Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies ei anna rahaa

Vierailija
26.05.2010 |

olen kotiäiti ja mies ei anna rahaa, maksaa kyllä laskut, elämisen ja ruuat. Ja kun sanotte että mene töihin olen yrittänyt töitä löytää mitä vaan eipä löydy.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona mutta mies nostaa kotihoidon tuen, eikö tuo ole rikollista? Sinuna ottaisin yhteyttä Kelaan ja selvittäisin asian.

Vierailija
2/40 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin rikollista??? Molempien pitää osallistua perheen elättämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eihän kyse ole niistä! Kyllä naisella mun mielestä tulee olla omaa rahaa, jotka käyttää perheen ja omiin menoihinsa. Ei se, että esim lapsilisät ja kotihoidontuki menevät naisen omalle tilille, tarkoita sitä, että nainen käyttäisi rahat vain omiin menoihinsa ja perheen menot maksettaisiin miehen palkasta! Miten te oikein luette näitä viestejä?

Hallinnoimalla kaikkia perheen rahoja ap:n mies on tehnyt vaimostaan vangin. Hän ei pidä vaimoaan täysvaltaisena aikuisena, vaan holhokkina. Ap on hyväksynyt tämän, ainakin jollakin tasolla. Jos hän kokonaan olisi sisäistänyt holhokin asemansa, hän tuskin olisi aloittanut täällä keskustelua aiheesta.

niin sitten kannatta kyllä mennä töihin. Vaikuttaa siltä, että ap ei hallitse rahankäyttöä, ja siksi mies ei anna rahaa. Tulojen mukaan on elettävä hyvä ihminen, ja jos ei ole rahaa rakennekynsiin tms. turhamaisuuteen niin sitten niitä ei hankitakaan.

Vierailija
4/40 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat tulevat miehen tilille, koska vain näin saadaan lainat ja laskut maksettua. Vaimo käyttäisi kaiken hömppään.

Eli naisella ei näytä olevan tajua rahankäytöstä ja pitääkseen astuntonsa, miehen on ollut pakko ottaa rahat tililleen.

Samoinhan toimitaan jos esim. mies on peliriippuvainen. Tiedän perheen, missä miehen palkkakin tulee naisen tilille ja nainen antaa käyttörahan. Juuri siksi, että mies on pelannut monet lainanmaksurahat ja ruokarahat ja häätö on ollut monesti uhkana.

Sama tilanne myös mielestäni tässä tapauksessa.

mutta eihän kyse ole niistä! Kyllä naisella mun mielestä tulee olla omaa rahaa, jotka käyttää perheen ja omiin menoihinsa. Ei se, että esim lapsilisät ja kotihoidontuki menevät naisen omalle tilille, tarkoita sitä, että nainen käyttäisi rahat vain omiin menoihinsa ja perheen menot maksettaisiin miehen palkasta! Miten te oikein luette näitä viestejä?

Hallinnoimalla kaikkia perheen rahoja ap:n mies on tehnyt vaimostaan vangin. Hän ei pidä vaimoaan täysvaltaisena aikuisena, vaan holhokkina. Ap on hyväksynyt tämän, ainakin jollakin tasolla. Jos hän kokonaan olisi sisäistänyt holhokin asemansa, hän tuskin olisi aloittanut täällä keskustelua aiheesta.

niin sitten kannatta kyllä mennä töihin. Vaikuttaa siltä, että ap ei hallitse rahankäyttöä, ja siksi mies ei anna rahaa. Tulojen mukaan on elettävä hyvä ihminen, ja jos ei ole rahaa rakennekynsiin tms. turhamaisuuteen niin sitten niitä ei hankitakaan.

Vierailija
5/40 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta valitan varmasti turhasta, meillä niin pienet rahat että mies tarvitsee kotihoidontuen ja lapsilisän että saa elätettyä perheemme. Tiedän että akryylikynnet on hömppää kadehdin vain niitä joilla on niihin rahaa. ap

Vierailija
6/40 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat tulevat miehen tilille, koska vain näin saadaan lainat ja laskut maksettua. Vaimo käyttäisi kaiken hömppään. Eli naisella ei näytä olevan tajua rahankäytöstä ja pitääkseen astuntonsa, miehen on ollut pakko ottaa rahat tililleen. Samoinhan toimitaan jos esim. mies on peliriippuvainen. Tiedän perheen, missä miehen palkkakin tulee naisen tilille ja nainen antaa käyttörahan. Juuri siksi, että mies on pelannut monet lainanmaksurahat ja ruokarahat ja häätö on ollut monesti uhkana. Sama tilanne myös mielestäni tässä tapauksessa.

