Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyselen nyt karppaus apua täältä kun karppifoorumi pelottaa :/

Vierailija
26.05.2010 |

Eli olen nyt tyydyttävällä tasolla noudattanut hyväkarppausohjeita reilun viikon. Alkuun oli vähän hankaluuksia, mutta nyt paripäivää ihan ok olo ja nyt jännittää teenkö sittenkään kaikkea oikein kun olo on näin hyvä.

Pitäisikö maitotuotteiden hiilarit laskea? Mietin kun syös turkkilaista jogurttia aamulla ja illalla.

Entä kannattaisiko näin alkuun katsoa myös hedelmien ja marjojen hiilarit? Syön vadelmia lähes päivittäin ja aina silloin tällöin päärynän.

Tarkoitus ei ole siis jättää kaikkia hiilareita kokonaan pois. Ylipainoa löytyy reilusti yli 25kg.

Muuten ruokani koostuu seuraavista:

paistettua paprikaa, sipulia ja kesäkurpitsaa öljyssä kieritettynä, n. kourallinen

grillattua lihaa (tähänkin olen laittanut öljyä)

tai kasvisten tilalla salaattia jossa loraus oliiviöljyä.

Sitten turkkilaista jogurttia, vadelmia ja loraus kermaa.

Syön vielä 4 kertaa päivässä koska en ole osannut syödä kellon mukaan oikein ja annokset ovat olleet liian pieniä

kiitos ja kumarrus!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautalankaa rasvan tukkimien aivojen omistajille: kovan rasvan lisääminen (korvaamaan hiilareita) lisäsi kuolleisuutta, kasvisrasvan lisääminen vähensi. Eli se voi ja kerma (ja kookosrasva/-öljy) teidät karppaajat tappaa, mutta rypsiöljy ei. Eivätkä hiilaritkaan teitä tapa, niiden puute saattaa.

Vierailija
22/26 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa tuo Heikkilä. Tyyppi on ortopedi ja leikkii ravitsemusasiantuntijaa.

Karppausbuumista huolimatta kansan terveys ei ole parantunut, vaan  huonontunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:58"]

Huvittaa tuo Heikkilä. Tyyppi on ortopedi ja leikkii ravitsemusasiantuntijaa.

Karppausbuumista huolimatta kansan terveys ei ole parantunut, vaan  huonontunut.

[/quote]

Mua ei huvita. Karppausbuumi tosiaan on nähtävissä ihan väestötasolla, veren rasva-arvojen yleisenä huonontumisena. Eli 50 vuotta jatkunut myönteinen kehitys on nyt ottanut takapakkia.

Vierailija
24/26 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppausjuna meni jo, joten Antti Heikkilä on nyt siirtynyt paasaamaan suolan käytön puolesta. Älkää hyvät ihmiset menkö tähän naruun! Ruususuolat sun muut on ihan samaa NaCl:a kuin ns. tavallinen pöytäsuolakin (joka muuten EI ole yhtään sen "kemiallisempaa" kuin nuo kaiken maailman himalajansuolat - suolaa kun ei ole taloudellisestikaan järkevää valmistaa missään laboratoriossa tai tehtaassa).

Korkea verenpaine ei muuten ole mikään leikin asia - lisää alttiutta mm. aivohalvaukselle.

Vierailija
25/26 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:35"]

Huh huh mitä hullutuksia! En ensin tajunnut, että ketju on jo vuosia vanha. Onneksi tuo karppausbuumi on hieman rauhoittunut, harvemmin enää kuulee noin järkyttäviä ravintoneuvoja.

Jos joku vielä tuohon VHH-rasvapropagandaan uskoo, niin kannattais ihan itse tutustua esim. A. Heikkilän siteeraamiin tutkimuksiin. Äijä kun tulkitsee niitä aika mielenkiintoisella tavalla (valehtelee / vääristelee surutta omaan ideologiaansa sopivaksi). Tyydyttyneen rasvan ja lihan runsas syöminen kun on kautta linjan todettu olevan yhteydessä moniin terveysongelmiin. Jokunen hyvin harva, yleensä pienehkö ja muutenkin heikkolaatuinen tutkimus on päätynyt päinvastaiseen tulokseen, mutta se ei tarkoita, että aiheesta tehdyt 10 000 muuta tutkimusta olisivat väärässä.

Epäilijöiden kannattaisi myös ihan itse (ei siis luottaa kaiken maailman nettikeskusteluihin ja ravintobloggaajiin) tutustua virallisiin ravintosuosituksiin oikein perusteellisesti. Siellä ei todellakaan suositella esim. sokerin ja prosessoidun ruuan syömistä ja rasvan välttämistä. "Turhien" hiilihydraattien välttäminen ja riittävästä (tyydyttymättömän) rasvan saannista huolehtiminen on ohjeena siellä(kin). Ja ennen kuin joku alkaa taas toitottaa kytköksistä elintarviketeollisuuteen tai siitä, ettei sama malli sovi kaikille, niin lukekaa tosiaan itse ne suositukset, saatatte yllättyä.

[/quote]

Suosituksissa puolet energiasta tulee sokerista.

Vierailija
26/26 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 12:15"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:35"]

Huh huh mitä hullutuksia! En ensin tajunnut, että ketju on jo vuosia vanha. Onneksi tuo karppausbuumi on hieman rauhoittunut, harvemmin enää kuulee noin järkyttäviä ravintoneuvoja.

Jos joku vielä tuohon VHH-rasvapropagandaan uskoo, niin kannattais ihan itse tutustua esim. A. Heikkilän siteeraamiin tutkimuksiin. Äijä kun tulkitsee niitä aika mielenkiintoisella tavalla (valehtelee / vääristelee surutta omaan ideologiaansa sopivaksi). Tyydyttyneen rasvan ja lihan runsas syöminen kun on kautta linjan todettu olevan yhteydessä moniin terveysongelmiin. Jokunen hyvin harva, yleensä pienehkö ja muutenkin heikkolaatuinen tutkimus on päätynyt päinvastaiseen tulokseen, mutta se ei tarkoita, että aiheesta tehdyt 10 000 muuta tutkimusta olisivat väärässä.

Epäilijöiden kannattaisi myös ihan itse (ei siis luottaa kaiken maailman nettikeskusteluihin ja ravintobloggaajiin) tutustua virallisiin ravintosuosituksiin oikein perusteellisesti. Siellä ei todellakaan suositella esim. sokerin ja prosessoidun ruuan syömistä ja rasvan välttämistä. "Turhien" hiilihydraattien välttäminen ja riittävästä (tyydyttymättömän) rasvan saannista huolehtiminen on ohjeena siellä(kin). Ja ennen kuin joku alkaa taas toitottaa kytköksistä elintarviketeollisuuteen tai siitä, ettei sama malli sovi kaikille, niin lukekaa tosiaan itse ne suositukset, saatatte yllättyä.

[/quote]

Suosituksissa puolet energiasta tulee sokerista.

[/quote]

No ei todellakaan. Suora lainaus valtion ravitsemusneuvottelukunnan ohjeista: "Vältä sokerin ja paljon sokeria sisältävien elintarvikkeiden jatkuvaa runsasta käyttöä."

Hiilihydraatti ei ole sama asia kuin sokeri. Ota asioista selvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi