaan jälkeen,sen jouduin lopettamaan kun migreeni kohtaukset palasi ja paheni. Ja tämä siksi toisiksi paras,että mielellään ottaisin jonkun jota ei jatkuvasti tarvitsisi huolehtia.. kuparikierukka oli pari vuotta joskus aikanaan,mutta poistin sen muutaman vuoden jälkeen kun uusi raskaus oli suunnitteilla enkä sitä enää halunnut uudelleen,koska vuoto kesti 7 päivää (normaalin 5 sijaan) ja vuoto oli todella runsasta. Voikaan tämä cerazette olla nyt loputtomiin tätä tuhru vuotoa,vai vieläkö voisin palata aikaan ilman menkkoja. .??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän