Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! Mä en selviä tästä ahdistuksesta.. Pettämisasiaa.

Vierailija
27.05.2010 |

Pari viikkoa sitten selvisi, että miehellä on suhde toiseen naiseen. Suhde on jatkunut ainakin tämän vuoden, jos ei pitempääkin ja on sisältänyt ilmeisen kuumaa seksiä. Kaikki on tapahtunut työn puitteissa.

Meillä on pieniä lapsia, juuri hankittu uusi talo. Mies matkustaa paljon, joten lapset ja talo ovat vastuullani.

Olen yksin lasten kanssa, ja tämä asia painaa mieltäni jatkuvasti. Olen ihan jaksamiseni äärirajoilla, ja lasten kanssa oleminen on todella raskasta. Yritän parhaani mukaan pitää huolta itsestäni, ja lapsista tietysti, mutta välillä tuntuu että haluaisin vain kadota johonkin.

En vielä edes tiedä, haluanko antaa tätä kaikkea anteeksi. Minulla ei ole aavistustakaan, että mitä tulevaisuus tuo tullessaan, ja se vasta ahdistaakin. Miten tästä selviää eteenpäin? Tunnen oloni niin noyryytetyksi ja petetyksi. Pahinta on, että ihminen, jonka on tuntenut 15 vuotta, on tehnyt näin. Että hän on voinut olla noin julma, laskelmoiva, häikäilemätön ja itsekäs.

Hän on kuitenkin osoittanut katumusta ja voi itsekin ilmeisen pahoin tätä nykyä, ja on välillä myös se tuttu ihminen. Mutta sitten muistan, että hänessä on näköjään tällainen röyhkeä puoli, jota en tunne ollenkaan - ja se vesittää kaiken halun korjata asiat. Pystynkö hyväksymään, että hän on tehnyt meille näin?

Onko kellään kokemuksia tällaisesta? Auttakaa..

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut suhdetta, vaan yhden yön juttu. Mutta pahalta sekin tuntui.

En osaa muuta sanoa, kun anna ajan kulua. Älä tee hätiköityjä päätöksiä, vaan mieti yksin ja yhdessä ratkaisuja.

Tiedän, että pahalta tuntuu, mutta kummasti se aika parantaa haavat. Ja muista: Anteeksi antaminen on taitolaji, ja vain parhaat siihen pystyvät.

Katkeruuden ja vihan kanssa eläminen, kuluttaa sinua vain enemmän.

Voimia sinulle!

Vierailija
2/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on edessä tämä päivä ja tulevaisuus. Jos ette pääse asiasta yli, niin rikotte lasten kodin myös.

Minusta kannattaa puhua, odottaa ja ehkä kipu hellittää ja pääsette asiasta yli.

Mutta, jos mies ei pysty lopettamaan suhdetta ja keskittymään vain teidän perheeseen, niin sitten ei ole mieltä jatkaa.

Työstätte asiaa varmasti vielä muutaman vuoden ja luottamus palautuu hitaasti. Jos rakkautta on ja molemminpuolista kunnioitusta edelleen, sekä aitoa katumusta, niin pääsette asian yli.

Joskus elämä vaikuttaa erittäin synkältä, mutta jos ei luovuta, niin taas helpottaa.

Ole myös riittävän jämäkkä ja kunnioita itseäsi. Lähde tilanteesta pois ajoissa, jos tuntuu, ettei kuitenkaan onnistu. Luulen, että voit olla onnellinen myös yhdessä lasten kanssa, vaikka se olisikin vaikea tie alussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyryytys ja inho olisi sietämätöntä kestää - ja lastenkin on syytä tietää totuus.

Vierailija
4/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pettäjä on tehnyt tietoisesti sen valinnan alkaessaan sivusuhteeseen. syyllisyydestä saa kärsiä ainoastaan pettäjä itse.

Vierailija
5/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään oikeusaputoimiston kukkahattutätejä, vaan sellaisen liskon joka pelastaa sulle kaiken materian mitä sulle kuuluu ja naulaa tulevan eksäsi munista seinään.

Se on hyvä lähtökohta.

Vierailija
6/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillasi puolestasi. Minun exällä ehti olla toinen nainen 1kk ajan, kunnes heräsin siihen että jotain on muuttunut. Siitäpä se parin päivän päästä jo selvisikin. En muista että ikinä olisin niin suurta vihan tunnetta kokenut, teki mieli kuristaa tai hirttää ukko palleistaan. Samaan aikaan mielessä oli hirveä pelko että eihän mies vain jätä minua.

