Miksi jotkut toitottavat Facebookissa uskovaisuuttaan tai ateismiaan jo esittelysivulla?
Eikö tuollaisen asian nyt ehtisi kertoa myöhemminkin, jos se tulee luontevasti puheeksi?
Nousee karvat pystyyn tuollaisista vakaumuksensa korostajista.
Kommentit (7)
Suomalaiset täyttää kiltisti lomakkeen kuin lomakkeen ja kun kerran lomakkeessa kysytään uskontoa (ja lempimusiikkis, lempielokuvaa, harrastuksia ym.) niin sinne ne sitten kiltisti kirjoitetaan.
Vasta sitten kun on tarpeeksi kauan oltu FB:ssä niin moni tajuaa ettei niitä kaikkia asioita ole pakko sinne listata... ;-)
On nimittäin sellaisiakin ihmisiä, joille kyseinen asia on olennainen osa omaa elämää. Eikös se ole silloin aivan luonnollista kertoa myös muille?
ja se on mulle niin luonnollinen asia, että en näe mitään syytä olla laittamatta sitä profiiliini..
Muttei siitä nyt revitä taistelua. =D
Sitä tosissaan kysytään niissä alkutiedusteluissa.
Hieno juttu, jos Suomessa saa olla avoimesti uskova tai uskonnoton!
Itse olen ateisti, mutten "toitota" sitä ihan siitä syystä, että en halua hangata sitä toisten naamaan. Se on oma henkilökohtainen vakaumukseni eikä kuulu muille.
Toisaalta minulla on uskovaisia kavereita, joille uskovaisuus on tärkeä osa sosiaalista elämää (ovat aktiivisia seurakunnassa), joten heille on luontevaa "toitottaa" asiaa FB:ssa. :)
Facebook on alunperin amerikkalainen ja heille uskonto on luonteva ja tärkeä osa elämää - myös kirkkokuntia, joihin voi kuulua, on enemmän kuin meillä Suomessa. Siksi sitä kysytään.