Tukiperheen korvauksista - auttaisko joku? Laskenta apua kaipaan...
Eli ryhdyn nyt 7.6.2010 tuttavaperheen tukiperheeksi eli pidän kesän ajan heidän kahta kehitysvammaista lastaan kun itse olen lomautettuna/työttömän kesän.
Päiviä tulee yhteenä 48 ja korvaus menee seuraavanlaisesti:
eli 28 euroa/lapsi/vrk kulukorvausta +
28 euroa/laspi/vrk hoitopalkkiota.
Lapsia on kaksi ja vuorokausia 48. Eli paljonko saan rahaan kesän ajalta eli tuolta 48 vuorokaudelta. Olen laskenut sen tuhat kertaa enkä vaan usko...laskevani oikein.
Voiko joku auttaa laskemisessa :D
Kommentit (22)
palkkiostakaan ja korvauksen osalta verotuksen voi saada palautuksena takaisin. Vammaisuuden takia voi saada erityiskorvauksen, kuten ap:n tapauksessakin ilmeisesti on.
ja se sopimus on tässä nenän alla ja siitä laitoin nämä korvaussummat. ELi on ne.
5376 €
Eli kyllä niistä on oletettavasti sen normaalin ruuan lisäksi aika paljon muitakin kuluja. Vaipat, lääkkeet, vaatteet, lelut, kirjat yms.
pyynnöstä saada palautuksena takaisin.
...eli lapset ovat iältään 9- ja 11-vuotiaita eli eivät käytä enää vaippoja ja lääkkeet he saa kotona iltaisin. Enkä minä tosiaan osta heille vaatteita, en leluja enkä muutakaan. Minä olen heidän TUKIPERHE joka hoidan heitä kesällä sen aikaa kun äiti on töissä eli he ovat hoidossa minulla äidin työpäivän verran ja sen 48 vuorokautta.
ap
lapset ovat luonasi vain osan päivää.
No näin sopimuksessa lukee.
Eli saan palkan sopimuksen mukaan 48 vuorokaudelta.
etkä voi saada palkkiota ja korvausta koko vuorokaudelta. Jossain on nyt käsitetty jotain väärin. Tuon sopimuksesi oletuksena on, että lapset ovat koko sen 48 vuorokautta hoidossasi.
Täällä suurimmalla osalla ei varmasti ole kuin kuulo ja mutu tuntumaa asiaan. Voimia kesätyöhön!
kuin ap aloituksessaan mainitsi. Tukiperhehän ei periaatteessa "tienaa" avullaan, kuten ap tuntuu asian ottavan. Kyseisellä sivulla on myös määritelty, mitä esim. kulukorvauksesta kuuluu kustantaa.
http://loimaa.tjhosting.com/2009/kokous/2009902-9-1772.PDF
Noh, tiedä sitä mutta tälläisen sopimuksen olen tehnyt kunnan ja lasten äidin kanssa.
Katsotaan kuinka käy.
Tuohan tulee kunnalle halvemmaksi kuin laittaa lapset laitokseen äidin työpäivän ajaksi. Onko lasten normihoitaja tuolloin lomalla?
Nykyään kunnata maksaa melkein kuun taivaalta jotta saavat perhehoitoa.
jollainen ap ei todellakaan ole. Taitaa mennä nyt käsitteet sekaisin:
http://www.sosiaaliportti.fi/fi-fi/lastensuojelunkasikirja/tyoprosessi/…
olet sitoutunut ottamaan lapset kokonaisiksi vuorokausiksi.
jonka sisällöstä et tiedä mitään? Minkälaisen kurssin olet kyseiseen työhön käynyt, kun et tiedä edes, mitä tukiperhetoiminta pitää sisällään?
Noh, tiedä sitä mutta tälläisen sopimuksen olen tehnyt kunnan ja lasten äidin kanssa. Katsotaan kuinka käy.
viikonlopun esim. Tukiperhe ei ole sellainen, joka hoitaa viikkokausia lasta yhtäjaksoisesti. Tukiperhe ei milloinkaan toimi tuolla tavalla. Ap on perhepäivähoitaja, joka saa korvauksen tuntien mukaan. Ei suinkaan korvausta koko vuorokaudelta tietenkään.
Joo, kiitos vastauksista. En kaipaa enempää neuvojamme tai spekulointia siitä miten tyhmä olen ja mihin olen laittanut nimeni jne.
Pääasia että itse olen tyytyväinen, lapset ovat sekä lasten äiti ja kunta.
Kiva kesä tulossa varmasti.
Se on tarkoitettu niitä lapsia varten! Jos käytät kulukorvauksen itseesi varastat käytännössä niiltä vammaisilta lapsilta.
Minusta on kunnalta vastuutonta, ettei se ole selvittänyt uudelle hoitajalle sitä.
ja sit siitä menee lisäprossan mukaan verot.