Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoan juhannusta - Onko muita jotka ei saa yhtään kiinni tästä keskikesän juhlasta?

Vierailija
21.06.2022 |

Tykkään joulusta, vapusta, pääsiäisestä, itsenäisyyspäivästä ja meidän perheessä näitä juhlitaankin aina melko perinteisesti. Pidän juhlaruoista, vieraista, koristeista jne.

Juhannus on poikkeus. En ole ikinä saanut kiinni tämän juhlan merkityksestä: Mennä maaseudulle ja nauttia kesästä? Aivan liian monena vuonna on ollut todella koleaa ja sateista eli mikään grillailu ja kesästä nauttiminen ei onnistu. Meillä ei ole mökkiä eikä sukujuhlien tai ystäväpiirin perinteitä. Joka vuosi tuttavat rupeavat kyselemään jo hyvissä ajoin, että mitäs teette juhannuksena. Kaikilla muilla tuntuu olevan joku selkeä traditio.

Onko muita juhannuksen inhoajia? Mitä juhannuksena kuuluisi tehdä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion olla kotona ja katsella telkkaria.

Vierailija
2/26 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se on juhlista vähiten merkityksellisin. Juuri sen takia, että meillä ei ole mökkiä. En ota stressiä kuitenkaan. Jos kiva sää, niin lenkki metsässä ja päälle hyvää ruokaa. Lettuja on paistettu joka juhannusaatto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua väsyttää jo valmiiksi ne humalaisten sukulaisten "hauskat juhannusjuhlat"... Toivon etten törmää heihin, että he eivät känniautoilisi tänä juhannuksena mökeillä...

Vierailija
4/26 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen vain otsikon, mutta älä ota niin vakavasti. Osta uusia perunoita ja silliä ja jotain hyvää jälkiruokaa ja vietä muuten ihan tavallinen päivä. Ei ole niin vakavaa.

Vierailija
5/26 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi keinotekoinen päihdyttämisjuhla lisää. Vihaan humalaisia ihmisiä.

Vierailija
6/26 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus on vuoden paras juhla! Ai että.

Vierailija
7/26 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taidat tehdä asiasta liian suuren numeron. Kuka pakottaa tekemään yhtään mitään juhannuksena? Voit kai olla tekemättä mitään jos siitä tulee itselle parempi mieli.

Vierailija
8/26 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäiselle kurja juhla. Mihinkään ei voi edes mennä, kun kaikki paikat on kiinni. Luojan kiitos kaupat sentään on auki.

Vierailija
9/26 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus olisi kiva, jos olisi olemassa joku kesäpaikka, jonne mennä sitä viettämään.

Kaupungissa juhannus on kurja, kun "kaikki paikat" ovat kiinni.

Mutta juhannus on hyvä ajankohta vaikka pidennetylle viikonlopulle vaikka Euroopan kaupunkireissua ajatellen, muualla kun tämä on ihan tavallinen viikonloppu.

Vierailija
10/26 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Ei mitään merkitystä minulle.

Vierailija
11/26 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatenkin ap on kaupungin keskustassa kerrostalossa asuva katkerikko...

Kun on oma okt tai mökki niin kylläpä juhannus maistuu 😃

Se on selvää että helteellä kärvistely itsemurhayksiössä ei oikein nappaa...

Vierailija
12/26 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tunnelmaa täälläkään. Ollapa kesämökki, jonne pääsisi uimaan ja saunomaan..

Vierailija
13/26 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle juhannus on saman lainen kuin arkeni ,oli myös vappu ja uusivuosikin,useimin myös joulut Yksin !Kaiken tottuu ja en niitä inhoa en vietä.

Vierailija
14/26 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksena en mene maalle, vaan kaupungin keskustaan (Helsingin). Siellä on ihan oma tunnelmansa silloin, kun melkein kaikki muut ihmiset ovat poissa. Kiinnostaisiko tämä tapa viettää juhannusta?

Vierailija
15/26 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi viikon loppu, samoin menee vappu ja pääsiäinenkin. Satsaan kaiken jouluun ja aloitan jo lokakuussa koristelut..

Vierailija
16/26 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoon juhannusta ja vappua.

Meen mökille kuitenkin hetkeksi, kotoilemaan vaan, ehkä uin jopa : )

Vierailija
17/26 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää aina ihmiset, jotka valittaa jostain juhlapyhistä ikään kuin niitä olisi pakko juhlia. Kenelläkään ei ole velvollisuutta tehdä silloin mitään erityistä, vaikka suurin osa tekisikin ja jos kyselyt suunnitelmista häiritsee, aina voi sanoa, että nautin vaan vapaasta. Jokainen saa ihan itse päättää miten aikansa viettää, voi juhlistaa tai olla kuin kyse olisi vain normaalista päivästä.

Vierailija
18/26 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää aina ihmiset, jotka valittaa jostain juhlapyhistä ikään kuin niitä olisi pakko juhlia. Kenelläkään ei ole velvollisuutta tehdä silloin mitään erityistä, vaikka suurin osa tekisikin ja jos kyselyt suunnitelmista häiritsee, aina voi sanoa, että nautin vaan vapaasta. Jokainen saa ihan itse päättää miten aikansa viettää, voi juhlistaa tai olla kuin kyse olisi vain normaalista päivästä.

Ei voi täysin itse päättää, miten aikaansa viettää, sillä esim. juhannuksena on moni sellainen paikka suljettuna, joka tavallisena viikonloppuna olisi auki.

Vierailija
19/26 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ärsyttää sama juhlavouhotus vuodesta toiseen. Juhlisivat keskenään mut ei tarvi vouhottaa mulle.

Vierailija
20/26 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai minkään juhlan aikaan ole pakko tehdä yhtään mitään. Tee jotain, mikä itsestä kivalta tuntuu ja voihan sitä juhannusta viettää kaupungissakin.

Me laitetaan juhannuksena hyvää ruokaa, saunotaan vihtojen kanssa, pelaillaan ulkona, lapset tekee juhannustaikoja. Ehkä käydään uimassakin. Ollaan yhdessä perheen kanssa, ei siinä sen kummempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä