Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Stipendeistä ja hymypatsaista...

Vierailija
26.05.2010 |

Meidän esikoinen sai viime keväänä stipendin. Tänä keväänä saa hymytyttöpatsaan. Kiva hänelle.

Kurjaa asiassa on se, että vuotta nuorempi sisko ei ole saanut mitään ja tuskin saa tänä vuonnakaan. Tyttö vähän niinkuin odottaa, että hän saisi stipendin. Hymytyttöpatsaastakin sanoi, että hän melkein sai sen (moni oli kai häntäkin äänestänyt, mutta yksi poika saa.)

Olen yrittänyt sanoa, että harva niitä stipendejä ja patsaita saa. Ja vaikka onkin hyvä koulussa, kiltti ja tunnollinen, se ei välttämättä silti ole syy stipendiin. Silti hänellä on kai sellainen käsitys, että niitä helppo saada, kun siskolla tuntuu kaikki onnistuvan. Olen yrittänyt kehua häntä ja kertonut, että riittää kun tekee parhaansa.

Kuinka voisin saada tytön odottamaan vähemmän, ettei tule pahaa pettymystä kevätjuhlassa?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai eihän kaikki muutkaan kommentit pahoja olleet...

ap

tosi hyvin, sekä äitinä että opettajana. Itse olen saanut aikanani stipendejä ja esikoinen sai pari vuotta sitten, kyse ei ole siitä. Mutta tuntuu kurjalta, kun etenkin pienemmät oppilaat olisivat melkein kaikki ansainneet stipendin ja tehneet parhaansa ja sitten yksi vain saa sen. Vielä kurjempi on, jos sisko vaan "aina" saa ja pienempi, joka tokikin haluaisi olla samanveroinen, saa aina seurata sivusta, vaikka on ihana ja taitava itsekin!

Vierailija
22/27 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

urheilukilpailuissakin kaikki palkita, kukaan ei ikinä voittaisi tai tulisi toiseksi? Kyllä kai ne stipendinsaajat nyt jollain tavalla eroavat muusta porukasta, ei kai niitä ihan mielivaltaisesti jaeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka mä en vertaa heitä yhtään, nuorempi lapsi vertaa itseään menestyneempään siskoonsa.

kun ongelmasi ei ole oikea.

Usein on niin, että sisarukset eivät ole samanlaisia. Toinen on välkky ja toinen pölkky. Onneksi teidän tapauksessa se välkky on vanhempi niin on pölkyllä sitten hyvä roolimalli (pienemmät kun niin ottavat mallia vanhemmistaan).

Vierailija
24/27 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hymypatsaat ja stipendit jaettaisiin joku vuosi sillä perusteella, että sen siskokin saisi.

Meillä on 4 lasta ja en voisi todellakaan vaatia, että kaikkien pitäisi saada.

Vierailija
25/27 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liki joka vuosi stipendin eräästä kielestä. Muissa aineissa olin melko paska, olin koulukiusattu, kavereita oli yksi, joka sekin välillä häpesi minua. Kyllä olisi vituttanut, kun olisi tuo stipendikin vielä viety sillä perusteella, että niille koulun kermaperseille tulee paha mieli (tosin ei olisi tullut, koska ne vei kaikki muut stipendit).

Vierailija
26/27 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla luokalla. Ja poika saa stipendit ja hymypoikapatsaan, tyttö ei, koska "teidän perheeseen tuli jo viime vuonna tämä". No niin tuli, sille pojalle! Keskiarvot suunnilleen samat, käytös molemmilla 10. Jostain syystä poika menee (sukupuolensa takia) tytön edelle, kun koulu jotenkin muistaa.

Meillä tyttö tietää, että ei hän stipendiä tänäkään vuonna saa, kyllä se veljelle menee.

Vierailija
27/27 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä sanonut, ettei kannata odottaa, koska opettaja ei tykkää minusta, koska en ole lahjonut häntä ja vienyt kukkia yms. Ja yhdestä jutusta olen joutunut hänen kanssa tinkaamaankin.

Sen lapsi ymmärtää.

Mutta sitä ei ymmärtäisi, että luokan parhaan oppilaan stipendin saisi Ville, koska hänen Veljensä Martti sai viime vuonna niin pitää antaa se, ettei Villelle tule traumoja.

Aatelkaa jotain suurperhettä. Jos vuonna 91 olisi annettu esikoiselle niin joka vuosi olisi sitten stipendit varattu heidän perheen lapsille, että olisi tasapuolista. Eipä enää taitaisi kiinnostaa muilla lapsilla opiskella kun tietäisi, että stipendit jaettaisiin perheen sukunimen mukaan ja siksi, ettei äidillä tule unettomia öitä ja niillä 15 muulla lapsella paha mieli.