Montako stipendiä sait peruskouluaikana?
Kommentit (29)
Meillä ainakin ala-asteella stipendin saattoi saada vain kerran. Missä noin paljon jaetaan?
Käytösnumeroni oli yhdeksännellä 6 :( Olin aikamoinen kapinallinen.
Lukioaikana en rauhoittunut, mutta aloin ottamaan koulun vakavasti. Nykyään toimin pienipalkkaisena akateemiselle alalla.
oo ikinä saanut mitään stipendejä tai patsaita, ei myöskään sisareni. Eikä poikani... (Onkohan periytyvää...)
Ja nykyään olen kasvatustieteen maisteri & luokanope: ) Mut kestän tän kuin mies ja annan stipendit ne oikeasti ansaitseville -en välttämättä parhaille, vaan asennetta ja yritystä omaaville ja petranneille...Nuolemaan en ketään lähde!
voi muistaa? Sain stipendejä, mutta en muista montako peruskoulussa ja montako lukiossa ja mitä ne pitivät sisällään.
Meillä jaettin vain yläasteella. Yksi per vuosi, tytölle ja pojalle erikseen.
Kerran ainakin olisin todella ansainnut. Joskus ne menee jollekin luuserille, joka on vähän petrannut, mutta kuitenkin vielä selvä luuseri. Mulla oli luokan paras keskiarvo kuitenkin.
Opiskelin harvinaisempaa kieltä lukiossa d-kielenä. Opiskelin huippulukiossa, jossa oppilaat olivat todella lahjakkaita. Paikallinen Suomi-(opiskelemani kieli) -seura jakoi vuosittain 3 stipendiä koulullemme. Meitä oli 4 opiskelijaa. Toiset saivat 9-9,5 kokeista. Minä sain 8,5-9. Ymmärrän toki, että opettaja jakoi parhaille stipendin, hän siis sai päättää. Kai minua kuitenkin sai harmittaa kun kolmena peräkkäisenä vuotena näin kävi eikä tasoero iso ollut.
Niin ja stipendejä en ole saanut. Luokallani on aina ollut superlahjakkaita ihmisiä, joihin valinta on kohdistunut. Kiva olla sitten vain hyvä...
yhteensä ala-asteella, yläasteella ja lukiossa. Niiden yhteissumma oli lähellä 16000mk. Enkä lisännyt tuohon vahingossa yhtä nollaa =)
Lukion jälkeen olenkin käynyt vain kauppiksen, töitäkään en ole juuri tehnyt. Hukkaan meni hyvä koulumenestys...