Meillä tilanne sikäli erilainen että asuttiin vain vuokralla eikä lapsia ollut. Siinä tilanteessa se oli vain hyvä asia, ei tarvinnut lasten tunteita ajatella. Loppujen lopuksi minä päätin että erotaan. Alkuun kyllä yritin ja mies lupasi lopettaa yhteydenpidon tähän toiseen naiseen. Niin ei kuitenkaan tapahtunut vaan yritti salassa soitella ja käydä naisen luona. Jäi siitä kiinni ja juttu loppui siihen.

Pitkään meni että pääsin katkeruudesta yli. En usko että ikinä pystyn täysin neutraalisti miehestä ajattelemaan. Erosta on nyt 8vuotta. Mies on pari kertaa yrittänyt juttusille, puhumaan niitä näitä, mutta minulla ei kiinnosta pätkääkään. Olen ajatellut että jos olisin täysin miehestä ja hänen tekemästään ylipäässyt, voisin pari sanaa vaihtaakin ja moikata mutta en usko että niin tulee tapahtumaan.

Vierailija
7/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka kanssa sinua petti? Mistä tiedät ettei mies enää joskus jatkaisi? Oletteko selvittäneet mistä pettäminen johtui,mihin mies ei ole tyytyväinen suhteessanne?

8/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisi lapsikin antamasssa kaiken sisällön elämään.

Vierailija
9/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta teidän tulisi yhdessä selvittää asian esim. parisuhdeasiantuntijan kanssa. Silloin kaikki asiat tulevat varmasti esille, eikä tarvitse arvailla. Siten tulee mietittyä tunteet, talous, lapset, mennyt/tuleva jne. Samoin tarjotaan selviytymisapua molemmille erikseen. Voi olla, että miehesi voi jopa vielä pahemmin kuin sinä, kun tajuaa mihin tilanteeseen on tultu.

Tärkeintä on nyt miettiä yhdessä/erikseen se, onko teillä halua jatkaa yhdessä ja miten perhe siihen kuvioon sijoittuu.

Vierailija
10/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka kanssa sinua petti? Mistä tiedät ettei mies enää joskus jatkaisi? Oletteko selvittäneet mistä pettäminen johtui,mihin mies ei ole tyytyväinen suhteessanne?

jotku aina ajattelee että suhteessa on jotain vikaa kun toinen pettää. Siinä ihmisessä (pettäjässä) on vikaa kun lähtee vieraiden hameenhelmojen tai housunlahkeiden perään! Samanlaista normaalia ja tavallista elämää ja parisuhdetta kaikki muutkin elää, ei kaikki silti petä.

Vierailija
11/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin parempi. Mistä oikein löydätte noita miehiä`?

Valitkaa lyhyt mies. Lyhyt ei petä.

T: 11cm mies

Vierailija
12/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole työmatkalla tämän naisen kanssa (tai mistäs minä loppupeleissä tiedän). Mutta tietääkseni nainen ei matkustele. Olen käynyt perheasiankeskuksessa juttelemassa, ja mieskin on sinne menossa. Joku suuri henkilökohtainen kriisi hänellä on, ja tämä lienee sitten hänen ratkaisunsa asian helpottamiseksi.

En kai minäkään mikään häntä palvova 50-luvun kotirouva ole ollut, mutta ei hänen ole paljon tarvinnut kotiasioista huolehtia, joten on saanut rauhassa touhuta omiaan.

Monen on niin helppo sanoa, että heitä se sika pihalle, mutta ei se käytännössä noin mene. Tai ainakin omalla kohdalla tulee ihan taloudelliset seikat vastaan. Miten yhtäkkiä elätän itseni ja 2 lasta? No on mulla yksi vaihtoehto, mutta se vaatii aika pitkää muuttomatkaa. Vien heiltä kodin, sukulaiset, isän..?

Tämä on ihan kamalaa. Yritän pitää mielessä, että joskus vielä tuntuu paremmalta.

Vierailija
13/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muistista ei koskaan ja aina pieni pelko tekeekö sen vielä kerran?

tsemppiä, meillä selvitttiin ja se paransi koko suhdetta, mutta yhtään mitään epäselvää en enää suvaitse en mitään salaa

Vierailija
14/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kuitenkin toivon, että tästä selvitään, mutta sitten nousee se tunne, haluanko antaa anteeksi jotain noin kamalaa. Että menetänkö siinä itsekunnioitukseni?