mutta eihän kyse ole niistä! Kyllä naisella mun mielestä tulee olla omaa rahaa, jotka käyttää perheen ja omiin menoihinsa. Ei se, että esim lapsilisät ja kotihoidontuki menevät naisen omalle tilille, tarkoita sitä, että nainen käyttäisi rahat vain omiin menoihinsa ja perheen menot maksettaisiin miehen palkasta! Miten te oikein luette näitä viestejä? Hallinnoimalla kaikkia perheen rahoja ap:n mies on tehnyt vaimostaan vangin. Hän ei pidä vaimoaan täysvaltaisena aikuisena, vaan holhokkina. Ap on hyväksynyt tämän, ainakin jollakin tasolla. Jos hän kokonaan olisi sisäistänyt holhokin asemansa, hän tuskin olisi aloittanut täällä keskustelua aiheesta.

Minua vaivasi se, että minä näin ap:n holhokkina, koska hän ei voi lainkaan osallistua perheen arkeen ja ylläpitoon, vastuun kantamiseen perheestä ja itsestään. Mulla on ollut itse ansaittua, omaa rahaa 15-vuotiaasta asti, siksi tuntuu oikeasti kauhealta jos pitäisi nyt aikuisena pyytää rahaa mieheltä - oli rahojen käyttötarkoitus mikä tahansa.

Mun mielestäni ap mainitsi ne maailmanlopun kynnet yhden kerran jossain sivulauseessa, ja niihin sitten tartuttiin. Hänet julistettiin niiden takia turhanaikaiseksi, edesvastuuttomaksi ihmiseksi. Tuskin se perhe kerjuulle joutuu joidenkin tekokynsien takia.

Pointtini on se, että ap:n ja hänen miehensä välinen suhde on vallanjaon ja tasa-arvon kannalta mielestäni vähintään outo, oli ap:n käsissä millaiset kynnet tahasa.

37

Vierailija
7/40 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä molemmilla pitäisi olla yhteinen käyttöoikeus rahoihin, vaikka niitä olisi kuinka vähän. Aviosuhteessa jaetaan niin rikkaus kuin köyhyyskin. Jos sitten rahaa ei vaan ole, tietenkään kumpikaan ei käytä niitä mihinkään turhanaikaiseen (kynnet) vaan ruokaan, vuokriin ym välttämättömään vain. Ihan kummallista jos mies pitää kaikki rahat ja nainen ei voi edes hakea maitotölliä kaupasta ilman lupaa!

Vierailija
8/40 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin jos saisin töitä saisimme käyttää vapaammin rahaa. Ei miehenikään mitään hömppää osta ei mitään itselleen. Tietysti olisi ihanaa pystyä perhettä elättämään mutta nyt se ei vaan onnistu kun töitä mulla ei ole. ap

Vierailija
9/40 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulla ole autoa millä yksin siis lapsen kanssa kulkisin. Auto tulisi liian kalliiksi jos sellainen olisi molemmilla, siksi mun ei koskaa tarvitse käydä yksin kaupassa vaan yhdessä päätetään mitä ostetaan. ap

Vierailija
10/40 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen tilille ja oman luottokortin

Vierailija
11/40 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehottaa jopa ostamaan sillä kaikki tarvitsemani ja siirtää tililleni rahaa muutenkin sellaista käyttöä varten, johon Amex ei käy.

Olemme fämili ja kaikki yhteistä.

Vierailija
12/40 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole koskaan pyytänyt mieheltä rahaa, pitäisiköhän joskus kokeilla mitä sanoo?!

Vierailija
13/40 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tietynlaista alistamista. Ja varsinkin, jos olette naimisissa..Oletko saanut esim. uusia vaatteita ollenkaan? Oletko voinut käydä parturissa..?

Vierailija
14/40 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta saadaan bonareita amexilta.

Kehottaa jopa ostamaan sillä kaikki tarvitsemani ja siirtää tililleni rahaa muutenkin sellaista käyttöä varten, johon Amex ei käy. Olemme fämili ja kaikki yhteistä.

Vierailija
15/40 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mieheni anna sitä käyttää, joskus antaa 20 euroa käteistä. Luottokorttia en saa kun mulla ei ole tuloja.

Vierailija
16/40 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä enää pyytele, ole ilman tai lainaan aikuisilta lapsilta.

Vierailija
17/40 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut esim.akryylikynsiä en saa kun sen mielestä turhaa tms.

Vierailija
18/40 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin samaa mieltä

Vierailija
19/40 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikuinen ihminen selviä kokonaan ilman omaa rahaa.

Vierailija
20/40 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon mulla on rinnakkaiskortti, jota mies ei anna käyttää ja ilman omaa rahaa olen 4v tullut toimeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan