tenox 10mg ... kokemuksia?
toimiiko? ei toimi?
kuinka herkästi herää? esim. jos lapsi tarvitsee yöllä jotain apua,niin herääkö varmasti?
Kommentit (20)
Jouduin joskus kokeilemaan unettomuuteen, eikä yhdestä ollut mitään apua. Lääkärin luvalla sain parin tunnin päästä ottaa toisen, ei pahemmin auttanut sekään... Mutta se on tosiaankin yksilöllistä.
Minulla on Tenox ollut käytössä joitain taukoja lukuunottamatta 10 vuotta ja ei ole edes toleranssi noussut. Otan 10-20mg ja pari eka unituntia on sikeämpää, mutta aamuyöstä ei ole vaikea herätä ja aamulla ei minulla ole mitään tokkuraa. Nämä on niin yksilöllisiä asioita.
...en haluaisi itse koukuttua Tenoxiin. Apteekissa näkee jos jonkinlaista lääkkeenkäyttäjää. Surullisimpia on ne jotka ovat käyttäneet yliannoksiin asti unilääkkeitä (myös tenoxia) ja muita kolmiolääkkeitä, ja joilla sitten yritetään varovasti ja vaikeasti purkaa lääkitystä...
Unilääke on tarpeen katkaisemaan kierteen, mutta näkisin sen vain tilapäiseksi avuksi nuorille aikuisille. Ja jos lääkäri määrää unilääkettä ekalla vastaanottokäynnillä (10-15min) _isot_ määrät, on hän mielestäni tehnyt virheen.
10mg Tenoxia silloin tällöin (jos 10 tablettia kestää kuukausia) ei ole mikään ongelma. Jatkuvasta ja jokapäiväisestä käytöstä voi tulla ongelma. Voi tulla.
Ekan pillerin jälkeen muistan hohhailleeni varmaan pari tunita vartoomassa, josko kohta alkais päässä tuntua jotain... Ei tuntunut ei. Päätin sit kuitenkin mennä pötkölleen, jos vaik vahingossa uni kumminkin tulis. Muistikuvat loppuivat tasan siihen, kun pään tyynyyn kallistin ja havahduin seuraavan kerran aamulla..
Toisella kertaa sama juttu, tosin mä menin vähän aikasemmin jo sänkyyn. Silloinen poikaystäväni oli könynnyt mun luo yöllä jä mä olin kuulemma käynyt päästämässä sen sisäänkin, mutta mulla itselläni ei ole mitään muistikuvia tästä. Ihmettelin vaan aamulla, että mistä hitosta se tohon tupsahti... :D
Eli joo, en ottais, jos pitäs muksujen kanssa keskenään olla yö...
Viime kesänä en ees saanu unta sen kanssa kun pelotti niin paljon seuraava päivä ja kaikki pyöri mielessä (makasin sairaalassa miettien tuleeko leikkaus vai ei ja kova ikävä perhettä)
Useimmiten mulla auttaa alle tunnissa, mut tosissaa jos pää on ku huvipuisto ni ei auttanu tenox.
olin valvonut monta vuorokautta putkeen ja pakko oli välillä nukkua. Sitten heräsin muutaman tunnin päästä ja olo oli aivan kauhean sekava ja tokkurainen. ei mun mielestä oikein hyvä lääke sen takia.
...en haluaisi itse koukuttua Tenoxiin. Apteekissa näkee jos jonkinlaista lääkkeenkäyttäjää. Surullisimpia on ne jotka ovat käyttäneet yliannoksiin asti unilääkkeitä (myös tenoxia) ja muita kolmiolääkkeitä, ja joilla sitten yritetään varovasti ja vaikeasti purkaa lääkitystä...
Unilääke on tarpeen katkaisemaan kierteen, mutta näkisin sen vain tilapäiseksi avuksi nuorille aikuisille. Ja jos lääkäri määrää unilääkettä ekalla vastaanottokäynnillä (10-15min) _isot_ määrät, on hän mielestäni tehnyt virheen.
10mg Tenoxia silloin tällöin (jos 10 tablettia kestää kuukausia) ei ole mikään ongelma. Jatkuvasta ja jokapäiväisestä käytöstä voi tulla ongelma. Voi tulla.
otin sen 22.30 , ja varmaan klo 23 nukahdin. mutta----heräsin jo klo 03.00 , ja siitä taas klo 06.00.
ei ei tuonut apua siihen,että saisin nukkua koko yön.
toisaalta,ilman tuota tenoxia pisin katkeamaton uniaikani on ollut 1,5h jo viikoja..eli sikäli kehitystä.
-ap
mutt omalla kohdallani en yhdistäis lastenhoitoa ja tenoksia...ei ollu lapsia silloin kun jouduin sitä käyttämään..mutt useampaan kertaan yöllisellä vessareisulla on menny jalat alta...ja jos ei saa tarpeeks pitkiä unia nii on aamulla aika tokkurassa...ainakin minä olin..
unilääkkeenä. Auttaa nukahtamaan, mutta heräilin aamuyöstä. Itse sen hyvä toleranssi, ettei ns tuntunut missään.
esim. lapsen yskään tai hänen vessakäyntiin (mies tietenkin myös kotona). En ole tokkurainen tai uninen, kun herään Tenoxin jälkeen yöllä tai aamulla.
Ei se minua nukuta alkuillasta, mutta loppuyön heräily on vähäisempää.
En kuitenkaan käytä tenoxia, sillä en tykkää siitä zombi-fiiliksestä, joka tulee jo puolikkaastakin.
Käytän mieluummin tarvittaessa ensin 5 mg diapam ja sitten 7 mg imovane. se toimii paremmin.
Myös ketipinorin puolikas (huom kokonainen AIVAN liian zombi sekin) nukuttaa hyvin.
lääkäriltäsi melatoniinia. Mulla on sama ongelma, nukahtamisvaikeuksia ja parin tunnin välein heräilyä, ja löytyi apu melatoniinista. Enää otan vain satunnaisesti, mutta pahimman unettomuuskierteen sain sillä katkaistua. Tenoxilla nukuin sen pari tuntia ja olin taas hereillä, mutten pirteänä.
Aika paljon on benzohörhöjä ihan tavallisten työtätekevien joukossa. Aloittavat pienellä annoksella tilapäiseen unettomuuteen ja eivät pääse irti.
Vieroitusoireina esim. paniikkikohtauksia ja huimausta. Vaikka lääkkeestä pääsisi irti niin oireet voivat aktivoitua vielä vuosien päästä.
Ihan ensimäisenä en tenoxia vetäisi.
Aika paljon on benzohörhöjä ihan tavallisten työtätekevien joukossa. Aloittavat pienellä annoksella tilapäiseen unettomuuteen ja eivät pääse irti. Vieroitusoireina esim. paniikkikohtauksia ja huimausta. Vaikka lääkkeestä pääsisi irti niin oireet voivat aktivoitua vielä vuosien päästä. Ihan ensimäisenä en tenoxia vetäisi.
voivat johtua tuosta? oletko hoitoalan ammattilainen?
Riippuvaiseksi ei tulla vain isoilla annoksilla.
Eri pentsot koukuttaa eri tavoin ja se vaikuttaa kuinka monta viikkoa otat niitä päivittäin se tekee sut kipeäksi, kun lopetat.
Itsellä yks kokemus historiassa, kun otin 3 kertaa päivässä ja kahden viikon ajan, 1ml xanor.
Kun lopetin leikin oli kaksi päivää sellainen sanoinkuvailematon ahdistus. Pystyi käydä kaupassa kyllä, mutta se vaan oli eikä heilahtanut millään mihinkään. Tosi inhottava. Kolmantena onneks oli jo normaali.
Mitä kauemmin syöt ja mitä syöt.
Onko tää palsta täynnä narkomaaneja, kun joku lähes päivittäin kyselee benstoista tai kipulääkkeistä ja mielipiteitä tuntuu löytyvän?
herään 1,5 tunnin kuluttua, ja loppuyö menee sitten n. tunnin unipätkissä.... usein nousen klo 3 keittämään kamomillateetä,ja toivon saavani unen.....
-ap