Ap

Vierailija
15/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta eka saamasi neuvo oli paras, älä tee hätiköityjä päätöksiä, kriisissä ei oo koskaa hyvä tehdä suuria päätöksiä. Mutta vaadi, että miehesi lähtee kanssasi johonkin parisuhdeterapiaan tai esim. helsingin NNKY järjestää sellasia leirejä, joissa lastenhoito jne. Oon kuullut TOSI paljon hyvää niistä leireistä. Ja sieltä tiedän, että monet on saanu avun just näissä pettämisasioissa ja pystyneet jatkaan parisuhdetta. Ja siellä käsitellään myös anteeksiantamista. Anteeksantaminen ei oo itsensä epäkunnioittamista. Eihän se sitä tarkota, että mies saa jatkaa elämäänsä kuten haluaa ja ettei hänen teoillansa olis seuraamuksia. Anteeksantaminen on niinkun antais velan anteeksi ja antaa uuden mahdollisuuden. Mutta ei sitä heti tarvi itseltä vaatia, vaan ottaa aikaa asian käsittelemiseen.

Vierailija
16/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kertoi tosin kaiken heti tapahtuneen jälkeen. Nainen oli munkin tuttava. Tapahtuneesta on jo jonkin aikaa.

Kamppailua tää on. Välillä on jo parempia aikoja jolloin asia ei ole mielessä. Mutta esim. tuon naisen näkeminen herättää ikävät tunteet.

Vierailija
17/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon liittyi seksiä. Siitä on nyt 8 vuotta ja yli ollaan päästy. Miehelläni oli 3-kympin kriisi mutta jotenkin heräsi tämän töppäyksen tehtyään. Katui kovasti ja muutti käytöstään jotka olivat mukana aiheuttamassa pettämisen. Esim. oli täysin juomatta mitään puoli vuotta. Senkin jälkeen vain ruoka juomana ym. pitkään pari vuotta.

Se että pystyin antamaan anteeksi vaikutti suuresti se, että pystyin näkemään että mieheni todella katui tekoaan. Antoi minun puhua asiasta niin paljon kuin halusin. Olla "paniikissa" välillä ja lohduttaa sekä vakuuttaa kiinnittymistään minuun ja että tuollaista ei koskaan enää tulisi tapahtumaan.

Vielä silti jos mieheni käy jossain esim. pikkujouluissa en pysty nukkumaan kunnolla ennenkuin hän palaa kotiin. Ja hän laittaa tekstiviestejä että tiedän että minä olen mielessä.

Olen myös kuullut noista NNMKYn parisuhdeleireistä todella paljon positiivista.

Vierailija
18/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa sinua neuvoa. kyllä sinä suomessa pärjäät lastesi kanssa taloudellisesti jos et pääse asiasta yli on parempi erota. lapset huomaavat katkeruuden ja vihan, ei se heitä auta että pysytte yhdessä jos ette oikeasti ole enää yhdessä rakkaudesta, annatte vaan vääriä malleja heille sitten ja tuhlaatte oman elämänne siihen.

kannattaa silti yrittää selvittää sotku. mutta pettämisen jälkeen suhde ei oskaan palaa entiselleen, puhtaus ja luottamus on poissa.

mutta älä nyt herran tähden rupea itsestäsi syyllistä etsimään!!

Vierailija
19/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuttu näistä asioista jo etukäteen. Mitä tekisit jos saisit tietää että olen pettänyt sinua?

Kummankin kanta on tullut selväksi mitä sitten tapahtuu. Ero on edessä välittömästi, jos jompi kumpi jäisi kiinni. Ei olisi syytä jatkaa, kun tunnetasolla kaikki on kuollut...

En voisi kuvitellakkaan enää antautuvani minkäänlaiseen seksiin mieheni kanssa. ties mitä kondyloma, klamydia tuliasia sillä olisi tarjota. Ajatus sängyssä siitä että mies painaa toista naista vuoro päivinä olisi jo niin oksettava, että hommista ei kertakaikkiaan tulisi mitään.

Onneksi tämä on jo keskusteltu ja kumpikin tietää mitä menettää jos haluaa pettää.

Vierailija
20/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee mitään hätiköityjä päätöksiä, on hyvä neuvo. Anna ajan kulua. Keskustelkaa yhdessä asiasta juuri niin paljon kuin SINUSTA tuntuu tarpeelliselta ja suosittelen lämpimästi parisuhdeterapiaan menoa. Tiedän kokemuksesta, että puhuminen (yhdessä) auttaa asian käsittelyssä ja antaa mahdollisuuden anteeksiantamiseen.

Ymmärrän vihan ja epätoivon tunteesi. Yhdessä koettua hyvää ei heti kannata heittää romukoppaan...mutta jos tuntuu, että et pysty antamaan anteeksi, voi olla paras lähteä kulkeaan omia teitä lasten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi