mistä alice cooperin "poison" kertoo?
siis tajuan suunnilleen sanat mutta en merkitystä, on jäänyt aina vaivaamaan! aukaiskaa vähän mulle, please!
Kommentit (25)
Luulen, että huumeriippuvuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina aatellut, että S/M-seksistä siinä lauletaan...
Kauheen syvällisiä te yritätte kaivaa tekstistä.
Laulujen sanojen on tarkoitus olla syvällisiä ja mennä ihon alle. Sen takia niitä kaivetaan ja on aika hienoa, jos pitkän ajan kuluttua huomaakin et ahaa nyt mä tajuun mikä tän sanoma oli, koska se oli niin hyvin piilotettu. Hyvä sanoitus antaa aihetta pohdintaan. Kaikki lauluntekijät ei tässä tietenkään onnistu ja turhan monet kuulijatkin tyytyy nykyisin jee jee hyvä pössis-tyyppiseen rallatteluun.
Ajankohta huomioonottaen SSRI-vaikutteet näkyvät selvästi. Tuohon aikaan kohistiin kovasti näistä onnellisuuspillereinä. Olisiko kuvaus kuurin ensimmäisten pillereiden sivuvaikutuksista?
Itselle myrkyllinen suhde tarkoitti että mies sai juomaan kanssaan. Paksunahkainen narsisti pyöritti ohutnahkaista, normimeininki.
Lyriikoissa on metaforia. "She" voi tarkoittaa mitä vain, the Cultin biisissä sadetta. Tässä ehkä huumetta. Tuskin kokenut muusikko on tässä aivan rikki, onpahan vaan sovittanut sanat säveleen. Sinällään toimiva biisi.
Kaikki parhaat rock-kappaleet kertovat päihteistä. Kuten tämäkin.