Voi p**ka! Posti kadottanu kirjeitä ja menetin luottotietoni!
Kyllä osaa suoraan sanottuna vi****aa! Tähän asti oon onnistunut säilyttämään luottotietoni, vaikka aika ajoin on ollut todella tiukkaa. Nyt sitten posti oli hukannut kirjeitä ja nyt menetin luottotietoni eikä mitään ole enää tehtävissä, prkl...
Miten vaikeaa elämä luottotiedottomana on? Mitä kaikkea se estää?
Kommentit (42)
Jos sitä ei palauta, ei asia mene käräjäoikeudessa eteenpäin, vaikka asia olisi sinne mennytkin.
Kun paperia ei palauteta, tulee seuraavaksi kirjattu kirje, jossa tiedoksianto annetaan. Jos sitä ei hae postista, tulee seuraavaksi haastemies ovelle ja ottaa sen nimmarin. Ennen sitä nimmaria ei asia etene loppuun asti. Ja jos jostakin ihmeellisen harvinaisesta syytä asia menisikin loppuun asti, voi tuomiosta valittaa ja se voidaan purkaa. Eli tässäkään tapauksessa luottotiedot ei menisi vahingossa, vaan inhimillisen erehdyksen takia joutuu selvittämään asioita ja on kyllä tietoinen, että nyt ollaan tilanteessa, jossa luottotiedot saattaa mennä tai että jotain pitäisi tehdä jotta ne saadaan palautettua jos aihetta niiden menemiseen ei ole.
Mulle on käynyt niin, että puhelinoperaattori ja liittymän maksuosoite vaihtuivat samaan aikaan työpaikan muutoksen yhteydessä. Olivat jättäneet kirjaamatta mun uuden osoitteen ja käyttivät omissa asiakastiedoissaan 3 vuotta sitten voimassa ollutta osoitetta - ei postin vaan operaattorin vika. Lasku ei tullut, maksumuistutukset eivät tulleet, perintätoimiston kirje ei tullut perille. Uusi asukas toimitti kirjeet kun oli jo vireillä käräjäoikeudessa, mutta ehdittiin perua. Kyseessä oli vielä operaattorin vika, koska laskutuksen piti siirtyä uudelle firmalle samalla päivällä kuin liittymän tälle operaattorille, mutta oli myöhästynyt pari päivää ja oli siis minun nimissäni. Minulla ei ollut asiasta aavistustakaan, koska puhelinlaskun ei olisi ikinä pitänyt minulle tullakaan.