tytö 5 v neuvolassa 125.5 cm..
muita pitkien tyttöjen äitejä paikalla.? Onko pituus osoittautunut ongelmaksi tytölläsi jossain vaiheessa?Siis yleisesti kyselen kun en tunne ketään jolla myös olisi näin pitkä lapsi...
Kommentit (12)
kun totuus on toinen ja maailma raadollinen.
"Liian" lyhyet ja "liian" pitkät kärsivät jossain vaiheessa, näin se vaan on.muita pitkien tyttöjen äitejä paikalla.? Onko pituus osoittautunut ongelmaksi tytölläsi jossain vaiheessa?Siis yleisesti kyselen kun en tunne ketään jolla myös olisi näin pitkä lapsi...
Minä olen myös aina ollut todella pitkä, nyt aikuisena (ja 15v lähtien) 181cm. Ei ollut kiusaamista koulussa, ainoastaan omaa nolouden tunnetta joskus peruskoulussa kun olin pidempi kuin "kaikki" pojat. Olin tosin myös sanavalmis ja aika itsevarma. Teini-ikäisenä rupesivat mallitoimistot pyytämään listoilleen, vaikkakin ihan normaalin näköinen lapsi olin.
Olisi mukavaa, jos tyttärestänikin tulisi pitkä:)
tytto on 6 v ja 132 cm pitka.
Pidempi on kuin muut (varsinkin pojat jotka kasvaa usein pikkusen hitaammin).
Itse olen 174 ha mies 184cm. Joten jo geenien puolesta tytosta lienee tulee pitka, mutta tuskinpa sentaan mikaan jattilainen.
Itse olin muuten yli 170 cm jo 11 vuoden iassa.. joskus otti paahan olla paata pidempi kun muut, mutta olen asiasta selvinnyt.
ainoa "harmi" joka asiasta on on se etta tyttoa luullaan yleensa reilut 2 v vanhemmaksi ..siitakin on selvitty :-D
tytto on 6 v ja 132 cm pitka. Pidempi on kuin muut (varsinkin pojat jotka kasvaa usein pikkusen hitaammin). Itse olen 174 ha mies 184cm. Joten jo geenien puolesta tytosta lienee tulee pitka, mutta tuskinpa sentaan mikaan jattilainen. Itse olin muuten yli 170 cm jo 11 vuoden iassa.. joskus otti paahan olla paata pidempi kun muut, mutta olen asiasta selvinnyt.
En ole kyllä koskaan ajatellut että olisi liian pitkä. Hyvin urheilullinen ja reipas tyttö. Harrastuksia ja leikkikavereita riittää! Ainakin nyt tuntuu nauttivan lapsuudestaan eli mitä tuo pituus haittaa? Pituuskasvu voidaan pysäyttää mutta mitäs sitten tehtäs jos lapsi jäis jotai 150cm pitkäks.
onpa mukavaa kuulla että on muitakin pitkiä mimmejä tuolla maailmalla. Mun tyttö painaa 25 kg eli tosi sopusuhtainen neiti. Pitkät ovat jalat ja housut joten joo, vaatteiden löytäminen on välillä hankalaa kun et tahdo oikeita kokoja löytää.
neuvolassa nimenomaan ollaan aina taivasteltu tytön pituutta ja myös kun oli 1-2 v vanhana oltiin lastenpolilla asiakkaana ja oltiin seurannassa pituuskasvun takia,mutta kaikki todettiin normaaliksi eli terve on tyttö, on vaan pitkä.
ja usein luullaan vanhemmaksi kuin mitä on.
Eli hyvin samanlaista on meillä kuin teillä muilla:)
Eli olkaamme ylpeitä ja onnellisia meidän pitkistä tytöistä:)
AP
Moni luulee vanhemmaksi, lapsi ei voi olla lapsi, ja vaikka moni tietääkin 5 vuotiaaksi, niin odotetaan enemmän kuin lyhyemmiltä... huono homma.
Näin jälkeenpäin on tuntunut, että minuun suhtauduttiin tosiaan lapsena kuin jälkeenjääneeseen, koska näytin monta vuotta vanhemmalta. Kaiken lisäksi olin henkisesti hitusen ikäisiäni jäljessä sosiaalisilta taidoiltani.
Koulussa kyllä kiusasivat, mutta muista syistä. Mutta täytyy sanoa, että se fyysinen joukosta erottuminen sai sen tuntumaan vieläkin inhottavammalta.
Noiden lisäksi tulee mieleen se, että kesäleirillä eräs ehkä noin 15 v poika käpälöi, kun olin 12. Hän ilmeisesti luuli minua ikäisekseen. Ja oli minulla juuri ehtinyt olla ensimmäiset kuukautiset. :D Että ei voi pedofiiliksi syyttää, kun kerran oli sukukypsä naaras kyseessä! :D Mutta luulen, että vastaava olisi huomattavasti inhottavampaa nyt aikuisena. Olin silloin niin lapsi, että se oli lähinnä noloa, muttei sen kummempaa.
Nyt olen 180 cm ja lopetin kasvun joskus 8. luokalla. Jo ala-asteen lopussa olin kaikkia koulun oppilaita ja naisopettajia pidempi. :D
Hyvistä puolista täytyy sanoa, että monet mekot yms. tyylikkäät vaatteet kuten pitkät takit sopivat erittäin hyvin näin pitkälle varrelle. Ja vanhojentansseihinkin löytyi melkein 2-metrinen pari, joten siinä(kin) tuli oikein komea olo. :)
] Näin jälkeenpäin on tuntunut, että minuun suhtauduttiin tosiaan lapsena kuin jälkeenjääneeseen, koska näytin monta vuotta vanhemmalta.
Kaiken lisäksi olin henkisesti hitusen ikäisiäni jäljessä sosiaalisilta taidoiltani. Koulussa kyllä kiusasivat, mutta muista syistä.
Ikävintä oli esikoulu ja ala aste. Ylä-aste oli helpompaa pituuden suhteen, vaikka minua siellä muista syistä kiusattiin aika julmasti
Ja nyt kaikki odottavat että minun lapseni käyttäytyisivät kuin vanhemmat lapset koska ovat pitkiä. Mutta 4 vuotias aina käyttäytyy kuin 4 vuotias.
Siihen menee pari vuotta kunnes ovat kuin 6 vuotiaat.
elämässä on kyllä pahempia asioitakin. Ja niitä olen itsekin saanut aika paljon kokea
kohta joku kysyy sinulta kuinka olet syöttänyt lapsesi noin isoksi. Minun minttumaariani on xxx vaikka on jo 6 =)....
Kummityttöni oli 6v 130 cm, mutta nyt 10v on 160cm. Vanhemmat ovat pitkähköjä. On fyysisesti jo aika hyvin kehittynyt. Kaunis sutjakka nuori nainen tulossa.
Moni luulee vanhemmaksi, lapsi ei voi olla lapsi, ja vaikka moni tietääkin 5 vuotiaaksi, niin odotetaan enemmän kuin lyhyemmiltä... huono homma. Meillä on nyt myös epäily murrosiän alkamisesta, sitä seurataan erikoislääkärillä. Vaatteiden kanssa on välillä vaikeaa, kun jotain 130cm vaatteita saattaa käyttää koululaiset ja meillä tyttö ei ole vielä eskarissakaan, vähän turhan neitimäisiä siis. Meillä hoikka lapsi jolla pitkät jalat, niin housuissa oltava aina se kuminauhakiristysmahdollisuus tms.
=D mutta nämä sä varmaan tiesitkin=D
kun totuus on toinen ja maailma raadollinen.
"Liian" lyhyet ja "liian" pitkät kärsivät jossain vaiheessa, näin se vaan on.
muita pitkien tyttöjen äitejä paikalla.? Onko pituus osoittautunut ongelmaksi tytölläsi jossain vaiheessa?Siis yleisesti kyselen kun en tunne ketään jolla myös olisi näin pitkä lapsi...
Moni luulee vanhemmaksi, lapsi ei voi olla lapsi, ja vaikka moni tietääkin 5 vuotiaaksi, niin odotetaan enemmän kuin lyhyemmiltä... huono homma. Meillä on nyt myös epäily murrosiän alkamisesta, sitä seurataan erikoislääkärillä. Vaatteiden kanssa on välillä vaikeaa, kun jotain 130cm vaatteita saattaa käyttää koululaiset ja meillä tyttö ei ole vielä eskarissakaan, vähän turhan neitimäisiä siis. Meillä hoikka lapsi jolla pitkät jalat, niin housuissa oltava aina se kuminauhakiristysmahdollisuus tms. =D mutta nämä sä varmaan tiesitkin=D
tyttö täyttää kesällä 6v., menossa siis syksyllä eskariin ja pituutta n.130cm...
olen aina ollut pitkä ja ala-asteella aina luokan pisin, vasta yläasteen lopulla pojat alkoi mennä ohi. koskaan ei ole siitä kiusattu, itseä se joskus toki harmitti olla poikiakin pidempi. täällä pyörineessä vaateketjussa oli hyviä vinkkejä, mistä saa vähän pidemmänkin lapsen lastenvaatteita tilattua.