Sopiva paino aikuiselle naiselle on oma pituus - 105
Kommentit (58)
170cm ja 56kg. Sopiva paino minulle on 53-55kg, silloin olen hoikka mutta muodokas, eikä mikään kohta ole epätasapainossa eikä mikään pursuile mutta ei toisaalta törrötäkään. 65kg olisi ihan liikaa minun ruumiinrakenteellani, olen todella hentoinen ja kapoinen luustoltani, ja paino vielä jakautuisi epätasaisesti eli kaikki alaosaan, yläosaan ei mitään.
Sen sijaan eräs kaverini on melkein 10cm lyhyempi, mutta painaa reilu 10kg enemmän kuin minä ja näyttää varsin hyvältä. Hän onkin rotevampaa mallia ja kilot jakautuvat vielä tasaisesti.
Joten ottakaa huomioon se ruuminrakennekin, kaikki eivät näytä hyvältä saman painoisena vaikka olisivat saman mittuisia (ja en tarkoita tällä sitä kuuluisiaa luiden painoa, vaan ennemmin luuston mallia ja ruuminrakennetta, toiset vaan on harteikkaampia ja toiset vähemmän jne.)
painoin sen verran viimeisilläni raskaana ja olo oli kamala. Minullekin paino -115 on just sopiva.
jos olen 162 ja painan 57 olen normaalipainoinen.
mielestäni olin laiha kun painoin 10 vuotta sitten 49, mutta
Pituus: 162 cm
Paino: 49 kg
Painoindeksi on: 18,7 - Normaali paino
olen juuri sopivan kokoinen. Jos tähän pitäisi lisätä 10kg tuntisin itseni suureksi. Mutta en myöskään haluaisi laihtua yhtään, olen ollut nuorempana vain 50kg ja se oli aivan liian vähän! t. 37v. 4 lapsen äiti
Olen 169-senttinen ja olen tuntenut olevani oikein hyvinvoiva ja nätti 64-kiloisena. Jos on mennyt sen alle, olen alkanut kaivata muotojani, ja jos on mennyt sen yli (niin kuin nyt ikävä kyllä on), olen tuntenut oloni läskiksi.
Olen 171 cm, 66 kg ja mielestäni näytän sopusuhtaiselta ja hyvältä. Pysyn näissä mitoissa lähes riippumatta siitä mitä syön, kun taas muutaman kilon pudotus olisi järjettömän työn ja tuskan takana.
Tällä hetkellä on kaksi kiloa sen yli, ja sen olen ajatellut liikkua pois. Kun paino sukeltaa lähemmäs 50 kiloa, näytän liian laihalta. Ottakaa huomioon, että AIKUINEN nainen on liian laihana aika luusäkki, kun nuorilla naisilla (alle 25-v) on kropassa hoikkanakin pehmeyttä ja kaaria.
Minäkin olen 170/55 ja hyvä näin. 10 kiloa painavampana tuntisin itseni liian lihavaksi.
enpä ole luusäkki vaikka olenkin sen 170cm ja 56kg. Takapuolta on enemmän kuin monilla tuhdimmilla naisilla ja muutenkin olen ihan naisellisen näköinen. Nääs se ruumiinrakenne vaikuttaa todella paljon asiaan
Tällä hetkellä on kaksi kiloa sen yli, ja sen olen ajatellut liikkua pois. Kun paino sukeltaa lähemmäs 50 kiloa, näytän liian laihalta. Ottakaa huomioon, että AIKUINEN nainen on liian laihana aika luusäkki, kun nuorilla naisilla (alle 25-v) on kropassa hoikkanakin pehmeyttä ja kaaria.
Aikuinen nainenhan tarkoittaa vähintään 50-vuotiasta ja sen ikäselle tuo on hieman liian vähän. Täytyy pitää mielessä, että eläkeikäinen on uusien ravitsemussuositusten mukaan vajaaravittu jo painoindeksillä 23, sillä suositeltava painoindeksi alkaa 24:stä. Ikää myöten terveyden kannalta suositeltavin paino siis nousee.
silloin oisin pyöreähkö.. en nyt mikään lihava kuitenkaan.. -110 cm ois parempi
Ja tällä hetkellä tosiaan olen sen pituus-110cm ja ihan sopivalta tuntuu.
Nyt just sopiva ja muodokas eli 178cm ja 49-50kg.
Terveisin av-mamma ;)
Mutta ikävä kyllä siihen ei ole mitään mahdollisuuksia. Nykyään olen 166/70 ja mielelläni olisin hoikempi. Tuossa painossa on kuitenkin vain viisi kiloa lisäystä yläastevuosilta (jolloin en ollut ylipainoinen).
Vähän turhaa lässytystä nämä painoasiat siinä mielessä, että meillä on erilaiset kehot, aineenvaihdunnat ja muut, joten ei koskaan voida olla toistemme kopioita. Jos kaikki ruoka tulee samantien läpi, niin on helppo tulla tänne kertomaan, kuinka kaikkien pitäisi olla laihoja.
Eli painoa olisi 47kg, ja painoinkin noin 20 vuotiaana tuon verran. Nyt painan 55kg ja voin hyvin, läydän vaatteita kaupasta ihan aikuisten puoleltakin. Ei ole enää huimausta ja olo muutenkin parempi kuin nuorempana ja hoikempana.
Olen 176 ja painan 64 kg. Tuon laskukaavan mukaan ihannepainoni olisi 71 kg. Tuntuu aika paljolta.
Minä olen 173 cm pitkä ja painan 73 kg. Ystäväni on samoin 173 cm pitkä mutta painaa vain 66 kg. Lantiomme on sentilleen sama, molempien vaatekoko 38. Minulle vain hieman uhkeampi povi ja pitemmät jalat, hän persjalkainen.
Molemat tyytyväisiä painoonsa ja kokoonsa. Eli paino eri (pituus - 100 ja -107), koko sama.
Olen 163 cm ja tällä hetkellä 61 kiloa. 58 kiloa olisi semmoinen jossa vyötäröllä ei olisi niin paljon ylimääräistä.